  • 1. Data: 2009-08-01 20:13:49
    Temat: Stary PCet - problem z doborem pamieci DDR
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Znajomy potrzebuje (a wlasciwie juz ma) pceta do typowo biurowych
    zadan.

    Podstawa bedzie stary, juz leciwy komp z marketu (firmy Key). Oparty
    na plycie glownej Asrock 4i45E
    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4i45E%2
    0R3.0&s=Archives

    Ma Celerona 2,4Ghz (wiec ok jak do biurowych zadan) oraz 256MB ram DDR
    PC3200. I tutaj pojawia sie problem - 256MB ram to po prostu za malo,
    nawet dla samego XP+OpenOffice+GG (+antywirus itd), wszystko sie
    przywiesza, muli itd.

    Wg mnie najprostszym i najtanszym sposobem podniesienia wydajnosci
    bedzie dokupienie ramu.
    Wy jak myslicie?

    Jakie pamieci wybrac?
    Manual do plyty znajduje sie tutaj: ftp://europe.asrock.com/manual/P4i45E%20R3.0.pdf

    Dziwi mnie tam kilka pojec, ze np kosci 400Mhz moga byc max w liczbie
    1 sztuki, a inne moga byc 2.
    Moze ktos to dla mnie rozszyfrowac?
    Najlepiej by bylo do tych 256MB ram dokupic drugie 256MB czy nawet
    512MB - jak sie da?

    Swoja droga - producenci kompow z niskiej polki do marketow nie
    wprowadzaja jakis blokad uniemozliwiajacych rozbudowe?

    Z gory dzieki za pomoc
    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-08-01 20:47:22
    Temat: Re: Stary PCet - problem z doborem pamieci DDR
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Rafal M pisze:

> [...]
    ftp://europe.asrock.com/manual/P4i45E%20R3.0.pdf

    > Dziwi mnie tam kilka pojec, ze np kosci 400Mhz moga byc max w liczbie

    Faktycznie chore ograniczenia ma ta "szytowata" płyta.

    > Moze ktos to dla mnie rozszyfrowac?
    > Najlepiej by bylo do tych 256MB ram dokupic drugie 256MB czy nawet
    > 512MB - jak sie da?

    Kup na allegro za grosze na aukcji, np tutaj może kupisz już za 7 zł z
    wysyłką 2 moduły jednostronne po 256MB, myślę że będzie pasować do tej
    płyty:
    http://www.allegro.pl/item697817934_256mb_am1_pc3200
    _od_1zl.html
    Albo na innej aukcji z licytacją, taniej wyjdzie niż kup teraz.

    > Swoja droga - producenci kompow z niskiej polki do marketow nie
    > wprowadzaja jakis blokad uniemozliwiajacych rozbudowe?

    Nie. Po prostu kiepska ta płyta główna, a więc tania była.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 3. Data: 2009-08-01 21:52:32
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Uzytkownik "Rafal M" napisal:

> [...]
    > PC3200. I tutaj pojawia sie problem - 256MB ram to po prostu za malo,
    > nawet dla samego XP+OpenOffice+GG (+antywirus itd), wszystko sie

    Nie sadze, aby powodem byl brak pamieci. Ja na próbe do podobnej
    konfiguracji i potrzeb wlozylem 128 MB RAM i wszystko dziala bezproblemowo.
    Pakiet biurowy i www wiecej wymaga?

    Remek

  • 4. Data: 2009-08-01 22:14:13
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sat, 01 Aug 2009 23:52:32 +0200, Remek napisał(a):
    /.../
    > Nie sadze, aby powodem byl brak pamieci. Ja na próbe do podobnej
    > konfiguracji i potrzeb wlozylem 128 MB RAM i wszystko dziala
    > bezproblemowo. Pakiet biurowy i www wiecej wymaga?

    Racje ma. Mi się przy 640 muli.

  • 5. Data: 2009-08-02 09:11:09
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Remek" <w...@n...pl> napisal w wiadomosci
    > Uzytkownik "Rafal M" napisal:
    >
    > Nie sadze, aby powodem byl brak pamieci. Ja na próbe do podobnej
    > konfiguracji i potrzeb wlozylem 128 MB RAM i wszystko dziala
    > bezproblemowo.

