-
141. Data: 2021-04-13 14:50:57
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 14:47:17 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 13-04-2021 o 13:58, J.F pisze:
>>> Phev to nie elektryk, on nie ma grzania elektrycznego, więc tak czy tak
>>> używa silnika spalinowego, choćby tylko do grzania (silnika i wnętrza).
>>> Latem pewnie wyjdzie trochę lepiej, ale i tak nie 0 jak założyłeś.
>>
>> czyli co - nie mozna przejechac 50km po miescie na baterii ?
>
> Można.
> Ale nie tak jak elektrykiem, czyli bez włączania spaliniaka.
> On musi być nagrzany i gotowwy do włączenia w każdej chwili.
>
> To jest hybryda, więc po prostu prąd obniża spalanie, ale to wszystko.
Taa ... to na trasie 5km prad cos da?
A jak sie wyjedzie z cieplego garazu?
J.
-
142. Data: 2021-04-13 14:52:55
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 14:14, J.F pisze:
>>> Ba - kto wie czy w ogole cos trzeba dokladac - skoro falownik potrafi
>>> ladowac w czasie hamowania ... to czemu nie moglby byc wtedy zasilany
>>> z sieci a nie z silnika :-)
>>
>> Mógłby.
>> Tak właśnie działa ładowarka AC.
>
> I nie moze miec 40 czy 20kW mocy ?
Może.
Zoe miało.
Ale to widać kosztuje, więc inne nie mają.
>> W jakim sensie dobiera?
>
> No samochod musi wiedziec ile moze z kabla pociagnac.
> 6A, 16, 32 ...
Może tyle ile pozwoli evse.
A czasem nawet tyle nie - w galerii Posnania zazwyczaj Zoe wywalało
korki na parkingu.
Wallboxy pewnie miały ustawioną większą moc niż bezpieczniki.
Potem to naprawili po moich zgłoszeniach.
> takie cos
> https://shop.tesla.com/product/wall-connector
To nie jest std evse, stąd może mieć inną moc.
Mocniejsze możesz zawsze sobie dokupić, niezależnie od producenta samochodu.
-
143. Data: 2021-04-13 14:57:47
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 14:50, J.F pisze:
>>> czyli co - nie mozna przejechac 50km po miescie na baterii ?
>>
>> Można.
>> Ale nie tak jak elektrykiem, czyli bez włączania spaliniaka.
>> On musi być nagrzany i gotowwy do włączenia w każdej chwili.
>>
>> To jest hybryda, więc po prostu prąd obniża spalanie, ale to wszystko.
>
> Taa ... to na trasie 5km prad cos da?
Za pierwszym odpaleniem nic.
Palił wtedy jeszcze więcej niż średnia.
Ale przy kolejnych już może się spaliniak nie włączyć.
>
> A jak sie wyjedzie z cieplego garazu?
Do 100 stopni? ;-)
-
144. Data: 2021-04-13 15:20:52
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 14:08:11 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 13-04-2021 o 13:55, J.F pisze:
>> On Tue, 13 Apr 2021 13:03:38 +0200, Cavallino wrote:
>>> Tutaj przykład dla Tesli LR na podobnej trasie (Kraków-Gdańsk-Kraków):
>>>
>>> https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=b9b76a80-
87b9-4470-b279-d8ab426ae9cb
>>> 15h w dwie strony, to całkiem przyjemny wynik.
>>
>> No coz, google w jedna strone podaje 6.5h.
>> Godzinka na ladowanie ... na urlopie az tak bardzo nie przeszkadza,
>> szczegolnie, ze i tak gdzies by sie przydalo zjesc.
>>
>> IMO - kiepski przyklad wybrales, bo przeciez nikt nie pojedzie, zeby
>> zaraz wrocic.
>
> To nie ja wybrałem, ktoś na forum spytał o dokładnie taką trasę (w
> ramach pracy).
Przeliczyc nie mozna? Bo jakos nie widze, zarejestrowac sie trzeba ...
Jesli taka praca ... a to juz sam musi decydowac, co mu sie oplaca.
>> Tylko moment ... w jedna strone to 600km,
>> LR=Long Range? I ladowanie co 200 km ? :-)
>
> No i?
> To doładowania tam, gdzie są bardzo szybkie ładowarki.
> Nie ma musu wyjeżdżania do zera, tak właśnie ładuje się elektryku.
I ten LR nie starcza na to aby dojechac do kolejnej szybkiej
ladowarki, czy akurat na tej trasie w polowie nie ma,
to by trzeba ladowac na 400km :-)
No ale moment - kto mi pisal, ze jak bateria prawie pelna, to sie
laduje wolno, a tu co mamy - wyjazd z pelna bateria, pierwsze
ladowanie po 88mil czyli 140km ..
Chyba ze ... ladowanie na Orlenie, ceny nie ma ... moze liczy, ze za
darmo? :-)
A i tak drugie ladowanie po 168mil=270km ... z bateria wyladowana do
10% ... ta, Long Range :-)
J.
-
145. Data: 2021-04-13 15:23:47
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Tuesday, April 13, 2021, 11:15:19 AM, you wrote:
[...]
>>> A widze, Orlen:
>>> -1.43/kWh AC
>>> -1.99 DC 50kW
>>> -2.39 DC >50kW.
>> No właśnie.
>> Czyli jak nie masz Zoe, to dwa razy drożej niż na lpg.
> No zaraz - przeciez mozna ladowac tani prad AC :-)
7 czy 11 kW? Bo tyle obecnie miewają wbudowane ładowarki AC... To jest
dobre na nocne ładowanie w domu a nie w trasie.
[...]
>> Rzadko, w ogóle rzadko jeżdżę, bo mam homeoffice od roku.
>> Ale przynajmniej mogę odpalić auto i pojechać do Grecji jak tylko
>> otworzą granice.
> Bez 10 obiadow po drodze, bez wleczenia sie 110 na autostradzie :-)
A ja powoli zaczynam widzieć to tak - dojazdy żony do pracy, rodzinę i
jednodniowe wycieczki opędzę z zasięgiem 300 km. Przy ładowaniu z
nocnej taryfy za 0.30 PLN/kWh mogę się śmiać z kosztów eksploatacji. U
rodziny do AC się podpiąć można w razie potrzeby.
A na wyjazd nad morze czy dalej - samochód z wypożyczalni. Albo
kamper.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
146. Data: 2021-04-13 15:29:37
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 14:08:48 +0200, viktorius wrote:
> W dniu 2021-04-13 o 13:38, JDX pisze:
>> On 2021-04-13 11:24, viktorius wrote:
>>> Jak już pisałem, kolega "musiał" i dojechał do św Piotra na bramki. Mi
>>> za spieszno tam nie jest, wolę nie "musieć".
>>> Nie bez przyczyny zrobili przymusowe postoje dla kierowców ciężarówek,
>>> bo kilkadziesiąt ton plus zmęczenia równa się opóźnienie w reakcji. Ma
>>> to przeniesienie na metry w hamowaniu i sekundy w reakcji na sytuacje
>>> wyjątkowa na drodze.
>> A marudzisz, że elektryki wymuszają częste i długie postoje. :-)
>>
> Przerwa na fajke, siku, rozprostowanie kości to co innego. Często w taką
> trasę jedzie się z innym kierowcą, który może niezwłocznie siąść za
> kółko.
On jedzie, a ty w toalecie ? :-)
> To całkiem co innego, niż przymusowa przerwa, bo dalej po prostu
> nie da rady jechać z przyczyn bateryjnych.
Po prostu robisz przerwe dla siebie na ladowarce :-)
J.
-
147. Data: 2021-04-13 15:39:52
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 14:52:55 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 13-04-2021 o 14:14, J.F pisze:
>>>> Ba - kto wie czy w ogole cos trzeba dokladac - skoro falownik potrafi
>>>> ladowac w czasie hamowania ... to czemu nie moglby byc wtedy zasilany
>>>> z sieci a nie z silnika :-)
>>>
>>> Mógłby.
>>> Tak właśnie działa ładowarka AC.
>>
>> I nie moze miec 40 czy 20kW mocy ?
>
> Może.
> Zoe miało.
> Ale to widać kosztuje, więc inne nie mają.
Tak sie patrze na to 100km/h ... moze dobrze, ze nie maja, to i tak za
wolno :-)
A w nocy moze byc nawet polowe wolniej..
>>> W jakim sensie dobiera?
>>
>> No samochod musi wiedziec ile moze z kabla pociagnac.
>> 6A, 16, 32 ...
> Może tyle ile pozwoli evse.
> A czasem nawet tyle nie - w galerii Posnania zazwyczaj Zoe wywalało
> korki na parkingu.
No wlasnie, to evse musi jakos powiadomic samochod ile moze brac.
Tylko ... skad samo wie?
Jak ma zwykla wtyczke, to wiadomo - 10, moze 16A, nie wiecej :-)
>> takie cos
>> https://shop.tesla.com/product/wall-connector
>
> To nie jest std evse, stąd może mieć inną moc.
