    Date: Tue, 27 Sep 2011 22:40:19 +0200
    From: Atlantis <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Stara Nokia 3210 - nie ładuje

    Wpadła w mi w ręce stara Nokia 3210 - telefon, który posiadanie kiedyś
    było niespełnionym marzeniem większości moich rówieśników. ;) Dzisiaj
    dotarł do mnie bez ładowarki, z (zapewne) zjechaną baterią. Podłączyłem
    go do zasilacza PC AT przez stabilizator na LM317 ustawiony na 3,7V.
    Kabelki delikatnie przylutowane do padów złącza stacji dokującej.

    Włączył się, ale wskaźnik ładowania miga tylko przez chwilę. Zaraz potem
    wyskakuje komunikat "nie ładuje". Wrzuciłem w Google - najczęstsza
    porada to poprawienie lutów przy złączu baterii. Otworzyłem i tak
    zrobiłem. Jedyna lutownica jaką dysponuję to transformatorówka, z każdym
    innym telefonem bym się nie odważył, ale biorąc pod uwagę niską wartość
    i toporność tej Nokii... Zepsuć nie zepsułem, ale i nie naprawiłem. ;)

    Jakieś inne sugestie? Może sama zajechana bateria wywołuje taki efekt?

    Tylko proszę bez komentarzy w stylu: wyrzuć do kosza i kup iPhone'a. ;)