-
1. Data: 2009-03-16 22:40:21
Temat: Statyw, roznice miedzy tanim a drogim :)
Od: Laphroaig <m...@v...pl>
Witam ponownie
Pozwolcie, ze zadam kolejne pytanie na temat kompletacji sprzetu foto.
Pare dni wczesniej pytalem o szklo 50/1.8 jako szklo portretowe jako
wyposazenie torby fotograficznej mojej corki. Corka byla dzisiaj na
zajeciach i prowadzacy potwierdzil slusznosc zakupu.
Wspominalem wczesniej, ze posiada rowniez statyw. Okazalo sie, ze statyw
ten jest kiepski i juz lepiej jednak robic zdjecia z reki.. Polecono
statywy Manfrotto i Velbon Sherpa (modele w cenie ok 300pln)
Prosze wyjasnijcie mi, czym sie roznia tanie statywy od tych drozszych?
Jedne sa klasyfikowane jako amatorskie a inne jako profesjonalne. Jakie
cechy musi miec statyw by uznac go za dobry badz zly?
Doczytalem, ze chodzi o stabilnosc, jakosc "glowicy" itp. Ale w opisach
statywow zbyt wielu parametrow nie podaje sie. Wiec jak rozroznic
statywy? pozostaje cena?
dzieki za podpowiedzi
--
pozdr
laphroaig
-
2. Data: 2009-03-16 22:50:11
Temat: Re: Statyw, roznice miedzy tanim a drogim :)
Od: l...@l...localdomain
W poście <gpmkgj$89h$1@news.onet.pl>,
Laphroaig nabazgrał:
> Prosze wyjasnijcie mi, czym sie roznia tanie statywy od tych drozszych?
> Jedne sa klasyfikowane jako amatorskie a inne jako profesjonalne. Jakie
> cechy musi miec statyw by uznac go za dobry badz zly?
> Doczytalem, ze chodzi o stabilnosc, jakosc "glowicy" itp. Ale w opisach
> statywow zbyt wielu parametrow nie podaje sie. Wiec jak rozroznic
> statywy? pozostaje cena?
Jest kilka możliwości:
- organoleptycznie - sprawdzić, czy nie za ciężki (to ważne), po czym
zapiąć jak najdłuższe szkło i zrobić zdjęcie na wietrze, ocenić jak
wyszło
- opierając się na opiniach - tego nie ma tak dużo do wyboru i opinie
są z reguły mniej zaszumione niż przy aparatach
- na zdrowy rozsądek - lekki, tani lub stabilny, wybierz dwa
--
2 * linux/kernel/panic.c
143 /* Satisfy __attribute__((noreturn)) */
144 for ( ; ; )
145 ;
-
3. Data: 2009-03-16 22:54:57
Temat: Re: Statyw, roznice miedzy tanim a drogim :)
Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>
On 16 Mar, 23:40, Laphroaig <m...@v...pl> wrote:
> Witam ponownie
>
> Pozwolcie, ze zadam kolejne pytanie na temat kompletacji sprzetu foto.
> Pare dni wczesniej pytalem o szklo 50/1.8 jako szklo portretowe jako
> wyposazenie torby fotograficznej mojej corki. Corka byla dzisiaj na
> zajeciach i prowadzacy potwierdzil slusznosc zakupu.
> Wspominalem wczesniej, ze posiada rowniez statyw. Okazalo sie, ze statyw
> ten jest kiepski i juz lepiej jednak robic zdjecia z reki.. Polecono
> statywy Manfrotto i Velbon Sherpa (modele w cenie ok 300pln)
>
> Prosze wyjasnijcie mi, czym sie roznia tanie statywy od tych drozszych?
> Jedne sa klasyfikowane jako amatorskie a inne jako profesjonalne. Jakie
> cechy musi miec statyw by uznac go za dobry badz zly?
> Doczytalem, ze chodzi o stabilnosc, jakosc "glowicy" itp. Ale w opisach
> statywow zbyt wielu parametrow nie podaje sie. Wiec jak rozroznic
> statywy? pozostaje cena?
Najlepszą metodą oceny jest metoda organoleptyczna.
Należy rozstawić statyw , lekko go trącić . Jeżeli stoi pewnie , nie
wpada w drgania , jest dobrze . Należy ocenić jakość wykonania
elementów. Czy zatrzaski są solidne , wygodne...
Na koniec głowica . Podczas blokowania aparat nie powinien sie
przesuwać. Po odblokowaniu ruch aparatu zamocowanego na głowicy
powinien być płynny , bez szarpnięć , z lekkim oporem . Velbon
Sherpa , Sliki , Manfrotto .. do 300 PLN z głowicą można obecnie
dostać całkiem przyzwoite modele.
Pozdro Marcin
-
4. Data: 2009-03-16 23:06:50
Temat: Re: Statyw, roznice miedzy tanim a drogim :)
Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
On 2009-03-16 23:40:21 +0100, Laphroaig <m...@v...pl> said:
> Prosze wyjasnijcie mi, czym sie roznia tanie statywy od tych drozszych?
> Jedne sa klasyfikowane jako amatorskie a inne jako profesjonalne. Jakie
> cechy musi miec statyw by uznac go za dobry badz zly?
> Doczytalem, ze chodzi o stabilnosc, jakosc "glowicy" itp. Ale w opisach
> statywow zbyt wielu parametrow nie podaje sie. Wiec jak rozroznic
> statywy? pozostaje cena?
Bo to nie jest takie proste. Będę pisał oczywiście w swoim imieniu. To
nie są prawdy objawione.
Ogólnie każde narzędzie ma ułatwiać nie utrudniać wykonanie zadania, do
którego zostało przeznaczone.
Zacznijmy od głowicy.
Jakość nie ważne czy kula, czy 3D (3 wajchy do zwalniania trzech osi).
Jeżeli trudno jest ustalić aparat w wymaganym położeniu, to źle. Jeżeli
lekkie popuszczenie jednej z wajch lub kuli skutkuje całkowitym brakiem
oporu przy manewrach to też źle. Jeżeli trzeba mocno dokręcać, żeby
ustalić to też źle. Jakość tworzyw, korbek, uchwytów. Mają być
przyjazne dla rąk. Co z tego że korby będą pancerne, jak ręce na mrozie
będą do nich przymarzały. Co z tego, że nie będą przymarzały, jak korby
będą pękały na mrozie.
Sam statyw, czy ciężki czy lekki. Lekki nie znaczy badziewny, ale
niestety jak lekki i tani, to badziewny, nie ma innej opcji. Czy się
łatwo rozkłada, czy można ustawić aparat nisko nad ziemią. Czy na
maksymalnym wyciągu jest stabilny. Wykończenie, tworzywa, okładziny jak
wyżej przy głowicy.
Jeżeli masz pojęcie o mechanice i możliwość pomacania drogiego statywu
typu manfrotto, czy gitzo, oraz porównania go z podobnym wymiarowo
tanim niby statywem, to szybko się zorientujesz o co chodzi.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl
-
5. Data: 2009-03-17 00:06:20
Temat: Re: Statyw, roznice miedzy tanim a drogim :)
Od: "Andrzej M." <anastazewo(nospam)@o2.pl>
W przypadku lustrzanek ważna jest masa głowicy. Ciężka lepiej tłumi drgania
lustra i nigawki.Ważne szczególnie z długimi szkłami.
-
6. Data: 2009-03-17 00:28:31
Temat: Re: Statyw, roznice miedzy tanim a drogim :)
Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>
Ja bym zwrócil uwage na jeszcze jeden element. Otóz z czasem mamy kilka
puszek i kilka statywów (lub monopodów). Dobrze jest móc przykrecic
szybkozlaczke do aparatu i juz jej nie odkrecac. Czyli - jak mamy dwie
puszki, to zeby mozna bylo dokupic sama plytke do szybkozlaczki. Wtedy do
obu puszek dokrecamy plytki i nie mamy problemu (to tez jest wazne, jesli
uda nam sie zgubic te plytke w terenie, albo jesli z jednego statywu
korzysta kilka osób w rodzinie).
I zeby mozna bylo tej samej firmy (z tym samym mocowaniem) kupic np.
monopod. Wtedy nie musimy odkrecac plytki, zeby przelozyc aparat ze statywu
na monopod. Najlepiej, zeby producent oferowal wszystko w czesciach (statyw,
monopod, glowice, plytki) - wtedy mozna sobie skompletowac zestaw wg
potrzeb.
Warto tez zwrócic uwage, zeby po zamocowaniu plytki dalo sie swobodnie
otworzyc pojemnik na baterie (to dotyczy szczególnie niektórych gripów).
Pozdrawiam
Stefan Nawrocki
http://foto.3n.com.pl
-
7. Data: 2009-03-17 16:48:26
Temat: Re: Statyw, roznice miedzy tanim a drogim :)
Od: Laphroaig <m...@v...pl>
Laphroaig wrote:
> Witam ponownie
> Prosze wyjasnijcie mi, czym sie roznia tanie statywy od tych drozszych?
Dzieki za rady, zaczne sie przygladac tym statywom, juz wiem na co
zwracac uwage
--
pozdr
Laphroaig
-
8. Data: 2009-03-17 18:25:25
Temat: Re: Statyw, roznice miedzy tanim a drogim :)
Od: robertar <r...@w...pl>
Widze, że nie poruszono jeszcze dotyczącej wysokości statywu.
Proponuję byś zmierzył wysokosć od dolnej krawędzi aparatu do ziemi,
gdy córka stoi z celownikiem aparatu przyłożonym do oka. jeśli kupisz
statyw zbyt niski, będzie zachodziła potrzeba wysuwania rury głowicy -
im większy odcinek rury będzie wysunięty - tym gorsza będzie
stabilność statywu.
Pozdrawiam
Robert
-
9. Data: 2009-03-17 22:01:05
Temat: Re: Statyw, roznice miedzy tanim a drogim :)
Od: Laphroaig <m...@v...pl>
robertar wrote:
> im większy odcinek rury będzie wysunięty - tym gorsza będzie
> stabilność statywu.
ooo, dobrze wiedziec
dzieki
--
pozdr
Laphroaig