Ale dorobic porzadna wtyczke 3f, wrzucic do bagaznika i dawaj na Orlen
:-)
> Mocniejsze możesz zawsze sobie dokupić, niezależnie od producenta samochodu.
Wtyczka do samochodu standardowa?
Nawet jesli wyklarowalo sie tylko kilka standardow, to i tak sa
niuanse.
J.
-
148. Data: 2021-04-13 15:41:56
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 14:57:47 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 13-04-2021 o 14:50, J.F pisze:
>>>> czyli co - nie mozna przejechac 50km po miescie na baterii ?
>>> Można.
>>> Ale nie tak jak elektrykiem, czyli bez włączania spaliniaka.
>>> On musi być nagrzany i gotowwy do włączenia w każdej chwili.
>>>
>>> To jest hybryda, więc po prostu prąd obniża spalanie, ale to wszystko.
>>
>> Taa ... to na trasie 5km prad cos da?
>
> Za pierwszym odpaleniem nic.
> Palił wtedy jeszcze więcej niż średnia.
> Ale przy kolejnych już może się spaliniak nie włączyć.
>> A jak sie wyjedzie z cieplego garazu?
> Do 100 stopni? ;-)
Ale jak go co chwila wylaczaja, to on raczej mniej ma w miejskiej
jezdie.
No i skoro zapala w garazu, a nawet normalnie zima, to moze nie trzeba
grzac do wiecej niz 20 C :-)
J.
-
149. Data: 2021-04-13 16:00:11
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 14:08:11 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 13-04-2021 o 13:55, J.F pisze:
>> On Tue, 13 Apr 2021 13:03:38 +0200, Cavallino wrote:
>>> Tutaj przykład dla Tesli LR na podobnej trasie (Kraków-Gdańsk-Kraków):
>>> https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=b9b76a80-
87b9-4470-b279-d8ab426ae9cb
>>> 15h w dwie strony, to całkiem przyjemny wynik.
>> IMO - kiepski przyklad wybrales, bo przeciez nikt nie pojedzie, zeby
>> zaraz wrocic.
>
> To nie ja wybrałem, ktoś na forum spytał o dokładnie taką trasę (w
> ramach pracy).
No, jakos zmienilem trase.
Z Wroclawia do Gdanska, 327mil=523 km, to planuje z jednym ladowaniem,
w Ciechocinku, po 213milach=340km.
Tam wystarczy podladowac z 14 do 67%, zeby dojechac do celu na 10%.
Na co trzeba 19 minut ładowania.
Co zaczyna wygladac interesujaco.
Tylko:
-trzeba jednak auto z zasiegiem 400km, w tym i za pare lat
eksploatacji baterii,
-ja bym chyba wolal wiekszy zapas energii, na niespodzianki w podrozy,
-ale jak widac ... to wystarczy deser do obiadu :-)
ale stategii planowania nie rozumiem, bo jak wybiore trase przez
Turek, 70km krotsza, to mi proponuje 7 min ladowania w Kaliszu
(71-78%) i 24 min w Starych Jablonkach 51-76%.
A przeciez spokojnie dojade do Ciechocinka.
J.
-
150. Data: 2021-04-13 16:16:32
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 15:20, J.F pisze:
>>> Tylko moment ... w jedna strone to 600km,
>>> LR=Long Range? I ladowanie co 200 km ? :-)
>>
>> No i?
>> To doładowania tam, gdzie są bardzo szybkie ładowarki.
>> Nie ma musu wyjeżdżania do zera, tak właśnie ładuje się elektryku.
>
> I ten LR nie starcza na to aby dojechac do kolejnej szybkiej
> ladowarki, czy akurat na tej trasie w polowie nie ma,
> to by trzeba ladowac na 400km :-)
Dokładnie.
Na razie SC jest tylko jeden w Ciechocinku, drugi pod Strykowem jeszcze
nieuruchomiony.
>
> No ale moment - kto mi pisal, ze jak bateria prawie pelna, to sie
> laduje wolno, a tu co mamy - wyjazd z pelna bateria, pierwsze
> ladowanie po 88mil czyli 140km ..
Po 140 km bateria już nie jest pełna.
>
> Chyba ze ... ladowanie na Orlenie,
Na jak długo?
> ceny nie ma ... moze liczy, ze za
> darmo? :-)
A jaki to Orlen?
Bo chyba faktycznie dwa pod Częstochową są za friko.
>
> A i tak drugie ladowanie po 168mil=270km ... z bateria wyladowana do
> 10% ... ta, Long Range :-)
Widać to pierwsze było króciutkie, tyle żeby dojechać do SC.