  • 1. Data: 2010-06-05 03:13:54
    Temat: Standardowy obiektyw dla APS-C
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Mam sony alfa 300 z matryca 23,6 x 15,8.
    Z rozmiarow matrycy wynika ze obiektywem standardowym powinien byc obiektyw
    o ogniskowej rownej przekatnej czli ok 28,5 mm.
    Czy robi ktos obiektywy staloogniskowe o dobrej jasnosci przeznaczone jako
    obiektywy standardowe dla APS-C, chetnie bym taki kupil.
    Moze byc z AF lub bez.
    Obiektywy od analogow o tej ogniskowej sa robione jako szerokokatne i watpie
    aby nadawaly sie jako standard do APS-C.
    Wielu ludzi uzywa staloogniskowy obiektw 50 mm ale to nie jest dla APS
    standard a lekki tele.
    Jaki obiektyw mozecie mi poradzic?

    --
    Szczepan

  • 2. Data: 2010-06-05 05:53:12
    Temat: Re: Standardowy obiektyw dla APS-C
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 5 Jun 2010 05:13:54 +0200, Szczepan wrote:
    > Jaki obiektyw mozecie mi poradzic?

    Sigma 30/1.4.

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 3. Data: 2010-06-05 09:13:19
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Obiektywy od analogow o tej ogniskowej sa robione jako
    > szerokokatne

    ????

    > ...watpie aby nadawaly sie jako standard do APS-C.

    Dlaczego??

    > Wielu ludzi uzywa staloogniskowy obiektw 50 mm ale to nie
    > jest dla APS
    > standard a lekki tele.

    To kup sobie taki, który ma ok. 30 mm i będziesz miał to,
    czego oczekujesz ;-))

  • 4. Data: 2010-06-05 10:31:50
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ????
    W analogach przy klatce 24 x 36 mm standardowym obiektywem jest ok 43mm,
    kazdy obiektyw dla takiego formatu o krotszej ogniskowej jest wiec
    szerokokatny.

    Mam wlasnie taki ALFO Weitwinkel 2,8 / 35mm od analoga.
    Probowalem nim cos robic ale najblizsza odleglosc ostrzenia to 0,7m
    wiec jako uniwersalny nie bardzo sie nadaje bo nawet siedzacego kota nie
    jestem w stanie sfotografowac z bliska.
    Mam inny tez od analoga Tessar 2.8 / 50 mm i ten ostrzy od 35 cm.
    Ten bylby idealny ale troche za dlugi.
    Potrzebowalbym manualny obiektyw ok 30 mm ale z ostrzeniem tez od 35 cm
    i jasnoscia minimum 2,8.
    Czy istnieje cos takiego?

    --
    Szczepan

  • 5. Data: 2010-06-05 14:02:11
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-05 11:13:19 +0200, "Robert_J" <d...@o...pl> said:

    > ????
    Nie rozumiem czego nie rozumiesz.
    Przyjrzyj się gabarytom 35/2 i 50/2. Myślisz, że takie im wychodzą bo
    mają w magazynie większe soczewki?

    > Dlaczego??
    Choćby dla tego, że mogą mieć większe wady niż miałby standard.

    > To kup sobie taki, który ma ok. 30 mm i będziesz miał to, czego oczekujesz ;-))
    Jest spora szansa, że będzie miał tylko oczekiwaną ogniskową, cała
    reszta może być nieosiągalna dla takiego szkła.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-06-05 14:03:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-05 12:31:50 +0200, "Szczepan" <s...@w...pl> said:

    > Czy istnieje cos takiego?

    Pierwsza odpowiedź jaka padła.
    Sigma

  • 7. Data: 2010-06-05 14:54:23
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał

    > Jest spora szansa, że będzie miał tylko oczekiwaną ogniskową, cała reszta
    > może być nieosiągalna dla takiego szkła.

    Chyba masz racje, robilem probne zdjecia tym 2.8 / 35 mm od analoga i
    aberacja chromatyczna jest tragiczna, prawie na calym kadrze. Natomiast
    zdjecia wykonywane Tessarem 2.8 / 50 sa pod tym wzglwdem super, aberacji
    chromatycznej nie zauwazylem nawet w rogach kadru.
    Ciekaw jestem jakby sie zachowywal obiektyw Canon 1.8 / 28mm i czy ma tez
    mocowanie do Sony/Minolty?

    --
    Szczepan

  • 8. Data: 2010-06-05 16:50:16
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 5 Jun 2010 16:02:11 +0200, JA wrote:
    > Przyjrzyj się gabarytom 35/2 i 50/2. Myślisz, że takie im wychodzą bo
    > mają w magazynie większe soczewki?

    Malo szczesliwy przyklad, u Canona szkla są porownywalnie male.
    Z f/1.4 Ci wyjdzie juz to co chcesz :-)

    > Jest spora szansa, że będzie miał tylko oczekiwaną ogniskową, cała
    > reszta może być nieosiągalna dla takiego szkła.

    A IMO 30ka Sigmy jest tym czego watkotworca szuka...

  • 9. Data: 2010-06-05 18:14:42
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-05 18:50:16 +0200, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> said:

    > Malo szczesliwy przyklad, u Canona szkla są porownywalnie male.
    > Z f/1.4 Ci wyjdzie juz to co chcesz :-)
    Przy tym samym świetle szeroki kąt zawsze będzie większy. Znaczy się
    myślę o szkłach nie obudowie.
    46-58
    Sekor (od 6x7) 50/4,5 ma fi ryjka 58 mm. A sekor 90/3,5 czyli
    jaśniejszy od działkę ma średnicę przedniej soczewki tylko 46 mm.
    90-tka w 6x7 jest idealnym standardem, coś w stylu 44 mm w małym
    obrazku i właśnie 30 w APS-C

    > A IMO 30ka Sigmy jest tym czego watkotworca szuka...
    Bo ta 30 to standard dla APS-C, i tak została policzona.
    Zresztą wystarczy zobaczyć jej schemat i porównać z dowolnym
    standardowym obiektywem.

  • 10. Data: 2010-06-08 11:51:26
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 5 Cze, 12:31, "Szczepan" <s...@w...pl> wrote:

    > Potrzebowalbym manualny obiektyw ok 30 mm ale z ostrzeniem tez od 35 cm
    > i jasnoscia minimum 2,8.
    > Czy istnieje cos takiego?

    Tak są takie obiektywy np z mocowaniem M42. Tylko rodzi się pytanie,
    jak takim obiektywem będziesz ostrzył mając A300 z maciopkim
    wizjerkiem i z pseudo LV?

    Poza tym, proponowana Sigma 30mm/1.4 na f=2 czy 2.8 będzie mega ostra
    w porównaniu z obrazkiem jaki dostaniesz używając manualnego szkiełka.