  • 121. Data: 2013-07-24 23:48:28
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 24 lipca 2013 23:30:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > inaczej w stacji benzynowej przy glownej drodze, gdzie ochrona musi
    >
    > dwa razy dziennie utarg odbierac, a pieniadze ppotrzebne na koncie.
    >
    > W sumie - roznica wychodzi mniejsza.
    >
    > A jak jeszcze dzieki tym kartom przychodzi wiecej klientow ...
    >

    > W Niemczech sie zbuntowali i maja wlasne karty o mniejszej prowizji.
    >
    > (Eurocheque/Maestro)

    > A wolno im dwie ceny ?
    >
    > Znam jeden, gdzie cennik "zawiera 1% rabatu za platnosc gotowka".
    >
    > Promocja taka.
    >

    > W USA wolno podniesc cene dopiero od niedawna, i chyba jeszcze sie

    W jednym sklepie a raczej składzie dwie ceny w drugim duży napis ze doliczają dwa
    procent jak kartą. Nie zastanawiam się czy wolno czy nie wolno. Koń ma wystarczająco
    dużą głowę żeby się nad wszystkim zastanawiać. Karta to gówno jakich mało. Daje
    prawie nieograniczone możliwości śledzenia posiadacza przez US. Jak będą chcieli to
    się dowiedzą jaki papier toaletowy kupuje. Słyszałeś żeby jakiegoś drobnego
    bimbrownika w przeciągu ostatnich dziesięciu lat złapali? Ja niedawno słyszałem od
    znajomego adwokata. Kupował cukier i drożdże w markecie i płacił kartą. Sprawdzili
    jeszcze zużycie wody i gazu. Trafili go na robocie bo wyczekali kiedy licznik od gazu
    będzie ostro stukał. Jak gotujesz to nie kupuj cukru i drożdży na kartę. Do tego woda
    w obiegu zamkniętym. Po samym prądzie albo gazie do dojdą.

  • 122. Data: 2013-07-25 08:32:42
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > W sumie - roznica wychodzi mniejsza.
    > A jak jeszcze dzieki tym kartom przychodzi wiecej klientow ...

    OIDP w zeszlym roku byla promocja na Orlenach - -10gr na litrze
    przy platnosci gotowka wiec nie wiem czy faktycznie wola karty ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 123. Data: 2013-07-25 08:35:49
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 08:32:42 UTC+2 użytkownik AZ napisał:

    > OIDP w zeszlym roku byla promocja na Orlenach - -10gr na litrze
    >
    > przy platnosci gotowka wiec nie wiem czy faktycznie wola karty ;-)

    Jest nadal -15gr/l ale dotyczy chyba tylko paliw Verva. Tylko trzeba mieć kupon z
    "Szerokiej drogi".

  • 124. Data: 2013-07-25 08:38:31
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-25, s...@g...com <s...@g...com> wrote:

    > Jest nadal -15gr/l ale dotyczy chyba tylko paliw Verva. Tylko trzeba mieć kupon z
    "Szerokiej drogi".

    No to widocznie sie zmienilo, bo tamta byla na wszystkie paliwa.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 125. Data: 2013-07-25 09:16:17
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 08:38:31 UTC+2 użytkownik AZ napisał:

    > No to widocznie sie zmienilo, bo tamta byla na wszystkie paliwa.

    Nie zmienił się za to warunek dotyczący formy płatności ;)

  • 126. Data: 2013-07-26 11:50:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 18 Jul 2013 10:57:07 +0200, w <ks8al3$nt0$1@news.task.gda.pl>, anacron
    <a...@a...pl> napisał(-a):

    > Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
    > pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
    > problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się z
    > fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

    Spalenie liczy pewnie dosyć dokładnie.
    Ale z kolei przejechany dystans zawyża z 10% (tak jest w ojca aucie - mierzyłem
    po słupkach).

  • 127. Data: 2013-07-26 11:59:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 22 Jul 2013 23:27:32 +0200, w <ksk8o8$p39$1@mx1.internetia.pl>, John
    Kołalsky <j...@k...invalid> napisał(-a):

    > Mam jeszcze paragony z tankowania z końca lat dziewięćdziesiątych, ale wtedy
    > mój samochód nie miał komputera i nie miałem z czym porównać ;) Gdy spojrzę
    > na ceny paliwa, jakie wtedy obowiązywały (litr Pb za ok.2,50zł), łza się w
    > oku kręci ;)

    Mała dynamika wzrostu. Na początku lat 90-tych tankowałem po ok. 6400zł. :)

  • 128. Data: 2013-09-06 08:54:39
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

> [...]
    > W sumie - roznica wychodzi mniejsza.
    > A jak jeszcze dzieki tym kartom przychodzi wiecej klientow ...

    Myśłisz, że dzięki kartom to oni te pieniądze dostają od razu z konta na konto?

    J.

  • 129. Data: 2013-09-06 08:57:15
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    ps.com...
> [...]
    woda w obiegu zamkniętym. Po samym >prądzie albo gazie do dojdą.

    Paranoja jest w penym sensie chorobą.
    Ale ja o czym innym.
    Jeżeli masz karteczkę, że obsługa kart jest pzreniesiona na płacącego to możesz się
    zgodzić, nie zgodzić i zapłacić gotówką, nie godzić i iść gdzie indziej.

    J.

  • 130. Data: 2013-09-06 08:59:46
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > OIDP w zeszlym roku byla promocja na Orlenach - -10gr na litrze
    > przy platnosci gotowka wiec nie wiem czy faktycznie wola karty ;-)

    Bo gotówkę to mają od ręki a z kart muszą czekać aż pośrednik raczy im przelać.
    Znaczy mój bank.

    J.