  • 11. Data: 2011-09-16 15:08:22
    Temat: Re: Spielberg i Philip K. Dick do sądu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup
    W dniu 15-09-2011 13:37, Maciej Bebenek (news.onet.pl) rzecze:
    > A ten patent z bałwanem czytałeś? :-)

    >Bałwan bałwanem, ja nieodmiennie polecam lekturę patentu nr 5443036:
    >http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO
    1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrch
    num.htm&r=1&f=G&l=50&s1=5443036.PN.&OS=PN/5443036&RS
    =PN/5443036

    Ale o co chodzi ? Wynalazek jak wiele innych.
    Ze oczywiste ? Wiele wynalazkow jest oczywistych, jak sie je juz
    wymysli :-)

    I teraz kazdy sklep zoologiczny buli, jesli sprzedaje opisane
    urzadzenia do bawienia kota.
    Na ich miejscu unikalbym tez sprzedawania "wskaznikow laserowych" ..

    J.

  • 12. Data: 2011-09-16 15:11:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2011-09-15 13:00, J.F pisze:

    >Jesli ktos na drugiej polkuli wpada na podobny pomysl, to czemu nie
    >umozliwic mu jego realizacji?

    Bo na tym wlasnie polega prawo patentowe, a liczy juz sobie kilkaset
    lat.

    Przy czym:
    a) na drugiej polkuli jest inne panstwo i niekoniecznie patent tam
    obowiazuje,
    b) ochrona patentowa jest ograniczona - po kilkunastu latach wygasa
    ... lub wczesniej, jesli sie nie placi.

    J.

  • 13. Data: 2011-09-17 21:00:01
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-16 17:11, J.F pisze:

> [...]
    > obowiazuje,
    > b) ochrona patentowa jest ograniczona - po kilkunastu latach wygasa ...

    Wiem, co to patent, moje pytanie bylo czysto retoryczne, wskazujac na
    absurd w niektorej materii.
    Ale dzieki :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 14. Data: 2011-09-19 05:19:22
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 16-09-2011 17:08, J.F rzecze:

    > Ale o co chodzi ? Wynalazek jak wiele innych.

    Wynalazek żaden. A _patent_ owszem, jak wiele innych (amerykańskich).
    Idealny jako przykład :-)

    > I teraz kazdy sklep zoologiczny buli, jesli sprzedaje opisane urzadzenia
    > do bawienia kota.
    > Na ich miejscu unikalbym tez sprzedawania "wskaznikow laserowych" ..

    O nie, na pewno nie sprzedają "urządzeń do zabawiania kota", sprzedają
    "wskaźniki laserowe". Tak jak swego czasu sprzedawano pomalowane
    na zielono betoniarki pod nazwą "mieszalnik do pasz" i niższym VATem :-)

    --
    Dominik (& kąpany)