    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Sprzęt x64 - wybór podzespołów
    Date: Wed, 28 Jul 2010 10:03:08 +0200
    Sender: p...@g...com

    Dnia Wed, 28 Jul 2010 03:03:27 +0200, Artur Dębski napisał(a):

    > Dzięki - tu już wybór przystępniejszy cenowo jak do moich potrzeb
    > Core 2 Duo E8400 + DFI LanParty Blood Iron P45-T2RS = 1100zł
    > do tego jeszcze 4 lub 8GB pamięci

    Blood Iron to - z tego co kojarzę - bardziej budżetowa wersja. Ja miałem na
    myśli tą
    http://www.1komp.pl/produkt-1-8-1613-46852,plyty_glo
    wne_dfi_lanparty_dk_p45_turbo.htm

    > Zobaczę czy z takim coś się skompletuje

    Z drugiej strony - Q9550 to wydatek rzędu 1200 zł. Za te pieniądze masz Core
    i7-860 (4 rdzenie + HT). Przy około 150 zł różnicy w cenie z E8400 w zasięgu
    jest Core i5 760 - ale nie wiem, jak się ma porównanie wydajnościowe.

    Do tego np. płyta DFI LanParty DK P55-T3eH9
    (http://www.agito.pl/plyty-glowne/dfi-lanparty-dk-p5
    5-t3eh9.0.359756.html -
    wychodzi w tej samej cenie, co P45-T2RS) - choć uprzedzam solennie, że w
    rękach nie miałem i nie wiem, jak się sprawuje.

    Problem polega na tym, że za niedługo Intel znowu będzie mieszać z
    podstawkami. :-/

    Zyskujesz nieco nowszą platformę, z prawdopodobnie silniejszym procesorem.
    Przy częstej zabawie nawet z jedną maszyną wirtualną to jednak wolałbym mieć
    czterordzeniowca.

    > Jak napisałem w jednym z postów :
    > Nie bedzie to jakaś wyszukana maszyna mocno obciążona
    > do jakichś mocno wyszukanych zasosowań - ot troszeczkę lepszy
    > desktop x64 do zabawy w obszarze który nakresliłem + gry, oglądanie
    > filmów itp

    To może jednak Core i5 760?

    > Czyli na DFI fajnie się podkręca? Ja z kolei zupełnie z tą marka nie miałem
    > do czynienia - za to Asusem chyba od 1997r

    Też długi długi czas z produktów Asusa korzystałem - od A7V133, przez A7N8X
    Deluxe. Potem przesiadłem się na DFI (najpierw NF4 Ultra-D, teraz P45-T2RS)
    i jestem szczerze zadowolony. Do Asusa - jak pisałem - zraziłem się przy
    Strikerze Extreme. Może to mój pech, ale trafić dwa razy pod rząd na uwalony
    egzemplarz, to trochę za dużo, jak na moją cierpliwość.

    [ Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca gdy prosisz o podwyżkę, a jak ]
    [ niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop... ]
    [ (znalezione w necie) ]