    Zartujesz, albo pojecie "bezproblemowo" u Ciebe znaczy zupelnie co innego
    ;-)

    > Pakiet biurowy i www wiecej wymaga?

    XP (sp3) do normalnego wystartowania potrzebuje ok 256MB - i to pod
    warunkiem ze nie ma uruchamianego na dzien dobry dodatkowego oprogramowania
    jak np. antywirusy itp.
    Jesli bedzie chcial na tym odpalic jeszcze OpenOffice, GG, jakas
    przegladarke web, to aby to jako tako chodzilo, 512MB ramu jest
    _niezbedne_. Zdecydowanie polecam wiecej jak np. 768MB albo 1GB
    Procesor taki, czy nawet slabszy do tego wystarczy zupelnie. Kluczem jest
    wielkosc RAM.

    --
    B.G

  • 6. Data: 2009-08-02 09:31:30
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba B.G napisała na pl.comp.pecet:

    > XP (sp3) do normalnego wystartowania potrzebuje ok 256MB - i to pod
    > warunkiem ze nie ma uruchamianego na dzien dobry dodatkowego
    > oprogramowania jak np. antywirusy itp.

    Skoro wymagane jest OO.o i GG to może postawić icewm na jakimś uniksie i
    będzie hulać aż miło?

    Marcin Kocur

  • 7. Data: 2009-08-02 15:53:11
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 2 Sie, 11:31, Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij> wrote:

    > Skoro wymagane jest OO.o i GG to może postawić icewm na jakimś uniksie i
    > będzie hulać aż miło?

    Odpada... bo na tym kompie bedzie tez musial dzialac ZUSowski Platnik
    - wiec tylko systemy od MS ;-)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2009-08-02 15:55:20
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 2 Sie, 11:11, "B.G" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > _niezbedne_. Zdecydowanie polecam wiecej jak np. 768MB albo 1GB
    > Procesor taki, czy nawet slabszy do tego wystarczy zupelnie. Kluczem jest

    Wlasnie. Tylko jaki RAM kupic? Bo ta plyta troche pokrecona jest :
    ( Obsluguje RAM 400Mhz, ale tylko jedna kosc, a ram 266Mhz obsluguje
    max 2 kosci.
    Co tutaj wybrac? Zakladajac ze tam teraz jest jedna 256MB pc3200
    (400Mhz). I _prawdopodobnie_ nie da sie kupic poprostu dodatkowej
    podobnej kosci, bo wg manuala plyta nie obsluzy dwoch kosci pc3200 na
    raz :(

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2009-08-02 16:15:14
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 2 Sie, 17:55, Rafal M <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > (400Mhz). I _prawdopodobnie_ nie da sie kupic poprostu dodatkowej
    > podobnej kosci, bo wg manuala plyta nie obsluzy dwoch kosci pc3200 na

    Ok jeszcze dodam szczegolowe dane z CPU-Z:

    Pamiec:
    http://img269.imageshack.us/img269/5889/pamiecl.jpg
    Pamiec:
    http://img23.imageshack.us/img23/9214/pamiec2.jpg
    Plyta glowna
    http://img23.imageshack.us/img23/7061/plytar.jpg
    Procek:
    http://img269.imageshack.us/img269/7962/procesorl.jp

    Co do plyty - to jest rev 1.00 Niestety na stronie Asrocka nie moge
    danych tej rev znalesc :(

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2009-08-02 16:23:04
    Od: "Schweinchen" <k...@i...de>

    "Smok Eustachy" <S...@E...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Dnia Sat, 01 Aug 2009 23:52:32 +0200, Remek napisal(a):
    > /.../
    >>
    > Racje ma. Mi sie przy 640 muli.

    W jaskini, Smoku, to by Ci nawet na 64MB poszlo. Ja to kiedys mialesm
    najwiecej pamieci na wiosce, a bylo to tylko 4MB. Tak, ze bajeczki o XP
    chodzacym "bezproblemowo" na 128 MB, to wierzymy ztak samo jak w smoka
    Wawelskiego. Chyba , ze bezproblemowe, uwazasz, ze sie uruchomia i dziala.

    ANdy