    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Sprzęt x64 - wybór podzespołów
    Date: Wed, 28 Jul 2010 00:40:27 +0200
    Sender: p...@g...com

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 20:09:31 +0200, Artur Dębski napisał(a):

    > Witam wszystkich
    >
    > Właśnie zastanawiam się nad wyborem
    > podzespołów do złożenia platformy
    > na której mógłbym "pobawić się" systemami/oprogramowaniem
    > w wersji 64bity - zastosowanie :
    > -Windows 2008/SBS x64 + Exchange 2007/2010
    > -Windows 7 x64
    > -VMware Server
    > -VMware ESXi
    > -Hyper-V
    > itp.itd.
    >
    > Polećcie mi proszę na przykładzie np. www.komputronik.pl
    > procesor Intela i płytę do niego najchętniej coś z Asusa + pamięci
> [...]

    Od dłuższego czasu pracuję na 64-bitowych edycjach Windows - zarówno Visty,
    jak i 7. Zastosowanie podstawowe w pracy - DTP, w domu to już bywa
    najróżniej - od majstrowania w VMware, przez korzystanie z netu, oglądanie
    filmów, niejednokrotnie gry, niejednokrotnie DTP. Sprzęt w obu miejscach
    dość podobny:
    - Core 2 Duo E8400 (w domu podkręcony do 3,9 GHz)
    - 8 GB ram
    - płyta DFI Lan-Party P35-T2RS (praca) / DFI Lan-Party P45-T2RS (dom)
    - dwa dyski w RAID0 na system i podstawowe dane, dwa kolejne na backup

    Owszem - chwilami przy pracy z VMware stwierdzam, że dwa kolejne rdzenie by
    mi się przydały, więc - w zależności od budżetu i posiadanej konfiguracji -
    pomyśl o jakimś wyżej taktowanym Core 2 Quad.

    Jeżeli całkowicie nowy sprzęt, to wydaje mi się że zestaw z czterordzeniowym
    Core i5 (ale czterordzeniowym raczej - nie 2 rdzenie + HT), czyli i5-750,
    i5-760, i5-750S + odpowiednio dużo ramu (ja bym raczej od 8GB zaczynał)
    powinien spokojnie sobie z tym poradzić. Pytanie, jak to planujesz obciążać.

    Czy płyta Asusa - to już nie wiem. Od czasów Strikera Extreme, którego
    przekląłem na wszystkie możliwe strony, Asusa traktuję raczej chłodno mocno.
    Za to bardzo się lubię z DFI, ale inna sprawa, że ja się lubię pobawić w
    podkręcanie. :)

    [ Ziemia ma skórę. Ta skóra ma choroby. Jedna z tych chorób nazywa się ]
    [ - człowiek. (Friedrich Nietzsche) ]