  • 81. Data: 2016-01-27 10:37:04
    Temat: Re: Stabilizator low drop
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 27.01.2016 10:21, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "niebieski" <n...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się, że komórki itp. chętnie na tych 5V zobaczą 1A.

    I z ogniwa zobaczą bez problemu.

    > Wydaje mi się, że step-up z 3V na 5V/1A nie jest banalny w sensie chyba
    > nie uzyska się powalającej sprawności.
    > Natomiast w step-down z 6..8V na 5V/1A powinno się uzyskać lepsze wyniki.
    >
    > Dlatego gdybym coś takiego robił to zacząłbym od tego step-up i jakby
    > potwierdziły się moje "wydaje mi się" to zastanowił bym się nad
    > wykorzystaniem dwu ogniw włączonych w szereg (oczywiście dwa
    > stabilizatory i układy zabezpieczające).

    Widzę tu komplikacje układu i większe straty. W moim układzie na drodze
    pomiędzy prądnicą a ogniwem są tylko diody schottky w mostku.

    > Nie wiem jak dokładnie taka prądnica się zachowuje, ale skoro obawiacie
    > się 60V to chyba nie jest dla niej problemem przy normalnej jeździe
    > uzyskać te 10V potrzebne dla dwu ogniw.

    Obawa była w układzie odłączającym ogniwo. W układzie którego doszedłem,
    z stabilizatorem równoległym mamy cały czas obciążenie, więc problem znika.

    --
    "Socjalizm niewiele wymaga od człowieka - wymaga tylko,
    by pokochał to, czego normalny człowiek nienawidzi,

  • 82. Data: 2016-01-27 10:55:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, January 27, 2016, 10:21:09 AM, you wrote:

    > Wydaje mi się, że komórki itp. chętnie na tych 5V zobaczą 1A.
    > Wydaje mi się, że step-up z 3V na 5V/1A nie jest banalny w sensie chyba nie
    > uzyska się powalającej sprawności.

    Bez przesady - step-up z samej zasady ma wysoką sprawność. Strata
    istotna jest jedynie na diodzie. Gotowe step-up do pojedynczych ogniw
    są do kupienia za grosze w serwisach aukcyjnych - Chińczycy produkują
    to milionami.

    > Natomiast w step-down z 6..8V na 5V/1A powinno się uzyskać lepsze wyniki.

    Ale czy wystarczająco lepsze, żeby usprawiedliwiać znaczne
    skomplikowanie układu ładowania?

> [...]
    > 60V to chyba nie jest dla niej problemem przy normalnej jeździe uzyskać te

    Problemem jest uzyskanie przy powolnej jeździe.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 83. Data: 2016-01-27 12:07:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    niebieski pisze:
    > W dniu 27.01.2016 10:21, Piotr Gałka pisze:
    [..]

    > I z ogniwa zobaczą bez problemu.

    Nie zobaczą bo ładowanie nie wystartuje poniżej 4.5V, w tym układzie
    musi być step up, albo 2 ogniwa w szereg, najlepiej LiFePo.

    > Widzę tu komplikacje układu i większe straty. W moim układzie na drodze
    > pomiędzy prądnicą a ogniwem są tylko diody schottky w mostku.

    Na samym stabilizatorze równoległym będziesz miał takie straty (0 do
    100% przy naładowanym ogniwie i braku obciążenia), że pozostałymi nie
    masz nawet co się przejmować.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 84. Data: 2016-01-27 12:23:35
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 27.01.2016 12:07, AlexY pisze:
    > [..]

    > Nie zobaczą bo ładowanie nie wystartuje poniżej 4.5V, w tym układzie
    > musi być step up, albo 2 ogniwa w szereg, najlepiej LiFePo.

    Przecież będzie step up, ale zasilany z ogniwa, a nie z prądnicy.
    Wątpię, aby się udało uzyskać 0,5A zasilając przetwornicę tylko z prądnicy.

    > Na samym stabilizatorze równoległym będziesz miał takie straty (0 do
    > 100% przy naładowanym ogniwie i braku obciążenia), że pozostałymi nie
    > masz nawet co się przejmować.

    To nie tak. Ze względu na charakterystykę prądnicy, nie będzie to tak
    jak mówisz. Prądnica fabrycznie ma zwarte styki na wypadek, gdyby ją
    używać bez podłączenia.

  • 85. Data: 2016-01-27 17:29:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-26 o 15:27, Andrzej W. pisze:

    > Zdarzało mi się jeździć po kilkanaście dni z namiotem i gwarantuje Ci,
    > że ten 1km/h mniej, to żadna cena w stosunku do możliwości posiadania,
    > telefonu, GPSa, jazdy w nocy z przyzwoitym oświetleniem bez konieczności
    > kombinowania gdzie się zatrzymać by to podładować, kupić baterie, itp.
    > Powerbank to można zabrać na jednodniową wycieczkę.

    16 Ah w cenie 110 zł to też tylko na jeden dzień ?

    http://www.hurt.com.pl/mobilna-bateria-power-bank-ro
    moss-solo-6-16000mah,p14075.html

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 86. Data: 2016-01-27 18:00:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >16 Ah w cenie 110 zł to też tylko na jeden dzień ?
    >http://www.hurt.com.pl/mobilna-bateria-power-bank-r
    omoss-solo-6-16000mah,p14075.html

    No, o ile te 16Ah naprawde ma. Moglby miec, bo objetosc na oko
    pozwala.

    A na ile starczy ... te cholerne telefony coraz wiecej biora, jak sie
    ich uzywa :-)

    Aktualnie klne, bo mi potrafi bateria w pare godzin sie wyladowac ...
    chyba janosik sie nie calkiem wylacza po wyjsciu z samochodu.

    J.

  • 87. Data: 2016-01-27 18:36:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-27 o 18:00, J.F. pisze:

    moss-solo-6-16000mah,p14075.html

    > No, o ile te 16Ah naprawde ma. Moglby miec, bo objetosc na oko pozwala.

    I masa też. I te Ah da się realnie zmierzyć.

> [...]
    >
    > Aktualnie klne, bo mi potrafi bateria w pare godzin sie wyladowac ...
    > chyba janosik sie nie calkiem wylacza po wyjsciu z samochodu.

    Mówimy o rowerowaniu z dala od cywilizacji. Yanosik chyba się nie
    przydaje :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 88. Data: 2016-01-27 18:46:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mówimy o rowerowaniu z dala od cywilizacji. Yanosik chyba się nie
    >przydaje :)

    Yanosik moze nie, ale GPS tak, a i internet wiele programow chce.

    Poza tym - wysiadles z samochodu, wsiadles na rower, a janosik nadal
    chodzi, mimo, ze nie widac.

    J.

  • 89. Data: 2016-01-27 18:54:04
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-27 o 18:46, J.F. pisze:

    > Yanosik moze nie, ale GPS tak, a i internet wiele programow chce.
    >
    > Poza tym - wysiadles z samochodu, wsiadles na rower, a janosik nadal
    > chodzi, mimo, ze nie widac.

    Zaraz, jak wysiadłeś z *samochodu*, to chyba było gdzie się naładować ?

    BTW: z tą masą powerbanków to już nie wiem. Tu jest 10 Ah *350* kg :)

    http://www.comp4you.eu/pricelist/item.aspx?PID=C0794
    016

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 90. Data: 2016-01-27 19:46:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    niebieski pisze:
    > W dniu 27.01.2016 12:07, AlexY pisze:
    [..]

    > Przecież będzie step up, ale zasilany z ogniwa, a nie z prądnicy.
    > Wątpię, aby się udało uzyskać 0,5A zasilając przetwornicę tylko z prądnicy.

    Dało by się ale IMHO było by to bez sensu, aku buforujące wskazane.

    [..]

    > To nie tak. Ze względu na charakterystykę prądnicy, nie będzie to tak
    > jak mówisz. Prądnica fabrycznie ma zwarte styki na wypadek, gdyby ją
    > używać bez podłączenia.

    Ta zwora nie jest przypadkiem na czas transportu?