eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySprzedawcy w salonachSprzedawcy w salonach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!oceanic.wsisiz.edu.pl!jankowsr
    From: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Sprzedawcy w salonach
    Date: Sat, 10 Nov 2012 13:39:02 +0100
    Organization: Mafia Pruszkowska
    Lines: 25
    Message-ID: <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: oceanic.wsisiz.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; format=flowed; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1352551149 3462 2001:1a68:a::33 (10 Nov 2012
    12:39:09 GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Nov 2012 12:39:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Alpine 2.02 (LFD 1266 2009-07-14)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2471744
    [ ukryj nagłówki ]

    Istnieje obiegowa opinia, że panowie w krawatach, w salonach samochodowych
    dopuszczają się wszelkich możliwych wybiegów, żeby sfinalizować transakcję
    a co za tym idzie wykonać plan sprzedaży, zainkasować prowizję itd.

    Ja się na sprzedaży nie znam, ale moje obserwacje uwagi są następujące:

    Z odgadywaniem potrzeb klienta i kreatywnością sprzedawców jest raczej
    słabo. Jak kupowałem samochód to nie miałem żadnego innego samochodu i
    problemem był dla mnie długi czas oczekiwania. Żaden sprzedawca nie
    zaproponował: "Jeśli kupisz u nas samochód to na czas oczekiwania
    zapewnimy auto zastępcze w atrakcyjnej cenie". Musiałem taką ofertę
    wymyśleć dla siebie sam.

    Inny przykład - po zakupie dostałem od producenta voucher do realizacji na
    dowolny cel w sieci ASO, ale z krótkim terminem ważności. Dzwoniłem po
    kilku serwisach, czy nie zechcieliby wystawić mi faktury za przegląd,
    który zrealizują później. Oczywiście w większości przypadków "nie da się",
    chociaż sprzedawca powinien starać się za wszelką cenę zatrzymać klienta,
    który jeśli będzie zadowolony z usługi to wróci. I tym sposobem znowu sam
    musiałem sobie wymyśleć, że zapłacę voucherem za materiały eksploatacyjne
    i za części, a później dopłacę gotówką tylko za usługę. Niestety to co mi
    proponowano to zwykle zakup bezużytecznych gadgetów.

    Moja refleksja jest taka, że klient indywidualny (nie flotowy) to raczej
    problem, którego należy się pozbyć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: