eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStatystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 272

  • 141. Data: 2021-04-13 14:50:57
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 14:47:17 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 13:58, J.F pisze:
    >>> Phev to nie elektryk, on nie ma grzania elektrycznego, więc tak czy tak
    >>> używa silnika spalinowego, choćby tylko do grzania (silnika i wnętrza).
    >>> Latem pewnie wyjdzie trochę lepiej, ale i tak nie 0 jak założyłeś.
    >>
    >> czyli co - nie mozna przejechac 50km po miescie na baterii ?
    >
    > Można.
    > Ale nie tak jak elektrykiem, czyli bez włączania spaliniaka.
    > On musi być nagrzany i gotowwy do włączenia w każdej chwili.
    >
    > To jest hybryda, więc po prostu prąd obniża spalanie, ale to wszystko.

    Taa ... to na trasie 5km prad cos da?

    A jak sie wyjedzie z cieplego garazu?

    J.


  • 142. Data: 2021-04-13 14:52:55
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 14:14, J.F pisze:

    >>> Ba - kto wie czy w ogole cos trzeba dokladac - skoro falownik potrafi
    >>> ladowac w czasie hamowania ... to czemu nie moglby byc wtedy zasilany
    >>> z sieci a nie z silnika :-)
    >>
    >> Mógłby.
    >> Tak właśnie działa ładowarka AC.
    >
    > I nie moze miec 40 czy 20kW mocy ?

    Może.
    Zoe miało.
    Ale to widać kosztuje, więc inne nie mają.

    >> W jakim sensie dobiera?
    >
    > No samochod musi wiedziec ile moze z kabla pociagnac.
    > 6A, 16, 32 ...
    Może tyle ile pozwoli evse.
    A czasem nawet tyle nie - w galerii Posnania zazwyczaj Zoe wywalało
    korki na parkingu.
    Wallboxy pewnie miały ustawioną większą moc niż bezpieczniki.
    Potem to naprawili po moich zgłoszeniach.

    > takie cos
    > https://shop.tesla.com/product/wall-connector

    To nie jest std evse, stąd może mieć inną moc.
    Mocniejsze możesz zawsze sobie dokupić, niezależnie od producenta samochodu.


  • 143. Data: 2021-04-13 14:57:47
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 14:50, J.F pisze:

    >>> czyli co - nie mozna przejechac 50km po miescie na baterii ?
    >>
    >> Można.
    >> Ale nie tak jak elektrykiem, czyli bez włączania spaliniaka.
    >> On musi być nagrzany i gotowwy do włączenia w każdej chwili.
    >>
    >> To jest hybryda, więc po prostu prąd obniża spalanie, ale to wszystko.
    >
    > Taa ... to na trasie 5km prad cos da?

    Za pierwszym odpaleniem nic.
    Palił wtedy jeszcze więcej niż średnia.

    Ale przy kolejnych już może się spaliniak nie włączyć.

    >
    > A jak sie wyjedzie z cieplego garazu?

    Do 100 stopni? ;-)


  • 144. Data: 2021-04-13 15:20:52
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 14:08:11 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 13:55, J.F pisze:
    >> On Tue, 13 Apr 2021 13:03:38 +0200, Cavallino wrote:
    >>> Tutaj przykład dla Tesli LR na podobnej trasie (Kraków-Gdańsk-Kraków):
    >>>
    >>> https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=b9b76a80-
    87b9-4470-b279-d8ab426ae9cb
    >>> 15h w dwie strony, to całkiem przyjemny wynik.
    >>
    >> No coz, google w jedna strone podaje 6.5h.
    >> Godzinka na ladowanie ... na urlopie az tak bardzo nie przeszkadza,
    >> szczegolnie, ze i tak gdzies by sie przydalo zjesc.
    >>
    >> IMO - kiepski przyklad wybrales, bo przeciez nikt nie pojedzie, zeby
    >> zaraz wrocic.
    >
    > To nie ja wybrałem, ktoś na forum spytał o dokładnie taką trasę (w
    > ramach pracy).

    Przeliczyc nie mozna? Bo jakos nie widze, zarejestrowac sie trzeba ...

    Jesli taka praca ... a to juz sam musi decydowac, co mu sie oplaca.

    >> Tylko moment ... w jedna strone to 600km,
    >> LR=Long Range? I ladowanie co 200 km ? :-)
    >
    > No i?
    > To doładowania tam, gdzie są bardzo szybkie ładowarki.
    > Nie ma musu wyjeżdżania do zera, tak właśnie ładuje się elektryku.

    I ten LR nie starcza na to aby dojechac do kolejnej szybkiej
    ladowarki, czy akurat na tej trasie w polowie nie ma,
    to by trzeba ladowac na 400km :-)

    No ale moment - kto mi pisal, ze jak bateria prawie pelna, to sie
    laduje wolno, a tu co mamy - wyjazd z pelna bateria, pierwsze
    ladowanie po 88mil czyli 140km ..

