  • 71. Data: 2016-05-19 14:12:31
    Temat: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Telnet. Bardzo dobry zreszta.
    > Con tam mial z 3270 to nie wiem, ale vt100 emulowal dobrze :-)

    No chyba że emulował. Bo ja tego używałem do łączenia się z 3270.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2016-05-19 14:34:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Ta firma nigdy w nic nie zainwestowała, nigdy niczego własnego
    >nie miała. Na początku było lepiej, bo wchodząc na rynek nie ma
    >się jeszcze wprawy w kontaktach z lokalnym szemranym biznesem.
    >Polityka prefiksowa pozawalała im na podpisyw^Wzawieranie umów,
    >wystawianie faktur i korzystanie z zastanej techniki. Z tego też
    >są marże. Dopiero potem zaczęli kombinować, szukać jak największego
    >dziadostwa, byle tanio było.

    A na poczatku juz mogli żerowac na TP, czy musieli jednak jakies
    "wlasne" punkty dostepu wystawic ?

    Bo jakby to bylo zastane ... to skad echo, jesli to technika ta sama,
    co w TP ?

    P.S. z innych ciekawostek - pewien faks, z drugim faksem gdzies w
    Austrii, przy laczeniu przez telenergo (? a moze energis) cos nie mogl
    sie dogadac.
    Bez problemow laczyl sie wieloma innymi faksami, bez problemow laczyl
    sie z tym austryjackim drugi faks, bez problemow transmitowal przez
    prefix TP.
    Ale ta trojka byla tragiczna.

    Jest widac wiele rzeczy, ktore sie fizjologom nie snily :-)

    J.

  • 73. Data: 2016-05-19 14:51:08
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mam niemal zawsze (9/10) echo od znajomego dzwoniącego do mnie z numeru
    'stacjonarnego' 22- (nr tpsa, ale nie wiem, czy to nadal tpsa, czy może gdzieś go
    przeniósł).
    Przekonywał mnie, że to u mnie, dopóki nie zmieniłem telefonu i jest to samo.

    -----
    > Tam wystarczy, że zostaniesz musowo przerzucony na roamingowy T-mobile i w
    godzinach szczytu zaczynasz gadać i wk............. echo słyszysz w jeden dzień
    samego siebie, a innego dnia rozmówca ma echo - ruch po roamingu ma widocznie niższy
    priorytet niż rdzennych TM i stąd echo.

  • 74. Data: 2016-05-19 14:55:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A na poczatku juz mogli żerowac na TP, czy musieli jednak jakies
    > "wlasne" punkty dostepu wystawic ?

    Historia Prawa Telekomunikacyjnego w Polsce wygląda tak, że im coś
    było wcześniej, tym bardziej firmy "musiały żerować" na TP -- po
    prostu było więcej obszarów zastrzeżonych dla monopolu tej firmy.

    > Bo jakby to bylo zastane ... to skad echo, jesli to technika ta sama,
    > co w TP ?

    Na początku nie było echa. Chyba że odbijające sie od pustych ścian
    pomieszczenia, w którym zgromadzono cały majątek trwały Tele2.

> [...]
    > transmitowal przez prefix TP. Ale ta trojka byla tragiczna.
    >
    > Jest widac wiele rzeczy, ktore sie fizjologom nie snily :-)

    Telenergo nie poznało się na austriackim gadaniu. W TP zawsze byli
    specjaliści od tego.

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2016-05-19 15:17:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał
    Pan J.F. napisał:

    >Historia Prawa Telekomunikacyjnego w Polsce wygląda tak, że im coś
    >było wcześniej, tym bardziej firmy "musiały żerować" na TP -- po
    >prostu było więcej obszarów zastrzeżonych dla monopolu tej firmy.

    No nie, albo nie tak rozumiemy to slowo.
    Mozliwosc dzierzawy infrastruktury TP/zgarniecia prowizji za
    wystawienie faktury pojawila sie stosunkowo niedawno.

    >Na początku nie było echa. Chyba że odbijające sie od pustych ścian
    >pomieszczenia, w którym zgromadzono cały majątek trwały Tele2.

    To, ze firma nie ma majatku, nie znaczy, ze nie musiala go jakos
    zorganizowac - leasing, dzierzawa itp ... nie musi wylacznie
    pasozytowac na TP.

    J.

  • 76. Data: 2016-05-19 15:54:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No nie, albo nie tak rozumiemy to slowo.
    > Mozliwosc dzierzawy infrastruktury TP/zgarniecia prowizji za
    > wystawienie faktury pojawila sie stosunkowo niedawno.

    I dosyć nagle. Długo nie można było nic, nawet jak ktoś miał koncesję
    na dwa miast i zezwolenie na połączenie tego swoją linią (do celów
    technicznych), to rozmowy między tymi miastami musiał puszczać przez
    tepsę. Która mogła zresztą dzierżawić od niego to łącze. Właśnie po
    to, by mu przez nie te rozmowy puścić.

    Po tym wszystkim zrobiono te prefiksy, żeby jakaś konkurencja cenowa
    się pojawiła. Jakoś to nawet zadziałało.

    > To, ze firma nie ma majatku, nie znaczy, ze nie musiala go jakos
    > zorganizowac - leasing, dzierzawa itp ... nie musi wylacznie
    > pasozytowac na TP.

    Ci akurat najchętniej "zlecali wykonanie usług". Żaden tam leasing,
    nawet dzierżawa niechętnie. W ten sposób łatwiej było ściemniać
    w UKE, prokutaturze czy sądzie, że "my o przewałach nic nie wiemy,
    my to chcieliśmy dobrze, żeby ludzie mieli tanio".

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2016-05-21 10:00:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 May 2016 15:54:25 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > w UKE, prokutaturze czy sądzie, że "my o przewałach nic nie wiemy,
    > my to chcieliśmy dobrze, żeby ludzie mieli tanio".

    Ale to o fct piszesz ? Czy o naciaganiu klientow na umowy ?
    FCT to chyba jeszcze nie te lata, prowizja od klienta rzecz normalna
    dzis - a clowiek na zleceniu, w innej firmie.

    Mysmy juz dawno osiagneli najwyzsza forme outsourcingu - jesli
    robotnikow dzierzawimy :-)

    J.

  • 78. Data: 2016-05-21 14:36:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > dzis - a clowiek na zleceniu, w innej firmie.
    >
    > Mysmy juz dawno osiagneli najwyzsza forme outsourcingu - jesli

    Powiedzmy, że piszę o całokształcie, bez wnikania w szczegóły (na temat
    których przez lata było wiele, również tu). Firma miała kapitał zakładowy
    10 tysięcy złotych i żadnych środków trwałych, aż do samego końca, kiedy
    kupiła ją Netia za przeszło 100 milionów złotych.

    Co ciekawe, ten model biznesu wykorzystywany był w Polsce, w wielu innych
    krajach marka Tele2 znana jest do dzisiaj, prowadzi się pod nią firmy,
    które sprawiają wrażenie całkiem normalnych operatorów.

    --
    Jarek

  • 79. Data: 2016-05-21 23:30:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > TN3270

    Owszem, był tam też TN3270.

    > Byla. I dobrze to dzialalo. Czy serwer byl odpalony caly czas i jak
    > bylo z haslem to nie pamietam - chyba bylo jakies tymczasowe.

    Też mi się tak wydaje. Ale nie był to telnetd (command.com), i nie był
    bez hasła.

    > Mosaic powstal w czerwcu 1993, wiec chyba jeszcze serwery www byly
    > rzadkoscia.
    > Ale jpg i gif na nich byly :-)

    Rozpowszechnił się chyba trochę później. W każdym razie gophery itd.
    chyba trwały jeszcze jakiś czas.

    > Jakos tak ... ale czy W95 nie mialo uz wlasnego stosu ?
    > A w im opcjonalnie telnetd.

    Windows 95 miał własny stos, ale większość userów korzystała z dialupów,
    logowali się metodą uniksową (login: xxx Password: yyy) i następnie
    uruchamiali pppd -xxx itd. To w ogóle dało się zrobić "ręcznie"
    w Windows 95, ale było bardzo niewygodne. Trumpet to automatyzował.
    Ponadto były pewne problemy z negocjacją adresów w PPP. To się nadawało
    raczej do pracy z serwerem opartym na Windows, a takich praktycznie nie
    było.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 80. Data: 2016-05-21 23:44:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > No chyba że emulował. Bo ja tego używałem do łączenia się z 3270.

    Bez żartów, TN3270 to nie żaden telnet, tylko emulator terminala IBM
    3270, używany praktycznie wyłącznie do pracy z komputerami S/370.
    Nie z uniksowymi, nie z DECami, no i nie z żadnymi 3270, bo to były
    akurat terminale tego systemu (IBM rutynowo przydzielał 4-cyfrowe numery
    składnikom przynajmniej S/360 i S/370).

    TN3270 emulował vt100? Może była jakaś implementacja "dualna", ale nie
    spotkałem się z tym.

    Normalnie, pod DOSem, vt100 (a może także VT52 i VT102 - ale mogłem
    pomylić z klientami modemowymi) emulował niejaki telbin.exe (i to był
    właśnie telnet, tzn. korzystał z portu tcp/telnet).
    --
    Krzysztof Hałasa