-
71. Data: 2017-11-24 20:10:41
Temat: Re: Staruszek
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2017-11-24 o 18:50, Myjk pisze:
> Fri, 24 Nov 2017 18:14:51 +0100, cef
>> Otóż hamulec służy w samochodzie do hamowania a sprzęgło służy do
>> rozłączania skrzyni od silnika.
>
> To by wyjaśniało twoją beztroskę w temacie.
>
>> Jeśli w trybie awaryjnego hamowania wciśniesz sprzęgło,
>> to się nie zatrzymasz.
>
> Chyba że jednocześnie ze sprzęgłem wciśniesz hamulec, wtedy owszem jak
> najbardziej się zatrzymasz. OCBMOP. I EOT.
Istotą hamowania awaryjnego czy gwałtownego jest użycie hamulca
a nie rozpraszanie się na używanie innych pedałów,
itd. Nie dorabiaj do swojej teorii ideologii. Zduszenie silnika to jest
już końcówka hamowania, może nawet wtedy trzeba użyć sprzęgła, żeby
zmienić bieg
i dynamicznie zmienić kierunek jazdy, ale sam wpływ silnika
na ciągnięcie auta do przodu w tym procesie i ułamkach sekund jest znikomy
i ma mniej więcej taki sam wpływ na hamowanie jak będzie miało zdjęcie
trakcji z kół po wciśnięciu sprzęgła.
-
72. Data: 2017-11-24 21:11:59
Temat: Re: Staruszek
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-11-24 o 17:59, cef pisze:
>>>>>> Ano będzie, bo masz klapy na oczach :P i swój jedyny słuszny punkt
>>>>>> widzenia
>>>>> No akurat w kwestii hamowania chyba jesteś w stanie zrozumieć moją
>>>>> rację.
>>>>
>>>> W przedstawionej sytuacji nie masz racji -- w manualu sprzęgło
>>>> wciska się
>>>> JEDNOCZEŚNIE z pedałem hamulca, tylko inna idzie siła z
>>>> poszczególnych nóg.
>>>
>>> No to nie przyjmuj mojego zdania.
>>> Ja uważam, że hamuje się hamulcem.
>>> Jeśli ty w awaryjnej sytuacji sobie chcesz wsciskać sprzęgło, to proszę.
>>> Ja umiem przy gwałtownym hamowaniu depnąć hamulec w podłogę.
>>
>> To zmień mechanika. A nowemu powiedz że trzeba odpowietrzyć bo
>> przy gwałtownym hamowaniu w podłogę wciskasz.
>
> Szkoda, że nie domyśliłeś się, że chodzi o wciśnięcie do oporu.
Szkoda ze piszesz coś innego niż masz na myśli a potem żałujesz
że czytający tego nie zgadł.
Pozdrawiam
-
73. Data: 2017-11-24 21:14:07
Temat: Re: Staruszek
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-11-24 o 20:10, cef pisze:
> W dniu 2017-11-24 o 18:50, Myjk pisze:
>> Fri, 24 Nov 2017 18:14:51 +0100, cef
>
>>> Otóż hamulec służy w samochodzie do hamowania a sprzęgło służy do
>>> rozłączania skrzyni od silnika.
>>
>> To by wyjaśniało twoją beztroskę w temacie.
>>
>>> Jeśli w trybie awaryjnego hamowania wciśniesz sprzęgło,
>>> to się nie zatrzymasz.
>>
>> Chyba że jednocześnie ze sprzęgłem wciśniesz hamulec, wtedy owszem jak
>> najbardziej się zatrzymasz. OCBMOP. I EOT.
>
> Istotą hamowania awaryjnego czy gwałtownego jest użycie hamulca
> a nie rozpraszanie się na używanie innych pedałów,
> itd. Nie dorabiaj do swojej teorii ideologii. Zduszenie silnika to jest
> już końcówka hamowania, może nawet wtedy trzeba użyć sprzęgła, żeby
> zmienić bieg
> i dynamicznie zmienić kierunek jazdy, ale sam wpływ silnika
> na ciągnięcie auta do przodu w tym procesie i ułamkach sekund jest znikomy
> i ma mniej więcej taki sam wpływ na hamowanie jak będzie miało zdjęcie
> trakcji z kół po wciśnięciu sprzęgła.
Jak kogoś rozprasza używanie więcej niż jednego pedału w aucie to
może powinien przesiąść się na komunikację publiczną?
I nie pisz znowu że coś innego miałeś na myśli. :-)
Pozdrawiam
-
74. Data: 2017-11-24 21:21:51
Temat: Re: Staruszek
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 23.11.2017 o 11:51, J.F. pisze:
> Uwaga - drastyczne
Ja tam powiem tak: nie wiek jest istotny, a sprawność.
Znam kilka młodych osób, które tak jeżdżą, że strach i kilka po 70-tce,
jeżdżących dobrze i nie "kapeluszniczo".
Rozwijając temat - co byście powiedzieli na okresową weryfikację różnego
rodzaju uprawnień? ;-)
Na przykład każdy co 10 lat zdaje ponownie maturę i jak nie zda, to
traci świadectwo. Widząc poziom dyskusji na różnych forach rzeźnia by
była straszna.
Jacek
-
75. Data: 2017-11-24 22:47:07
Temat: Re: Staruszek
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2017-11-24 o 21:14, RadoslawF pisze:
> W dniu 2017-11-24 o 20:10, cef pisze:
>> W dniu 2017-11-24 o 18:50, Myjk pisze:
>>> Fri, 24 Nov 2017 18:14:51 +0100, cef
>>
>>>> Otóż hamulec służy w samochodzie do hamowania a sprzęgło służy do
>>>> rozłączania skrzyni od silnika.
>>>
>>> To by wyjaśniało twoją beztroskę w temacie.
>>>
>>>> Jeśli w trybie awaryjnego hamowania wciśniesz sprzęgło,
>>>> to się nie zatrzymasz.
>>>
>>> Chyba że jednocześnie ze sprzęgłem wciśniesz hamulec, wtedy owszem jak
>>> najbardziej się zatrzymasz. OCBMOP. I EOT.
>>
>> Istotą hamowania awaryjnego czy gwałtownego jest użycie hamulca
>> a nie rozpraszanie się na używanie innych pedałów,
>> itd. Nie dorabiaj do swojej teorii ideologii. Zduszenie silnika to
>> jest już końcówka hamowania, może nawet wtedy trzeba użyć sprzęgła,
>> żeby zmienić bieg
>> i dynamicznie zmienić kierunek jazdy, ale sam wpływ silnika
>> na ciągnięcie auta do przodu w tym procesie i ułamkach sekund jest
>> znikomy
>> i ma mniej więcej taki sam wpływ na hamowanie jak będzie miało zdjęcie
>> trakcji z kół po wciśnięciu sprzęgła.
>
> Jak kogoś rozprasza używanie więcej niż jednego pedału w aucie to
> może powinien przesiąść się na komunikację publiczną?
> I nie pisz znowu że coś innego miałeś na myśli. :-)
Nie nie miałem niczego innego na myśli,
ale takie gierki słowne są bez znaczenia
dla istoty sprawy.
-
76. Data: 2017-11-24 22:52:29
Temat: Re: Staruszek
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2017-11-24 o 21:11, RadoslawF pisze:
> W dniu 2017-11-24 o 17:59, cef pisze:
>
>>>>>>> Ano będzie, bo masz klapy na oczach :P i swój jedyny słuszny
>>>>>>> punkt widzenia
>>>>>> No akurat w kwestii hamowania chyba jesteś w stanie zrozumieć moją
>>>>>> rację.
>>>>>
>>>>> W przedstawionej sytuacji nie masz racji -- w manualu sprzęgło
>>>>> wciska się
>>>>> JEDNOCZEŚNIE z pedałem hamulca, tylko inna idzie siła z
>>>>> poszczególnych nóg.
>>>>
>>>> No to nie przyjmuj mojego zdania.
>>>> Ja uważam, że hamuje się hamulcem.
>>>> Jeśli ty w awaryjnej sytuacji sobie chcesz wsciskać sprzęgło, to
>>>> proszę.
>>>> Ja umiem przy gwałtownym hamowaniu depnąć hamulec w podłogę.
>>>
>>> To zmień mechanika. A nowemu powiedz że trzeba odpowietrzyć bo
>>> przy gwałtownym hamowaniu w podłogę wciskasz.
>>
>> Szkoda, że nie domyśliłeś się, że chodzi o wciśnięcie do oporu.
>
> Szkoda ze piszesz coś innego niż masz na myśli a potem żałujesz
> że czytający tego nie zgadł.
Wiesz, nawet na tej grupie oczekuję, że jest jakiś poziom dyskusji.
Chciałeś się przyczepić, to się przyczepiłeś.
A merytorycznie w temacie nic.
