  • 1. Data: 2010-07-27 18:09:31
    Temat: Sprzęt x64 - wybór podzespołów
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    Witam wszystkich

    Właśnie zastanawiam się nad wyborem
    podzespołów do złożenia platformy
    na której mógłbym "pobawić się" systemami/oprogramowaniem
    w wersji 64bity - zastosowanie :
    -Windows 2008/SBS x64 + Exchange 2007/2010
    -Windows 7 x64
    -VMware Server
    -VMware ESXi
    -Hyper-V
    itp.itd.

    Polećcie mi proszę na przykładzie np. www.komputronik.pl
    procesor Intela i płytę do niego najchętniej coś z Asusa + pamięci
    jakie zastosowalibyście aby poskładać w/w maszynę

    Z góry dzięki

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 2. Data: 2010-07-27 22:21:17
    Temat: Re: Sprzęt x64 - wybór podzespołów
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 20:09:31 +0200, Artur Dębski napisał(a):

    > Polećcie mi proszę na przykładzie np. www.komputronik.pl
    > procesor Intela i płytę do niego najchętniej coś z Asusa + pamięci
    > jakie zastosowalibyście aby poskładać w/w maszynę

    Kilka tygodni temu cos takiego poskladalem:
    i7 860
    Asus P7P55D-E PRO
    8GB A-Data AX3U2000XB2G9-EF
    Win 7 ultimate

    Jade na tym m.in. z vmware workstation i wreszcie czuje, ze to smiga :-)

    Zrobilem tez przy okazji prosty test porownawczy do poprzedniej platformy
    (Q6600), oba procesory pracowaly na 2,9GHz i wykonywaly konwersje filmu
    H.264 1920p z przeskalowaniem do 720p i DivX.
    Q6600 jechal 6,5h, i7 4,3h - roznica niebagatelna, przy czym i7 dodatkowo
    mniej pradu zjada.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 3. Data: 2010-07-27 22:40:27
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

> [...]

    > procesor Intela i płytę do niego najchętniej coś z Asusa + pamięci
    > jakie zastosowalibyście aby poskładać w/w maszynę

    Od dłuższego czasu pracuję na 64-bitowych edycjach Windows - zarówno Visty,
    jak i 7. Zastosowanie podstawowe w pracy - DTP, w domu to już bywa
    najróżniej - od majstrowania w VMware, przez korzystanie z netu, oglądanie
    filmów, niejednokrotnie gry, niejednokrotnie DTP. Sprzęt w obu miejscach
    dość podobny:
    - Core 2 Duo E8400 (w domu podkręcony do 3,9 GHz)
    - 8 GB ram
    - płyta DFI Lan-Party P35-T2RS (praca) / DFI Lan-Party P45-T2RS (dom)
    - dwa dyski w RAID0 na system i podstawowe dane, dwa kolejne na backup

    Owszem - chwilami przy pracy z VMware stwierdzam, że dwa kolejne rdzenie by
    mi się przydały, więc - w zależności od budżetu i posiadanej konfiguracji -
    pomyśl o jakimś wyżej taktowanym Core 2 Quad.

    Jeżeli całkowicie nowy sprzęt, to wydaje mi się że zestaw z czterordzeniowym
    Core i5 (ale czterordzeniowym raczej - nie 2 rdzenie + HT), czyli i5-750,
    i5-760, i5-750S + odpowiednio dużo ramu (ja bym raczej od 8GB zaczynał)
    powinien spokojnie sobie z tym poradzić. Pytanie, jak to planujesz obciążać.

    Czy płyta Asusa - to już nie wiem. Od czasów Strikera Extreme, którego
    przekląłem na wszystkie możliwe strony, Asusa traktuję raczej chłodno mocno.
    Za to bardzo się lubię z DFI, ale inna sprawa, że ja się lubię pobawić w
    podkręcanie. :)

    [ Ziemia ma skórę. Ta skóra ma choroby. Jedna z tych chorób nazywa się ]
    [ - człowiek. (Friedrich Nietzsche) ]

  • 4. Data: 2010-07-27 22:50:27
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 28 Jul 2010 00:21:17 +0200, Norbert napisał(a):

> [...]
    > H.264 1920p z przeskalowaniem do 720p i DivX.
    > Q6600 jechal 6,5h, i7 4,3h - roznica niebagatelna, przy czym i7 dodatkowo

    Kocham takie porównania zegar-w-zegar... :D

    [ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.]
    [ You've gone for column "D". Why? Simple answer is, if you don't try, you ]
    [ can't fail. Are you really that simple? ("House M.D. 4x09 Games") ]

  • 5. Data: 2010-07-27 23:00:24
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 28 Jul 2010 00:50:27 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Kocham takie porównania zegar-w-zegar... :D

    Wlasnie zegar w zegar najbardziej pokazuje roznice w technologii, a nie
    samych gigahercach.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 6. Data: 2010-07-28 00:10:26
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 28 Jul 2010 01:00:24 +0200, Norbert napisał(a):

    > Wlasnie zegar w zegar najbardziej pokazuje roznice w technologii, a nie
    > samych gigahercach.

    Tak. Nie biorą "tylko" pod uwagę ani wybranych zastosowań, ani ceny.

