    From: Artur Dębski <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Sprzęt x64 - wybór podzespołów
    Date: Wed, 28 Jul 2010 03:03:27 +0200

    > Od dłuższego czasu pracuję na 64-bitowych edycjach Windows - zarówno
    > Visty,
    > jak i 7. Zastosowanie podstawowe w pracy - DTP, w domu to już bywa
    > najróżniej - od majstrowania w VMware, przez korzystanie z netu, oglądanie
    > filmów, niejednokrotnie gry, niejednokrotnie DTP. Sprzęt w obu miejscach
    > dość podobny:
    > - Core 2 Duo E8400 (w domu podkręcony do 3,9 GHz)
    > - 8 GB ram
    > - płyta DFI Lan-Party P35-T2RS (praca) / DFI Lan-Party P45-T2RS (dom)

    Dzięki - tu już wybór przystępniejszy cenowo jak do moich potrzeb
    Core 2 Duo E8400 + DFI LanParty Blood Iron P45-T2RS = 1100zł
    do tego jeszcze 4 lub 8GB pamięci

    > pomyśl o jakimś wyżej taktowanym Core 2 Quad.

    Zobaczę czy z takim coś się skompletuje

    > Jeżeli całkowicie nowy sprzęt, to wydaje mi się że zestaw z
    > czterordzeniowym
    > Core i5 (ale czterordzeniowym raczej - nie 2 rdzenie + HT), czyli i5-750,
    > i5-760, i5-750S + odpowiednio dużo ramu (ja bym raczej od 8GB zaczynał)
    > powinien spokojnie sobie z tym poradzić. Pytanie, jak to planujesz
    > obciążać.

    Jak napisałem w jednym z postów :
    Nie bedzie to jakaś wyszukana maszyna mocno obciążona
    do jakichś mocno wyszukanych zasosowań - ot troszeczkę lepszy
    desktop x64 do zabawy w obszarze który nakresliłem + gry, oglądanie
    filmów itp

    > Czy płyta Asusa - to już nie wiem. Od czasów Strikera Extreme, którego
    > przekląłem na wszystkie możliwe strony, Asusa traktuję raczej chłodno
    > mocno.
    > Za to bardzo się lubię z DFI, ale inna sprawa, że ja się lubię pobawić w
    > podkręcanie. :)

    Czyli na DFI fajnie się podkręca? Ja z kolei zupełnie z tą marka nie miałem
    do czynienia - za to Asusem chyba od 1997r

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl