  • 1. Data: 2013-10-03 23:30:25
    Temat: Stacje dokującą SATA->USB 3 zmniejsza dyski.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć,

    Kupiłem stacje dokującą LogiLink QP0016 USB 3.0
    http://tinyurl.com/pkjbswh
    Po podłączeniu dysku okazało się, że ma on rozmiar o trzy sektory
    mniejszy niż ma w rzeczywistości. Sprawdzone w Windows i Linux.
    Trochę mi to utrudnia kopiowanie dysków, a do tego właśnie zakupiłem te
    stacje...
    Dodatkowo nie działa też smartctl twierdząc, że nie rozpoznał kontrolera.

    Jak myślicie, jest to kłopot z oprogramowaniem, które nie dorosło
    jeszcze do sprzętu z USB3, czy stacja ma po prostu taki chipset, który
    coś tam sprytnie emuluje zamiast być jedynie "przejściówką"?

    Sprawdziłem na dwóch różnych dyskach w dwóch komputerach, łącząc poprzez
    USB 2 i USB 3.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej