  • 1. Data: 2012-06-03 08:43:07
    Temat: Stara karta sim + android = problemy?
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Jakis czas temu pisalem o braku mozliwosci wysylania
    i odbierania mms'ow na Galaxy S+ (Android).

    Okazalo sie, ze problem wynikal z Androida:
    otoz ten system ma jakies "dziwne" problemy
    ze starymi kartami sim (ta byla ok. 10-letnia).
    Po wymianie na karte sim "nowej generacji"
    telefon nagle zaczal poprawnie obslugiwac mms'y.

    Ktos wie dlaczego? :)
    Czym roznia sie stare i nowe karty sim
    poza iloscia wpisow do ksiazki adresowej
    i dlaczego ma to wplywa na zachowanie Androida?

    PS
    Oczywiscie inne telefony (na symbianie i "bezsystemowe" :)
    normalnie radzily sobie z mms'ami z owa "stara" karta sim.

  • 2. Data: 2012-06-03 08:53:00
    Temat: Re: Stara karta sim + android = problemy?
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 3 Jun 2012 08:43:07 +0200, Q wrote:
> [...]
    >
    > Okazalo sie, ze problem wynikal z Androida:
    > otoz ten system ma jakies "dziwne" problemy
    > ze starymi kartami sim (ta byla ok. 10-letnia).

    Z ciekawosci: jakie dziwne problemy? Bo ja jeszcze w styczniu mialem w
    Sensation SIMa od Plusa z 1999r, a w Huaweiu 8500 miewam czasem Taktaka
    z podobnego roku (99 albo 98, bo prepaida mialem pare miesiecy
    wczesniej).
    A, jesli dziwne problemy zamykaja się w MMSach, to kombinacja Sensation
    + Plus'99 normalnie działała. Tak że to nie problem ,,stary SIM + Andek''.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 3. Data: 2012-06-03 10:15:25
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > A, jesli dziwne problemy zamykaja się w MMSach, to kombinacja Sensation
    > + Plus'99 normalnie działała. Tak że to nie problem ,,stary SIM + Andek''.

    Fakt- troche sie zagalopowalem..

    Dokladnie chodzi tandem Samsung GT-i9001 Galaxy S Plus + stary sim orange
    i tylko o problem z wysylaniem / odbieraniem mms.

    1. Stara sim "obslugiwala" mmsy na innych telefonach.
    2. Uogolnilem, bo ciezko uwierzyc, zeby to byla wina sprzetu.
    Nie mowie, ze Android to zlo, tylko ze ta wersja akurat
    (domyslna dla S+) ma buga.

  • 4. Data: 2012-06-03 10:35:39
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 3 Jun 2012 10:15:25 +0200, Q wrote:

    > Fakt- troche sie zagalopowalem..
    >
    > Dokladnie chodzi tandem Samsung GT-i9001 Galaxy S Plus + stary sim orange
    > i tylko o problem z wysylaniem / odbieraniem mms.

    Wątek śledzę, myślałem że może dogóglałeś się jakichś częstych dziwności
    raportowanych przez innych uzytkownikow.

    > 1. Stara sim "obslugiwala" mmsy na innych telefonach.
    > 2. Uogolnilem, bo ciezko uwierzyc, zeby to byla wina sprzetu.
    > Nie mowie, ze Android to zlo, tylko ze ta wersja akurat
    > (domyslna dla S+) ma buga.

    Ja jeszcze myślałem o jakims specyficznym uszkodzeniu (przez lata)
    samego SIMa. W sumie ciekawe, czy to Twoj jednostkowy przypadek czy jest
    jakas prawidlowosc...

  • 5. Data: 2012-06-03 11:38:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 03-06-2012 10:15, Q pisze:
> [...]
    > 2. Uogolnilem, bo ciezko uwierzyc, zeby to byla wina sprzetu.
    > Nie mowie, ze Android to zlo, tylko ze ta wersja akurat

    Mam b.starą kartę z Plusa (ok 12lat) i na Desire oraz Xperii też miewam
    problemy z MMSami. Tj. czasem MMS (zdjęcie) wychodzi jak trzeba, innym
    razem (częściej) utyka "w kolejce do wysyłania", po czym otrzymuję
    informację o braku możliwości wysłania.

    --
    Pozdr.

  • 6. Data: 2012-06-03 14:22:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 03 Jun 2012 11:38:08 +0200, DoQ napisał(a):

> [...]
    > problemy z MMSami. Tj. czasem MMS (zdjęcie) wychodzi jak trzeba, innym
    > razem (częściej) utyka "w kolejce do wysyłania", po czym otrzymuję

    A swoja droga - ktos wie jak technicznie wyglada wyslanie MMS ?
    Bo wydaje mi sie ze SIM do tego prawie wcale nie jest potrzebny, tyle co do
    zainicjowania transmisji gprs.

    J.

  • 7. Data: 2012-06-03 15:15:26
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    To nie wina Androida ale konkretnego modelu telefonu. Mój SIM (nie taki
    stary, bo z 2008 r Play) bez problemu chodził na Galaxy Spica, ale Wildfire
    S wariował. Wymiana SIM spowodowała od razu uleczenie problemów.

  • 8. Data: 2012-06-03 16:35:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 03-06-2012 14:22, J.F. pisze:
    > A swoja droga - ktos wie jak technicznie wyglada wyslanie MMS ?
    > Bo wydaje mi sie ze SIM do tego prawie wcale nie jest potrzebny, tyle co do
    > zainicjowania transmisji gprs.

    Niby tak.. ale 3G/HSDPA itp śmiga a MMS nie chce:)

    --
    Pozdr.

  • 9. Data: 2012-06-03 17:28:11
    Od: "Maciek." <"@...>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    > A swoja droga - ktos wie jak technicznie wyglada wyslanie MMS ?
    > Bo wydaje mi sie ze SIM do tego prawie wcale nie jest potrzebny, tyle co
    > do zainicjowania transmisji gprs.

    I tu jest IMO pies pogrzebany. Chodzi o czytanie ustawień tych wszystkich
    APN, proxy, MMS server, itd.
    Android nie ma na sztywno określonego miejsca, z którego ma czerpać
    informacje i czasami głupieje. Zauważcie, że konfiguracja telefonu przez
    wysłanie SMS ze strony operatora nie działała (albo i wciąż nie działa) dla
    słuchawek z Androidem - zawsze było "przejdź do ustawień tu i tu i wpisz
    ręcznie poniższe parametry".

  • 10. Data: 2012-06-03 19:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Jun 2012 17:28:11 +0200, Maciek. napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    >
    > I tu jest IMO pies pogrzebany. Chodzi o czytanie ustawień tych wszystkich
    > APN, proxy, MMS server, itd.

    A one sa w ogole na karcie SIM zapisane ?

> [...]
    > słuchawek z Androidem - zawsze było "przejdź do ustawień tu i tu i wpisz

    Ale to tez chyba nie kwestia karty SIM, tylko interpretacji SMS przez
    telefon.

    Tak mi jeszcze cos innego wpadlo - MMS maja osobne ustawienia, APN itd.
    Czy mozna miec dwa polaczenia pakietowe naraz ? Bo Android moze polaczenia
    internetowego nie zwolnic dlugo.

    Czyzby w nowych kartach SIM cos na to zaradzono ?

    J.