  • 1. Data: 2009-02-06 19:35:19
    Temat: Spuchła bateria LI-Polymer - czy jest niebezpieczna?
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    Mam taki stary telefon Sony-Ericccson a w nim oryginalną baterię (o ile
    pamiętam to Li-Polymer). Leżał on od roku co najmniej na szafie czekając
    aż przylutuję na nowo złączę ładowarki, ale nie doczekał się. Dzisiaj
    zauważyliśmy, że bateria "spuchła" wyłamując tylną klapkę.

    Telefon odżałuję, ale w dobie wybuchających baterii, które zabijają
    ludzi zastanawiam się czy tej sztuce także to grozi?
    A może to planowe zachowanie nieużywanego ogniwa Li-Polymer?

    Pytanie opcjonalne: co tam się stało?!

    pozdrawiam
    --
    kffiatek

  • 2. Data: 2009-02-06 20:55:52
    Od: Marek S <s...@o...pl>

    kffiatek pisze:
> [...]
    > ludzi zastanawiam się czy tej sztuce także to grozi?
    > A może to planowe zachowanie nieużywanego ogniwa Li-Polymer?

    One tak maja używam tych akumulatorów w modelarstwie i prawdopodobnie
    była nadmierne rozładowana . Wybuchają podczas przeładowania lub po
    przegrzaniu np. nadmiernym poborem .

  • 3. Data: 2009-02-06 23:38:36
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > zastanawiam się czy tej sztuce także to grozi?
    > A może to planowe zachowanie nieużywanego ogniwa Li-Polymer?

    Zbyt rozładowany albo przegrzany lipolek gazuje(ten gaz jest łatwopalny)
    jeśli
    nie zaiskrzy nic w środku od ściśniętych/zwartych foli to nic się
    nie dzieje albo... buuuum się zapali i to co dookoła też

    Prawidłowa ekologiczna utylizacja takiego ogniwa polega
    na przedziurawieniu/ucięciu rogu folii i włożeniu do słonej wody aby się
    do końca rozładował. Musi poleżeć a potem całkowicie obojętny dla otoczenia
    można
    wyrzucić do śmieci

    zbyszek

  • 4. Data: 2009-02-07 11:59:43
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    W dniu 2009-02-07 00:38, zbyszek pisze:

> [...]
    > do końca rozładował. Musi poleżeć a potem całkowicie obojętny dla otoczenia

    Ubrałem gogle, rękawice i rozmontowałem ten telefon tak, żeby wyjąc i
    wyrzucić samą baterię (zaklinowała się w nim po spuchnięciu).
    Zaryzykowałem życiem;) dla modemu GPRS, którego pewnie i tak nie użyję.
    Ale przedziurawiać tego to już na pewno nie będę. Starczy, że kiedyś
    przedziurawiłem spuchnięty jogurt...
    Wywalę to do kontenera na zużyte baterie w sklepie. Jak im wybuchnie, to
    niech się sądzą z Sony.

    pozdrawiam
    --
    kffiatek

  • 5. Data: 2009-02-08 07:53:23
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przedziurawiłem spuchnięty jogurt...
    > Wywalę to do kontenera na zużyte baterie w sklepie. Jak im wybuchnie, to

    --------
    Mozna i tak, ale przy zachowaniu ostrożnosci i zabezpieczeniu oczu nic
    wielkiego nie powinno sie stac?

    Janusz