    Chyba ze ... ladowanie na Orlenie, ceny nie ma ... moze liczy, ze za
    darmo? :-)

    A i tak drugie ladowanie po 168mil=270km ... z bateria wyladowana do
    10% ... ta, Long Range :-)

    J.


  • 145. Data: 2021-04-13 15:23:47
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, April 13, 2021, 11:15:19 AM, you wrote:

    [...]

    >>> A widze, Orlen:
    >>> -1.43/kWh AC
    >>> -1.99 DC 50kW
    >>> -2.39 DC >50kW.
    >> No właśnie.
    >> Czyli jak nie masz Zoe, to dwa razy drożej niż na lpg.
    > No zaraz - przeciez mozna ladowac tani prad AC :-)

    7 czy 11 kW? Bo tyle obecnie miewają wbudowane ładowarki AC... To jest
    dobre na nocne ładowanie w domu a nie w trasie.

    [...]

    >> Rzadko, w ogóle rzadko jeżdżę, bo mam homeoffice od roku.
    >> Ale przynajmniej mogę odpalić auto i pojechać do Grecji jak tylko
    >> otworzą granice.
    > Bez 10 obiadow po drodze, bez wleczenia sie 110 na autostradzie :-)

    A ja powoli zaczynam widzieć to tak - dojazdy żony do pracy, rodzinę i
    jednodniowe wycieczki opędzę z zasięgiem 300 km. Przy ładowaniu z
    nocnej taryfy za 0.30 PLN/kWh mogę się śmiać z kosztów eksploatacji. U
    rodziny do AC się podpiąć można w razie potrzeby.

    A na wyjazd nad morze czy dalej - samochód z wypożyczalni. Albo
    kamper.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 146. Data: 2021-04-13 15:29:37
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 14:08:48 +0200, viktorius wrote:
    > W dniu 2021-04-13 o 13:38, JDX pisze:
    >> On 2021-04-13 11:24, viktorius wrote:
    >>> Jak już pisałem, kolega "musiał" i dojechał do św Piotra na bramki. Mi
    >>> za spieszno tam nie jest, wolę nie "musieć".
    >>> Nie bez przyczyny zrobili przymusowe postoje dla kierowców ciężarówek,
    >>> bo kilkadziesiąt ton plus zmęczenia równa się opóźnienie w reakcji. Ma
    >>> to  przeniesienie na metry w hamowaniu i sekundy w reakcji na sytuacje
    >>> wyjątkowa na drodze.
    >> A marudzisz, że elektryki wymuszają częste i długie postoje. :-)
    >>
    > Przerwa na fajke, siku, rozprostowanie kości to co innego. Często w taką
    > trasę jedzie się z innym kierowcą, który może niezwłocznie siąść za
    > kółko.

    On jedzie, a ty w toalecie ? :-)

    > To całkiem co innego, niż przymusowa przerwa, bo dalej po prostu
    > nie da rady jechać z przyczyn bateryjnych.

    Po prostu robisz przerwe dla siebie na ladowarce :-)

    J.




  • 147. Data: 2021-04-13 15:39:52
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 14:52:55 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 14:14, J.F pisze:
    >>>> Ba - kto wie czy w ogole cos trzeba dokladac - skoro falownik potrafi
    >>>> ladowac w czasie hamowania ... to czemu nie moglby byc wtedy zasilany
    >>>> z sieci a nie z silnika :-)
    >>>
    >>> Mógłby.
    >>> Tak właśnie działa ładowarka AC.
    >>
    >> I nie moze miec 40 czy 20kW mocy ?
    >
    > Może.
    > Zoe miało.
    > Ale to widać kosztuje, więc inne nie mają.

    Tak sie patrze na to 100km/h ... moze dobrze, ze nie maja, to i tak za
    wolno :-)

    A w nocy moze byc nawet polowe wolniej..

    >>> W jakim sensie dobiera?
    >>
    >> No samochod musi wiedziec ile moze z kabla pociagnac.
    >> 6A, 16, 32 ...
    > Może tyle ile pozwoli evse.
    > A czasem nawet tyle nie - w galerii Posnania zazwyczaj Zoe wywalało
    > korki na parkingu.

    No wlasnie, to evse musi jakos powiadomic samochod ile moze brac.
    Tylko ... skad samo wie?

    Jak ma zwykla wtyczke, to wiadomo - 10, moze 16A, nie wiecej :-)

    >> takie cos
    >> https://shop.tesla.com/product/wall-connector
    >
    > To nie jest std evse, stąd może mieć inną moc.

