  • 1. Data: 2009-08-01 09:24:35
    Temat: zacinanie sie komputera (ale nie zawieszanie)
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    A wiec mam taki problem
    czasami jak gram w gry (nie wszystkie chyba) np. doom 3 mi sie
    zacinaja, trwa to jakies 0.5 minuty, potem wszystko wraca do normy,
    wydaje sie ze podczas tych momentow dysk twardy nie pracuje a wiec
    chyba to nie jest kwestia doladowywania czegos z twardziela.
    sprawdzilem temperatury Core Temp, wziete z loga nie przekraczja 57C

    moja konfiguracja to:
    AMD Athlon 64x2 Dual Core 2,61Ghz 5000+
    2Gb Ram DDR2
    karta GF 8800GS, najnowsze stery
    XP Home (orginalny) Sp3
    zainstalowany tez jest core duo optimizer i wszystkie stery do plyty
    plyta glowna to GA-MA69VM-S2

  • 2. Data: 2009-08-01 10:51:53
    Temat: Re: zacinanie sie komputera (ale nie zawieszanie)
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Uzytkownik "Sebcio" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci
    >A wiec mam taki problem
    > czasami jak gram w gry (nie wszystkie chyba) np. doom 3 mi sie
    > zacinaja, trwa to jakies 0.5 minuty, potem wszystko wraca do normy,

    Jaki masz zasilacz ?
    Aby przetestowac odpal OCCT i wybierz test Power Supply oraz Test Type:
    Infinite. Sprawdz jakie temperatury osiagnie grafika i procesor.
    Zacinac moze sie z powodu przegrzewania lub niedoboru pradu. Ustaw w biosie
    PCIex na 100MHz zamiast auto. Wiele plyt gigabyte ma z tym problem. Wiele
    wartosci trzeba ustawic recznie by nie bylo problemów. np timingi pamieci,
    taktowanie oraz napiecie modulów. Niektóre pamieci wymagaja podniesienia
    napiecia do poprawnej pracy np. o 0.1V, im to nie zaszkodzi a zwiekszy
    stabilnosc systemu.
    Zauwazylem tez, ze niektóre komputery z procesorami AMD lubia 'zabkowac'
    podczas 100% zuzycia procesora. W tym czasie wydajnosc procesora lubi spadac
    na chwilke do 0% po czym wraca na miejsce a wykres uzycia procesora tworzy
    charakterystyczne zabki jak od pily. Byc moze dziala jakies zabezpieczenie
    termiczne i trzeba pomyslec o lepszym chlodzeniu.

  • 3. Data: 2009-08-01 10:59:21
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    On Sat, 1 Aug 2009 12:51:53 +0200, "Doxent" <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    >charakterystyczne zabki jak od pily. Byc moze dziala jakies zabezpieczenie
    >termiczne i trzeba pomyslec o lepszym chlodzeniu.
    O ile zwrocilem uwage, wylaczenie procesow odpowiedzialnych za skaner
    antywirusowy AVG poprawili znacznie sytuacje, kiedys juz tak mialem
    ale samo zniknelo, nie wiem nawet dlaczego, moze jakas aplikacja
    jeszcze cos miesza???
    sprawdze ad-awarem

  • 4. Data: 2009-08-01 11:08:42
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > ale samo zniknelo, nie wiem nawet dlaczego, moze jakas aplikacja
    > jeszcze cos miesza???
    > sprawdze ad-awarem

    wyłącz przywracanie systemu, znacznie przyspiesza pracę komputera i system
    mniej miesza po dysku.

  • 5. Data: 2009-08-01 11:57:09
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > antywirusowy AVG poprawili znacznie sytuacje, kiedys juz tak mialem
    > ale samo zniknelo, nie wiem nawet dlaczego, moze jakas aplikacja

    Indeksacja?

  • 6. Data: 2009-08-01 12:10:38
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    On Sat, 1 Aug 2009 13:57:09 +0200, "MC" <m...@g...pl> wrote:

    >Użytkownik "Sebcio" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    >Indeksacja?
    czego??? i gdzie to mozna wylaczyc ewentualnie???

  • 7. Data: 2009-08-01 16:30:50
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Doxent napisała na pl.comp.pecet:

    > Aby przetestowac odpal OCCT i wybierz test Power Supply oraz Test
    > Type: Infinite.

    Ktoś coś wie o wersji bootowalnej tego programu? Była 3 lata temu...

    Ewentualnie czym niezależnym od systemu mogę zrobić to samo.

    Marcin Kocur

  • 8. Data: 2009-08-01 16:57:36
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    On Sat, 01 Aug 2009 18:30:50 +0200, Marcin Kocur
    <m...@g...com.wytnij> wrote:

    >Ktoś coś wie o wersji bootowalnej tego programu? Była 3 lata temu...
    >
    >Ewentualnie czym niezależnym od systemu mogę zrobić to samo.
    wszystko wskazuje ze w moim przypadku odinstalowanie AVG darmowego i
    zainstalowanie Avasta darmowego rozwiazalo problem

  • 9. Data: 2009-08-01 19:49:16
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    A wiec tak, problem wystepuje zadziej i nie z taka intensywnoscia i ma
    pytanie, AMD podaje temperature maksymalna nie jako jedna liczbe tylko
    jako przedzial, np. 55-72C jak mam to rozumiec???