  • 1. Data: 2009-02-06 14:33:01
    Temat: LiIon akumulator w ustrojstwach
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Hej,

    zmajstrowałem sobie przenośny generatorek DDS 0-20MHz i teraz powstała
    sprawa zasilania. Jak na razie biega toto na 5V z zasilacza, z czego
    robię +/- 9V. Czasem mam jednak o 10cm za dalego do gniazdka
    (pozdrowienia od Murphy'ego). Generator ciągnie jekieś 50mA z plusa i
    max. 20-30mA z minusa (jak wyjście obciążone). Zastanawiam się nad
    użyciem akumulatora z komórek, bo tanie i dostępne. Przetwornica
    wejściowa strawi 3.5V, nie problem. Pytanie zasadnicze: ma ktoś jakiś
    schemat (albo wskaźnik na układ scalony), który załatwiłby mi ładowanie?
    Nie musi być z 5V, mogę dać zasilacz na wyższe napięcie, byle było
    proste, ale bezpieczne.

    Waldek

  • 2. Data: 2009-02-06 14:37:45
    Temat: Re: LiIon akumulator w ustrojstwach
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok zmajstrował sobie przenośny generatorek DDS 0-20MHz:

> [...]
    > ma ktoś jakiś schemat (albo wskaźnik na układ scalony), który załatwiłby
    > mi ładowanie? Nie musi być z 5V, mogę dać zasilacz na wyższe napięcie,

    Najprościej, najtaniej, najszybciej i najbezpieczniej będzie wziąć
    całą komórkę wraz z baterią i układem ładowania. Jeśli wyłączona,
    to nie pobiera prądu z akumulatora, a układ ładowania działa.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2009-02-06 14:38:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Friday, February 6, 2009, 3:33:01 PM, you wrote:

> [...]
    > schemat (albo wskaźnik na układ scalony), który załatwiłby mi ładowanie?
    > Nie musi być z 5V, mogę dać zasilacz na wyższe napięcie, byle było

    LTC4054

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2009-02-06 15:25:11
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz schrieb:

    > LTC4054

    dzięki!! Zamówiłem sampla i zobaczę jak hula. Przyda się ewentualnie do
    czegoś innego.

    Waldek

  • 5. Data: 2009-02-06 15:26:54
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski schrieb:
> [...]
    > całą komórkę wraz z baterią i układem ładowania. Jeśli wyłączona,
    > to nie pobiera prądu z akumulatora, a układ ładowania działa.

    No bez przesady, urządzenie jest mniej więcej wielkości komórki ;-). Ale
    w sumie może dobry pomysł na przyszłość: wymienne moduły do komórek
    pasujące do mikroSD z czymkolwiek ;-)

    Waldek

  • 6. Data: 2009-02-06 16:14:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > No bez przesady, urządzenie jest mniej więcej wielkości komórki ;-).
    > Ale w sumie może dobry pomysł na przyszłość: wymienne moduły do
    > komórek pasujące do mikroSD z czymkolwiek ;-)

    Pomysł rzeczywiście dobry, ale znany już w przeszłości. Bodajże Nokie
    5110 przeflashowywano na różne rzeczy. One jeszcze SD nie miały, teraz
    można do tego wrócić i nadać pomysłowi większą moc. Ja proponowałem
    rozwiązanie skromniejsze -- komórka jako podręczny zasilacz na takie
    okazje, gdy brakuje 10 cm kabla do najbliższego gniazdka. Wystarczy
    przerobić złącze i wyprowadzić na nie napięcie wprost z akumulatora.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2009-02-06 16:31:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Friday, February 6, 2009, 5:14:45 PM, you wrote:

    [...]

    > rozwiązanie skromniejsze -- komórka jako podręczny zasilacz na takie
    > okazje, gdy brakuje 10 cm kabla do najbliższego gniazdka. Wystarczy
    > przerobić złącze i wyprowadzić na nie napięcie wprost z akumulatora.

    Ale po co cała komórka? LTC4054 to maleństwo, niekłopotliwe w
    stosowaniu i spełnia swoją rolę.

  • 8. Data: 2009-02-06 16:48:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Ale po co cała komórka? LTC4054 to maleństwo, niekłopotliwe w
    > stosowaniu i spełnia swoją rolę.

    "Niekłopotliwe maleństwo", to rzecz do dyskusji. Przylutować gdzieś
    trzeba, płytkę zrobić. Baterię też trzeba jakoś zamocować, podłączyć,
    obudować. Najlepiej zintegrować z całym urządzeniem, które wcześniej
    miało tylko zasilanie z sieci przez zasilacz. A więc cały projekt.
    A tu myk -- jakieś dwa druciki dolutowane wewnątrz telefonu, może kilka
    ścieżek przeciętych skalpelem, chlast nożem po kablu od słuchawek lub
    rs-232 i w piętnaście minut mamy akumulatorowy zasilacz do istniejącego
    już wcześniej urządzenia. Zupełnie inne podejście. Makgajweryzm taki.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2009-02-06 16:48:17
    Od: d...@g...com

    On 6 Lut, 17:31, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Ale po co cała komórka? LTC4054 to maleństwo, niekłopotliwe w
    > stosowaniu i spełnia swoją rolę.

    Witam,
    możesz się RoMan pochwalić gdzie kupić to maleństwo w PL
    tme, elfe, semiconductors, laro, seguro sprawdzałem.
    Tylko w farnellu znalazłem ale za EURO 3.33 + 25 EURO za przesyłkę.
    --
    r.

  • 10. Data: 2009-02-06 16:54:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Friday, February 6, 2009, 5:48:09 PM, you wrote:

    > "Niekłopotliwe maleństwo", to rzecz do dyskusji.

    Obejrzyj PDFa, proszę.

    [...]