  • 11. Data: 2011-07-07 12:49:57
    Temat: Re: Starter za 400 :D
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-07 14:38, VSS pisze:
    > W wiadomości:iv3vjg$sq6$...@n...onet.pl,
    > Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> nastukał:
    >
    > paserstwo? jak wydzwoni to nie będzie tego próbował "spienieżyć" komuś
    > innemu.

    To może wyjaśnij jeszcze co to jest paserstwo i jak to się ma do
    powyższego, bo nie kumam.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-07-07 13:30:52
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał:

    > To może wyjaśnij jeszcze co to jest paserstwo i jak to się ma do powyższego,
    > bo nie kumam.

    Liwiusz litości, to przecież nie pl.soc.prawo.

  • 13. Data: 2011-07-07 16:30:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-07-07 11:51, Liwiusz pisze:

    > Kryminał na podstawie którego art.? I od razu napisz, dlaczego
    > "wydzwonienie" nie podpada pod ten przepis.

    Bo jeśli wydzwoni w sieci operatora, to pieniądz zostaje u operatora,
    więc nie ma wypływu gotówki na zewnątrz. Zawsze się wytłumaczy, że
    myślał że to jakiś prezent od operatora itd.

    Natomiast wypłata, czyli wyprowadzenie pieniędzy na zewnątrz to jest
    zwyczajne przywłaszczenie.

  • 14. Data: 2011-07-07 20:03:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > myślał że to jakiś prezent od operatora itd.
    >
    > Natomiast wypłata, czyli wyprowadzenie pieniędzy na zewnątrz to jest

    Konkretnie. Który artykuł kk.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2011-07-07 20:42:38
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-07-07 22:03, Liwiusz pisze:

    > Konkretnie. Który artykuł kk.

    Podobno ty jesteś specjalistą od prawa.

    Jak znajdę pieniądze na ulicy, to zgodnie z prawem muszę je zanieść na
    Policję, bo jeśli mi udowodnią przywłaszczenie, to mam kłopoty. Z
    którego artykułu kk?

    Czasami przy płatnościach elektronicznych zdarza się błąd konwersji
    danych signed/unsigned, skutkujący tym, że np. zamiast odjąć z konta 100
    zł, zostanie dodane 21474835,48 czyli 2^31-100 w groszach. I jeśli
    poczujesz się milionerem i wydasz te 21 mln, to kiedy bank się połapie,
    będziesz musiał oddać. Co do grosza. Albo pójdziesz siedzieć. Z którego
    artykułu kk?

  • 16. Data: 2011-07-07 20:47:14
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

> [...]
    > poczujesz się milionerem i wydasz te 21 mln, to kiedy bank się połapie,
    > będziesz musiał oddać. Co do grosza. Albo pójdziesz siedzieć. Z którego

    Sorki, oczywiście chodzi o 2^32-10000 gr czyli 42949572,96 zł.
    Przypomniałem sobie arytmetykę uzupełnieniową.

  • 17. Data: 2011-07-07 22:00:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Podobno ty jesteś specjalistą od prawa.
    >
    > Jak znajdę pieniądze na ulicy, to zgodnie z prawem muszę je zanieść na
    > Policję, bo jeśli mi udowodnią przywłaszczenie, to mam kłopoty. Z
    > którego artykułu kk?

    284 par. 3 kk. Nie do zastosowania w przypadku "szczęśliwego pre-paida".

> [...]
    > poczujesz się milionerem i wydasz te 21 mln, to kiedy bank się połapie,
    > będziesz musiał oddać. Co do grosza. Albo pójdziesz siedzieć. Z którego

    Nie wiem z którego. Pytam. Ja bym obstawiał tylko na cywilne roszczenie
    banku.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-07-08 08:21:57
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > się milionerem i wydasz te 21 mln, to kiedy bank się połapie, będziesz
    > musiał oddać. Co do grosza. Albo pójdziesz siedzieć. Z którego artykułu

    Oddać będziesz musiał czy pójdziesz siedzieć nie wiem, takie przypadki już
    się zdarzały, kojarze też przypadki kiedy bankomat płacił więcej niż
    pobierał klient i też musiał oddać to co dostał więcej. W TV ze dwa
    przypadki chyba widziałem jak podawali.