-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!oceanic.wsisiz.edu.pl!jankowsr
From: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Sprzedawcy w salonach
Date: Sat, 10 Nov 2012 13:39:02 +0100
Organization: Mafia Pruszkowska
Lines: 25
Message-ID: <a...@o...wsisiz.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: oceanic.wsisiz.edu.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; format=flowed; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1352551149 3462 2001:1a68:a::33 (10 Nov 2012
12:39:09 GMT)
X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Nov 2012 12:39:09 +0000 (UTC)
User-Agent: Alpine 2.02 (LFD 1266 2009-07-14)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2471744
[ ukryj nagłówki ]Istnieje obiegowa opinia, że panowie w krawatach, w salonach samochodowych
dopuszczają się wszelkich możliwych wybiegów, żeby sfinalizować transakcję
a co za tym idzie wykonać plan sprzedaży, zainkasować prowizję itd.
Ja się na sprzedaży nie znam, ale moje obserwacje uwagi są następujące:
Z odgadywaniem potrzeb klienta i kreatywnością sprzedawców jest raczej
słabo. Jak kupowałem samochód to nie miałem żadnego innego samochodu i
problemem był dla mnie długi czas oczekiwania. Żaden sprzedawca nie
zaproponował: "Jeśli kupisz u nas samochód to na czas oczekiwania
zapewnimy auto zastępcze w atrakcyjnej cenie". Musiałem taką ofertę
wymyśleć dla siebie sam.
Inny przykład - po zakupie dostałem od producenta voucher do realizacji na
dowolny cel w sieci ASO, ale z krótkim terminem ważności. Dzwoniłem po
kilku serwisach, czy nie zechcieliby wystawić mi faktury za przegląd,
który zrealizują później. Oczywiście w większości przypadków "nie da się",
chociaż sprzedawca powinien starać się za wszelką cenę zatrzymać klienta,
który jeśli będzie zadowolony z usługi to wróci. I tym sposobem znowu sam
musiałem sobie wymyśleć, że zapłacę voucherem za materiały eksploatacyjne
i za części, a później dopłacę gotówką tylko za usługę. Niestety to co mi
proponowano to zwykle zakup bezużytecznych gadgetów.
Moja refleksja jest taka, że klient indywidualny (nie flotowy) to raczej
problem, którego należy się pozbyć.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.12 14:42 J.F.
- 10.11.12 15:08 Rafal Jankowski
- 10.11.12 16:10 Krzysztof Matyasik
- 10.11.12 16:14 J.F.
- 10.11.12 16:28 Rafal Jankowski
- 10.11.12 16:38 Rafal Jankowski
- 10.11.12 16:54 Irek N.
- 10.11.12 17:08 sundayman
- 10.11.12 17:32 Kuba \(aka cita\)
- 10.11.12 17:43 J.F.
- 10.11.12 18:19 Andrzej Kubiak
- 10.11.12 19:52 anacron
- 10.11.12 20:11 Rafal Jankowski
- 10.11.12 20:14 Rafal Jankowski
- 10.11.12 20:25 anacron
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i