  • 11. Data: 2009-10-05 10:39:08
    Temat: Re: Sredni aparat
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-02 19:14:08 +0200, "Pan Piskorz" <p...@b...pl> said:

    > wyższa cena - przypuszczam - podyktowana jest zwiększonym
    > zainteresowaniem lustrzankami,

    Nie. Jest spowodowana pieskim kursem yena do euro i dolara, oraz
    słabszym kursem złotówki do euro.

    > podobne badania powodują wysyp konstrukcji micro 4/3,
    > prasa nie hamuje zahwytu
    > a takie aparaty są zdecydowanie tańsze w produkcji od lustrzanek

    Nie do końca, bo miniaturyzacja też kosztuje.

    > 2) nie ma migawki scczelinowej sterowanej elektronicznie a budowa
    > takiego niezawodnego mechanizmu jest kosztowna,

    Mają migawki.

    > 3) system nie wprowadza żadnej nowej technologii

    A które inne wprowadzają? ;-)

    > cena dostępnych aparatów 4/3 jest zupełnie nieuzasadniona,

    Raz że nowość, dwa że nowa kategoria, o której wielu marzyło już od dawna.

    de Fresz

  • 12. Data: 2009-10-05 10:40:40
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-02 19:43:14 +0200, "Pan Piskorz" <p...@b...pl> said:

    > nie jestem pewien - faktycznie jest?
    > zasugerowałem się tym zdjęciem
    > http://fotopolis.pl/index.php?n=9678&p=3

    Myk polega na tym, że migawka m4/3 zostaje otwarta przy wyłączeniu oraz
    w trybie roboczym, zamyka się tylko przy robieniu zdjęcia.

    de Fresz