    Ale dorobic porzadna wtyczke 3f, wrzucic do bagaznika i dawaj na Orlen
    :-)

    > Mocniejsze możesz zawsze sobie dokupić, niezależnie od producenta samochodu.

    Wtyczka do samochodu standardowa?
    Nawet jesli wyklarowalo sie tylko kilka standardow, to i tak sa
    niuanse.

    J.


  • 148. Data: 2021-04-13 15:41:56
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 14:57:47 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 14:50, J.F pisze:
    >>>> czyli co - nie mozna przejechac 50km po miescie na baterii ?
    >>> Można.
    >>> Ale nie tak jak elektrykiem, czyli bez włączania spaliniaka.
    >>> On musi być nagrzany i gotowwy do włączenia w każdej chwili.
    >>>
    >>> To jest hybryda, więc po prostu prąd obniża spalanie, ale to wszystko.
    >>
    >> Taa ... to na trasie 5km prad cos da?
    >
    > Za pierwszym odpaleniem nic.
    > Palił wtedy jeszcze więcej niż średnia.
    > Ale przy kolejnych już może się spaliniak nie włączyć.

    >> A jak sie wyjedzie z cieplego garazu?
    > Do 100 stopni? ;-)

    Ale jak go co chwila wylaczaja, to on raczej mniej ma w miejskiej
    jezdie.
    No i skoro zapala w garazu, a nawet normalnie zima, to moze nie trzeba
    grzac do wiecej niz 20 C :-)

    J.


  • 149. Data: 2021-04-13 16:00:11
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 14:08:11 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 13:55, J.F pisze:
    >> On Tue, 13 Apr 2021 13:03:38 +0200, Cavallino wrote:
    >>> Tutaj przykład dla Tesli LR na podobnej trasie (Kraków-Gdańsk-Kraków):
    >>> https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=b9b76a80-
    87b9-4470-b279-d8ab426ae9cb
    >>> 15h w dwie strony, to całkiem przyjemny wynik.

    >> IMO - kiepski przyklad wybrales, bo przeciez nikt nie pojedzie, zeby
    >> zaraz wrocic.
    >
    > To nie ja wybrałem, ktoś na forum spytał o dokładnie taką trasę (w
    > ramach pracy).

    No, jakos zmienilem trase.
    Z Wroclawia do Gdanska, 327mil=523 km, to planuje z jednym ladowaniem,
    w Ciechocinku, po 213milach=340km.

    Tam wystarczy podladowac z 14 do 67%, zeby dojechac do celu na 10%.
    Na co trzeba 19 minut ładowania.

    Co zaczyna wygladac interesujaco.
    Tylko:
    -trzeba jednak auto z zasiegiem 400km, w tym i za pare lat
    eksploatacji baterii,
    -ja bym chyba wolal wiekszy zapas energii, na niespodzianki w podrozy,
    -ale jak widac ... to wystarczy deser do obiadu :-)

    ale stategii planowania nie rozumiem, bo jak wybiore trase przez
    Turek, 70km krotsza, to mi proponuje 7 min ladowania w Kaliszu
    (71-78%) i 24 min w Starych Jablonkach 51-76%.
    A przeciez spokojnie dojade do Ciechocinka.


    J.


  • 150. Data: 2021-04-13 16:16:32
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 15:20, J.F pisze:

    >>> Tylko moment ... w jedna strone to 600km,
    >>> LR=Long Range? I ladowanie co 200 km ? :-)
    >>
    >> No i?
    >> To doładowania tam, gdzie są bardzo szybkie ładowarki.
    >> Nie ma musu wyjeżdżania do zera, tak właśnie ładuje się elektryku.
    >
    > I ten LR nie starcza na to aby dojechac do kolejnej szybkiej
    > ladowarki, czy akurat na tej trasie w polowie nie ma,
    > to by trzeba ladowac na 400km :-)

    Dokładnie.
    Na razie SC jest tylko jeden w Ciechocinku, drugi pod Strykowem jeszcze
    nieuruchomiony.

    >
    > No ale moment - kto mi pisal, ze jak bateria prawie pelna, to sie
    > laduje wolno, a tu co mamy - wyjazd z pelna bateria, pierwsze
    > ladowanie po 88mil czyli 140km ..

    Po 140 km bateria już nie jest pełna.
    >
    > Chyba ze ... ladowanie na Orlenie,

    Na jak długo?

    > ceny nie ma ... moze liczy, ze za
    > darmo? :-)

    A jaki to Orlen?
    Bo chyba faktycznie dwa pod Częstochową są za friko.

    >
    > A i tak drugie ladowanie po 168mil=270km ... z bateria wyladowana do
    > 10% ... ta, Long Range :-)

    Widać to pierwsze było króciutkie, tyle żeby dojechać do SC.

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: