-
21. Data: 2017-10-18 08:39:00
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 17 Oct 2017 09:38:27 +0200, r...@k...pl napisał(a):
> Mon, 16 Oct 2017 22:14:47 +0200, w <7ujrd60hh0jr.y7wcgeubq386$.dlg@40tude.net>,
> Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(-a):
>
>>> Bo podawane przez producentów jakes tam prędkości maksymalne to można miedzy
>>> bajki włożyć...
>>
>> On licznikowo kiedyś rozpędzał się więcej, zmienił przełożenie biegu na
>> dłuższe i już nie dał rady.
>> Ale było ciszej przy 140 :)
>
> Mierzył GPS-em? Bo wiesz, że przy innej skrzyni prędkość na prędkościomierzu
> prędkość nie jest prawidłowa?
Prędkościomierz jest ok, bo on wskazuje prędkość kół, a ta mierzona jest
już za skrzynią.
W znanych mi konstrukcjach zawsze jest to za przełożeniem głównym (ale kto
wie czy w jakimś RWD ktoś nie zamontował czujnika między skrzynią a
przełożeniem głównym).
A w nowych autach po prostu czujnikami ABS przy kołach.
A w konkretnym aucie które miałem na myśli to była zmiana tylko przełożenia
VI biegu, więc jeszcze tym bardziej nie ma problemu z prędkościomierzem.
-
22. Data: 2017-10-18 09:24:42
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 18 Oct 2017 08:39:00 +0200, w
<1qtm4f0b79w9y$.13zo7xr9sxy0j$.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> napisał(-a):
> W znanych mi konstrukcjach zawsze jest to za przełożeniem głównym (ale kto
> wie czy w jakimś RWD ktoś nie zamontował czujnika między skrzynią a
> przełożeniem głównym).
Bazowałem na Sierrze, w którejś ktoś wymienił (tak sądzę) tylny most i licznik
ewidentnie przekłamywał.
-
23. Data: 2017-10-18 23:44:17
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 17 Oct 2017 12:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>> Z drugiej strony - zobacz na etykiete energetyczna opony - jeden
>> rozmiar, a wynik zalezy od typu.
>
> Niby tak, chociaz nie wiem czy mozna wierzyc tym etykietom tak do konca
> biorac np. pod uwage to ze czasami chinczyk ma C C a cos w stylu pirelli
> E D...
Chinskim etykietom nie wierze za grosz, ale jesli Pirelli na jednych
pisze A, a na innych E to juz o czyms ... no nie, w sumie to o niczym
nie swiadczy :-)
J.
-
24. Data: 2017-10-18 23:56:28
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 18 Oct 2017 09:24:42 +0200, r...@k...pl napisał(a):
> Wed, 18 Oct 2017 08:39:00 +0200, w Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> napisał(-a):
>
>> W znanych mi konstrukcjach zawsze jest to za przełożeniem głównym (ale kto
>> wie czy w jakimś RWD ktoś nie zamontował czujnika między skrzynią a
>> przełożeniem głównym).
>
> Bazowałem na Sierrze, w którejś ktoś wymienił (tak sądzę) tylny most i licznik
> ewidentnie przekłamywał.
gdyby tylko wymienil dwa kola w skrzyni to powinien impulsator dzialac
dobrze, ale jak wiecej zmienial ... przeciez sa chocby wersje na rozne
rozmiary opon, czy wlasnie na rozne tylne mosty.
J.
-
25. Data: 2017-10-19 18:44:31
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2017-10-18 o 08:08, J.F. pisze:
> Dnia Wed, 18 Oct 2017 01:30:03 +0200, Poldek napisał(a):
>> W dniu 2017-10-17 o 23:03, J.F. pisze:
>>> Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej.
>>> Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo
>>
>> Ew. mniej niebezpiecznie. Dla tych, co zginęli lub zostali kalekami, to
>> zresztą bez znaczenia, że było "mniej niebezpiecznie".
>
>>> wyzszych predkosci.
>>> A moze wlasnie dlatego :-)
>>
>> Jasne - pierdolnięcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej
>> "bezpieczne" niż, pierdolnięcie przy 90 km/godz.
>> Najbezpieczniej jest, jak się spotka czołowo dwóch znawców
>> bezpieczeństwa, każdy zapierdalający 150,-
>
> Ale sie nie spotkaja, bo dzieli ich barierka,
A to jeden przeleciał przez barierkę na drugą jezdnię?
Zapierdalając 150 pewnie przez barierkę nie przeskoczy tak skutecznie,
jak przy 90 i nie spotka się z kolegą miłośnikiem bezpiecznego
zapierdalania 150, który zdąży wyhamować, bo z 90 nie miał by szans.
A to jeden spotkał się z barierką przy 150 i nie bolało, bo przy 90 by
było bardziej niebezpiecznie? :-)
> nie to co u nas :-)
Jakieś kompleksy, jak to TAM jest wszystko bajkowo, a U NAS samo dno? :-)
W Polsce na autostradach są podobne barierki jak w RFNie. Pewnie lepsze,
bo świeższe.
-
26. Data: 2017-10-19 18:46:52
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2017-10-18 o 06:39, Shrek pisze:
> W dniu 18.10.2017 o 01:30, Poldek pisze:
>
>> Jasne - pierdolnięcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej
>> "bezpieczne" niż, pierdolnięcie przy 90 km/godz.
>> Najbezpieczniej jest, jak się spotka czołowo dwóch znawców
>> bezpieczeństwa, każdy zapierdalający 150,-
>
> Akurat zakładając, że jadą podobnymi samochodami to akurat na czołówkę
> jest równie "bezpieczne" jak w betonową ścianę i bezpieczniejsze niż w
> drzewo. Prękości się nie sumują w takim przypadku, przynajmniej nie w
> prosty sposób - trzecia zasada dynamiki.
Czy w ten sposób chcesz dowieść, że spotkanie czołowe dwóch miłośników
szybkiego, ale bezpiecznego zapierdalania, każdy po 150,- jest bardziej
bezpieczne, niż spotkanie czołowe dwóch miłośników niebezpiecznej jazdy,
każdy po 90?
-
27. Data: 2017-10-19 19:47:09
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:osakpf$b9b$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2017-10-18 o 08:08, J.F. pisze:
>>>> Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej.
>>>> Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej -
>>>> mimo
>>>> wyzszych predkosci.
>>>> A moze wlasnie dlatego :-)
>>
>>> Jasne - pierdolnięcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej
>>> "bezpieczne" niż, pierdolnięcie przy 90 km/godz.
>>> Najbezpieczniej jest, jak się spotka czołowo dwóch znawców
>>> bezpieczeństwa, każdy zapierdalający 150,-
>
>> Ale sie nie spotkaja, bo dzieli ich barierka,
>A to jeden przeleciał przez barierkę na drugą jezdnię?
>Zapierdalając 150 pewnie przez barierkę nie przeskoczy tak
>skutecznie, jak przy 90 i nie spotka się z kolegą miłośnikiem
>bezpiecznego J.
>zapierdalania 150, który zdąży wyhamować, bo z 90 nie miał by szans.
A jakos u nich bezpieczniej :-)
> > nie to co u nas :-)
>Jakieś kompleksy, jak to TAM jest wszystko bajkowo, a U NAS samo dno?
>:-)
>W Polsce na autostradach są podobne barierki jak w RFNie.
Taaa, na autostradach sa ...
>Pewnie lepsze, bo świeższe.
A niekoniecznie. Niby swiezsze, a jakies pogiete :-)
Na odcinku Wroclaw-Opole to sie rzuca w oczy :-)
J.