  • 1. Data: 2009-06-26 19:21:23
    Temat: Starszy tv - problem z obrazem
    Od: "Grzechu" <m...@m...pl>

    Mam starszy odbiornik tv Multitech KT9250, numer kanalu wyswietlany w
    okienku na 2 ledach, kupiony w 1990r.
    Tv od zawsze mial troche ciemny obraz. Gdy w tv leci cos jasnego np. sport
    na zywo, wiadomosci to obraz jest ok, jasny i wyrazny. Natomiast w przypadku
    filmow np. gdy akcja dzieje sie w pomieszczeniach lub nocnych plenerach to
    nic nie widac na kineskopie (nie da sie ogladac). Kontrast i jasnosc
    rozkrecone na maxa.
    Czy da sie cos jeszcze zrobic, jakies mozliwosci regulacji?
    Czy moze cos jest nie tak z kineskopem?

  • 2. Data: 2009-06-27 02:08:01
    Temat: Re: Starszy tv - problem z obrazem
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grzechu" <m...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > jasnosc rozkrecone na maxa.
    > Czy da sie cos jeszcze zrobic, jakies mozliwosci regulacji?

    Tak, kineskop się wypalił... W dawnych czasach można było trochę go
    jeszcze zregenerować ale dziś już chyba nie ma sensu... 18 lat to dużo.
    Kup sobie nowy tv.

  • 3. Data: 2009-06-27 09:44:41
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Grzechu pisze:
> [...]
    > rozkrecone na maxa.
    > Czy da sie cos jeszcze zrobic, jakies mozliwosci regulacji?

    W monitorach CRT dało się regulować jasność w bardzo dużym zakresie przy
    użyciu potencjometru na trafopowielaczu. Zwykle bywało też drugie
    pokrętło od ostrości.

    Pozdrawiam!