  • 51. Data: 2010-12-05 22:15:45
    Temat: Re: Sprezarka klimy "York" do "youngtimera" :)
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > Moze i powinien, tylko koniec koncow kto za to zaplaci ?

    Nikt nie musi płacić bo...

    > A klienta sie wyprosi z hali, a przy odbiorze uslyszy "mial pan
    > uszkodzona sonde lambda, przeplywomierz i komputer" :-)

    ...sprawność takich elementów jak lambda czy przepływka można
    zweryfikować w minutę. Bardzo mało jest takich elementów, co do których
    nie wiadomo, czy są sprawne, czy nie. A co do używanych części to warto
    brać je ze sobą i samemu wyrzucać, wtedy mniejsza szansa, że wymontują
    coś sprawnego.

    --
    ignorance is bliss

  • 52. Data: 2010-12-05 23:12:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:idgtun$l7g$1@news.dialog.net.pl...

    > Z czystej ciekawości - jak podawana ta pianka? :>

    Zgodnie z rozporządzeniem na butelce - we wyloty powietrza długą rurką.

  • 53. Data: 2010-12-05 23:14:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > A ja kupiłem 10 lat temu najtańszy odkurzacz jaki znalazłem w sklepie dla
    > idiotów (kosztował ok. 100 zł), przeżył 5 lat normalnego użytkowania,
    > następnie sprzątanie po remoncie z wciąganiem tynku i innego syfu
    > włącznie, a od 3 lat robi za odkurzacz garażowy i nadal działa
    > bezawaryjnie. ;-)

    Wiesz, mój Zelmer sprzed 25 lat też działa, w tym samym charakterze co Twój
    zresztą, plus rozdmuchiwaczka do grilla (kubełkowy się nie nadaje, bo nie ma
    mu gdzie rury wetknąć).

    Widać te 10 czy 25 lat temu inaczej się odkurzacze robiło, to i wytrzymałe
    są.
    A nowym pada po nastominutowej pracy jakiś dynks na silniku i już dalej nie
    działają.

  • 54. Data: 2010-12-05 23:49:01
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010, to wrote:

    > Oldtimera nie naprawia się w szopie u Józka za 100 zeta tylko w
    > warsztacie, który się w tym specjalizuje.

    No ale nikt tu przecież nie mówi o naprawie "w szopie u Józka", tylko
    właśnie w warsztacie, który (przynajmniej teoretycznie) powinien
    funkcjonować w myśl zasady "klient płaci i wymaga" :)

    > Oczywiście taka usługa kosztuje odpowiednio więcej, jak zresztą każda
    > usługa wymagająca wiedzy specjalistycznej.

    Kosztuje odpowiednio więcej, ale w praktyce jej jakość niestety nie zawsze
    jest odpowiednio lepsza :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 55. Data: 2010-12-05 23:59:38
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010, to wrote:

    > Dokładnie tak, po prostu wybiera się najtańszą metodę naprawy.

    "Najtańszą" w praktyce oznacza "po najmniejszej linii oporu". Czy byłbyś
    zadowolony, gdybyś poszedł do lekarza z gorączka niewiadomego pochodzenia,
    a lekarz na "dzień dobry" zapisał by Ci aspirynę i powiedział "zobaczymy,
    czy Panu to pomoże"?

    > Ile osób zapłaci mu za wielogodzinną diagnozę i naprawę?

    Ale trafiają sie też tacy, którzy otwarcie mówią, że *chcą* zapłacić,
    tylko za odpowiednio wyższą cenę oczekują dokładnego zbadania i właściwego
    leczenia, a nie aspiryny :)

    No i o to właśnie mi chodzi :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 56. Data: 2010-12-06 00:08:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010 23:59:38 +0100, Wojtek Borczyk wrote:

> [...]
    >a lekarz na "dzień dobry" zapisał by Ci aspirynę i powiedział "zobaczymy,

    Wiesz, poszedlem i uslyszalem "ja nie wiem co panu jest. A skoro nie
    wiem to nie bede wypisywal lekow, no bo jakie ? Bierz pan aspiryne".

    I ... ja w zasadzie mu przyznaje racje. Dobrze zrobil

    >Ale trafiają sie też tacy, którzy otwarcie mówią, że *chcą* zapłacić,
    >tylko za odpowiednio wyższą cenę oczekują dokładnego zbadania i właściwego
    >leczenia, a nie aspiryny :)

    A jestes gotow zaplacic za brak wynikow ?

    Bo wczuj sie w jego role - mozesz siedziec nie wiadomo jak dlugo i nie
    dojsc. On tez ryzykuje, jesli nie bedzie zaplaty. A z kolei glupio tak
    powiedziec "nie wiem co jej jest .. 500zl sie nalezy".

    Serwisy elektroniki juz doszly do tego ze "ile bedzie kosztowalo to
    mozemy powiedziec po ekspertyzie. Ekspertyza kosztuje 80zl. Czesto
    okazuje sie ze naprawa nieoplacalna. Zleca pan ekspertyze ?".

    J.

  • 57. Data: 2010-12-06 00:09:39
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010, J.F. wrote:

    > A klienta sie wyprosi z hali, a przy odbiorze uslyszy "mial pan
    > uszkodzona sonde lambda, przeplywomierz i komputer" :-)

    No i tak to w praktyce działa, a 90% klientów płaci i cieszy się, że auto
    naprawione :-)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 58. Data: 2010-12-06 18:59:20
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-05 16:07, Wojtek Borczyk pisze:

    > Oczywiście. I niech sobie "eksperymentuje" do woli, tylko niech ja nie
    > muszę płacić za części wykorzystane do kolejnych, nieudanych prób.

    > Doskonale zdaje sobie sprawę, że akurat to jest "zupełnie inna bajka" :)
    > Sęk w tym, że z oryginalnymi częściami do tego auta jest gorzej, niż
    > tragicznie :( Mimo wszystko nie tracę jednak nadziei... :)

    Nie idzie zalozyc sprzegla od innej sprezarki?
    Bylbys blizej rzucilbym na to okiem, troche dziwolagow juz w zyciu
    uruchomilem.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 59. Data: 2010-12-06 19:01:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie idzie zalozyc sprzegla od innej sprezarki?
    > Bylbys blizej rzucilbym na to okiem, troche dziwolagow juz w zyciu
    > uruchomilem.

    A skąd jesteś?

  • 60. Data: 2010-12-06 19:09:31
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Mon, 6 Dec 2010, MarcinJM wrote:

    > Nie idzie zalozyc sprzegla od innej sprezarki?

    Może by i "szło", tylko nie trafiłem jeszcze na takie, które by pasowało.
    Tam jest z boków bardzo mało miejsca, dodatkowo przeszkadza przedni
    wspornik silnika. Ale jeśli miałbyś jakiś pomysł, to chętnie podeślę Ci
    rysunek z wymiarami :)

    > Bylbys blizej rzucilbym na to okiem, troche dziwolagow juz w zyciu
    > uruchomilem.

    A gdzie konkretnie mieszkasz? Może dało by się zaaranżować jakieś
    spotkanko? Abstrahując już nawet od sprzęgła do sprężarki, to miło by było
    spotkać się w celach czysto towarzyskich :)

    Pozdrawiam :)

    W.