    [ It's better to reign in hell than serve in heaven. ]
    [ (John Milton) ]

  • 7. Data: 2010-07-28 00:49:44
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    > Kilka tygodni temu cos takiego poskladalem:
    > i7 860
    > Asus P7P55D-E PRO
    > 8GB A-Data AX3U2000XB2G9-EF
    > Win 7 ultimate

    Dzieki - to daje jakieś pojęcie

    Może dodam jakies kryterium cenowe -
    co wybralibyście w takiej cenie żeby płyta z procesorem i 4GB lub 8GB
    była jak najtańsza - zamkneła się w kwocie np. 1200zł

    (Sam i7 860 + Asus P7P55D-E PRO to 2000zł)

    Nie bedzie to jakaś wyszukana maszyna mocno obciążona
    do jakichś mocno wyszukanych zasosowań - ot troszeczkę lepszy
    desktop x64 do zabawy w obszarze który nakresliłem + gry

    Które ogólnie z jedenastu grup modeli procesorów Intela widocznych na
    www.komputronik.pl uważacie za przydatne do tych celów ?

    Dzięki

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 8. Data: 2010-07-28 01:03:27
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

> [...]
    > - 8 GB ram
    > - płyta DFI Lan-Party P35-T2RS (praca) / DFI Lan-Party P45-T2RS (dom)

    Dzięki - tu już wybór przystępniejszy cenowo jak do moich potrzeb
    Core 2 Duo E8400 + DFI LanParty Blood Iron P45-T2RS = 1100zł
    do tego jeszcze 4 lub 8GB pamięci

    > pomyśl o jakimś wyżej taktowanym Core 2 Quad.

    Zobaczę czy z takim coś się skompletuje

    Jak napisałem w jednym z postów :
    Nie bedzie to jakaś wyszukana maszyna mocno obciążona
    do jakichś mocno wyszukanych zasosowań - ot troszeczkę lepszy
    desktop x64 do zabawy w obszarze który nakresliłem + gry, oglądanie
    filmów itp

> [...]
    > mocno.
    > Za to bardzo się lubię z DFI, ale inna sprawa, że ja się lubię pobawić w

    Czyli na DFI fajnie się podkręca? Ja z kolei zupełnie z tą marka nie miałem
    do czynienia - za to Asusem chyba od 1997r

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 9. Data: 2010-07-28 07:10:54
    Od: Marx <M...@n...com>

    http://forum.purepc.pl/Co-kupic-f59/Zestawy-Komputer
    owe-na-Sierpien-2010r-t247005.html

    Mysle ze zestaw 32 czy 64 bit - to nie ma wiekszego znaczenia. Co
    najwyzej fakt ewentualnej planowanej wirtualizacji sugeruje wybor
    procesora ktory w pelni ja obsluguje
    Marx

  • 10. Data: 2010-07-28 08:03:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 28 Jul 2010 03:03:27 +0200, Artur Dębski napisał(a):

    > Dzięki - tu już wybór przystępniejszy cenowo jak do moich potrzeb
    > Core 2 Duo E8400 + DFI LanParty Blood Iron P45-T2RS = 1100zł
    > do tego jeszcze 4 lub 8GB pamięci

    Blood Iron to - z tego co kojarzę - bardziej budżetowa wersja. Ja miałem na
    myśli tą
    http://www.1komp.pl/produkt-1-8-1613-46852,plyty_glo
    wne_dfi_lanparty_dk_p45_turbo.htm

    > Zobaczę czy z takim coś się skompletuje

    Z drugiej strony - Q9550 to wydatek rzędu 1200 zł. Za te pieniądze masz Core
    i7-860 (4 rdzenie + HT). Przy około 150 zł różnicy w cenie z E8400 w zasięgu
    jest Core i5 760 - ale nie wiem, jak się ma porównanie wydajnościowe.

    Do tego np. płyta DFI LanParty DK P55-T3eH9
    (http://www.agito.pl/plyty-glowne/dfi-lanparty-dk-p5
    5-t3eh9.0.359756.html -
    wychodzi w tej samej cenie, co P45-T2RS) - choć uprzedzam solennie, że w
    rękach nie miałem i nie wiem, jak się sprawuje.

    Problem polega na tym, że za niedługo Intel znowu będzie mieszać z
    podstawkami. :-/

    Zyskujesz nieco nowszą platformę, z prawdopodobnie silniejszym procesorem.
    Przy częstej zabawie nawet z jedną maszyną wirtualną to jednak wolałbym mieć
    czterordzeniowca.

> [...]
    > do jakichś mocno wyszukanych zasosowań - ot troszeczkę lepszy
    > desktop x64 do zabawy w obszarze który nakresliłem + gry, oglądanie

    To może jednak Core i5 760?

    > Czyli na DFI fajnie się podkręca? Ja z kolei zupełnie z tą marka nie miałem
    > do czynienia - za to Asusem chyba od 1997r

    Też długi długi czas z produktów Asusa korzystałem - od A7V133, przez A7N8X
    Deluxe. Potem przesiadłem się na DFI (najpierw NF4 Ultra-D, teraz P45-T2RS)
    i jestem szczerze zadowolony. Do Asusa - jak pisałem - zraziłem się przy
    Strikerze Extreme. Może to mój pech, ale trafić dwa razy pod rząd na uwalony
    egzemplarz, to trochę za dużo, jak na moją cierpliwość.

    [ Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca gdy prosisz o podwyżkę, a jak ]
    [ niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop... ]
    [ (znalezione w necie) ]