PS
Ty też hamujesz radiem? :-)
(uprzedzam, że nie chodzi mi bezpośrednio o radio
i zakładam, że jesteś inteligentny)
-
77. Data: 2017-11-24 22:56:24
Temat: Re: Staruszek
Od: Yakhub <a...@a...aa>
Dnia Thu, 23 Nov 2017 13:25:28 +0100, Uncle Pete napisał(a):
>> Uwaga - drastyczne
>>
>> https://www.facebook.com/policjaprofes/videos/200687
8119596227/
>> lub jak kto woli
>> http://warszawa.tvp.pl/34899767/potracenie-dwoch-kob
iet-przez-92latka
>>
>> Pedal gazu sie zacial czy automat parkowania wlaczyl ? :-)
>>
>> Twarde te baby ...
>
> W komentarzach na TVN-ie kilka osób napisało, że mógł pomylić pedały
> gazu i hamulca i że to często się zdarza po tym jak przesiądzie się z
> manuala na automat. Nie rozumiem tego - czy w automacie pedał gazu nie
> jest po prawej stronie, a hamulca - po lewej?
Wyjaśnienie: hamulec to jest ten pedał zaraz obok tego, na którym trzymasz
lewą nogę.
--
Yakhub
-
78. Data: 2017-11-25 00:46:17
Temat: Re: Staruszek
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
W dniu 24.11.2017 o 07:14 cef <c...@i...pl> pisze:
> Masz złe odruchy. Po co naciskasz sprzęgło jak chcesz hamować?
Żeby nie przyspieszać nawet jeśli prawą nogą przez pomyłkę wciśnie gaz
zamiast hamulca :)
BTW Nie zauważyłem, żeby napisał, że wciska sprzęgło _zamiast_ hamulca
albo _wcześniej_ niż hamulec.
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat
-
79. Data: 2017-11-25 01:16:58
Temat: Re: Staruszek
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-11-24 o 22:47, cef pisze:
>>>>> Otóż hamulec służy w samochodzie do hamowania a sprzęgło służy do
>>>>> rozłączania skrzyni od silnika.
>>>>
>>>> To by wyjaśniało twoją beztroskę w temacie.
>>>>
>>>>> Jeśli w trybie awaryjnego hamowania wciśniesz sprzęgło,
>>>>> to się nie zatrzymasz.
>>>>
>>>> Chyba że jednocześnie ze sprzęgłem wciśniesz hamulec, wtedy owszem jak
>>>> najbardziej się zatrzymasz. OCBMOP. I EOT.
>>>
>>> Istotą hamowania awaryjnego czy gwałtownego jest użycie hamulca
>>> a nie rozpraszanie się na używanie innych pedałów,
>>> itd. Nie dorabiaj do swojej teorii ideologii. Zduszenie silnika to
>>> jest już końcówka hamowania, może nawet wtedy trzeba użyć sprzęgła,
>>> żeby zmienić bieg
>>> i dynamicznie zmienić kierunek jazdy, ale sam wpływ silnika
>>> na ciągnięcie auta do przodu w tym procesie i ułamkach sekund jest
>>> znikomy
>>> i ma mniej więcej taki sam wpływ na hamowanie jak będzie miało
>>> zdjęcie trakcji z kół po wciśnięciu sprzęgła.
>>
>> Jak kogoś rozprasza używanie więcej niż jednego pedału w aucie to
>> może powinien przesiąść się na komunikację publiczną?
>> I nie pisz znowu że coś innego miałeś na myśli. :-)
>
> Nie nie miałem niczego innego na myśli,
> ale takie gierki słowne są bez znaczenia
> dla istoty sprawy.
Dla istoty sprawy bez znaczenia jest twoja opinia że wciskanie
więcej niż jednego pedału rozprasza.
Zafiksowałeś się na popierdółce i wymyślasz niby prawdy na poparcie
swojego zdania.
Pozdrawiam
-
80. Data: 2017-11-25 01:18:37
Temat: Re: Staruszek
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-11-24 o 21:21, Jacek pisze:
>> Uwaga - drastyczne
> Ja tam powiem tak: nie wiek jest istotny, a sprawność.
> Znam kilka młodych osób, które tak jeżdżą, że strach i kilka po 70-tce,
> jeżdżących dobrze i nie "kapeluszniczo".
> Rozwijając temat - co byście powiedzieli na okresową weryfikację różnego
> rodzaju uprawnień? ;-)
> Na przykład każdy co 10 lat zdaje ponownie maturę i jak nie zda, to
> traci świadectwo. Widząc poziom dyskusji na różnych forach rzeźnia by
> była straszna.
Jeśli to odbierze automatem dyplom uczelni wyższej to jestem za.
Ale politycy będą przeciw. :-)
Pozdrawiam