  • 121. Data: 2016-03-14 21:15:29
    Temat: Re: Sonda 2 - premiera 14.03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-14 20:19, Jarosław Sokołowski wrote:
    > No zaraz, a gdzie w tym rankingu badanie wypadków, przepraszam,
    > zamachów lotniczych przez sławetny zespół naukowców?

    Absurdalne nie musi oznaczać ideologicznych. Są więc w koszyku obok z
    innym podpisem. Tylko że tam wieje nudą, co najwyżej czasem słychać jak
    hymn grają na fujarce.

    PS. Były cykle BBC na temat układu słonecznego (The Planets). Prawdę
    mówiąc życzyłbym wszystkim takiej jakości narracji i łopatologicznego
    wyjaśniania jak tam (i to bez urazy dla kumajacych). Genialne. Ale to
    dalej nie jest nauka.

    [1] Fatalna jakość: https://www.youtube.com/watch?v=s3Q2NGzuaRk

  • 122. Data: 2016-03-14 21:34:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Absurdalne nie musi oznaczać ideologicznych.

    Apeluję o zachowanie rzetelności badawczej! Chodziło o hipotezy
    absurdalne. Proszę więc nie mieszać ideologii do nauki!

> [...]
    > i łopatologicznego wyjaśniania jak tam (i to bez urazy dla
    > kumajacych). Genialne. Ale to dalej nie jest nauka.

    -- Na "n"? -- rzekł Klapaucjusz. -- Dobrze. Niech zrobi naukę.

    Maszyna zawarczała i po chwili plac przed domostwem Trurla wypełnił
    się tłumem naukowców. Wodzili się za łby, pisali w grubych księgach,
    inni porywali te księgi i darli je na strzępy, w dali widać było
    płonące stosy, na których skwierczeli męczennicy nauki, tu i ówdzie
    coś hukało, powstawały jakieś dziwne dymy w kształcie grzybów,
    cały tłum gadał równocześnie, tak że słowa nie można było zrozumieć,
    od czasu do czasu układając memoriały, apele i inne dokumenty,
    w odosobnieniu zaś, pod nogami wrzeszczących, siedziało kilku
    samotnych starców i bez przerwy maczkiem pisało na kawałkach
    podartego papieru.

    -- No co, może złe?! -- zawołał z dumą Trurl. -- Wykapana nauka,
    sam przyznasz!

    Ale Klapaucjusz nie był zadowolony.

    --
    Jarek

  • 123. Data: 2016-03-14 22:51:16
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > PS. Ilu znasz którzy czytają WiZ i ŚN/SA? IMHO poziom naukowości jest
    > tam odpowiedni

    To w "Świecie Nauki" jest jakiś poziom naukowości? Przestałem
    czytać od kiedy zmienili się w publikator polityczny. Niech
    zwycięża socjalizm i global łorming. Nawet sobie Sachsa najęli. :-(

    Pozdrawiam, Piotr

  • 124. Data: 2016-03-14 23:33:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Irek.N."

    > Kiedy oglądałem sondę, zupełnie niewiele mnie interesowało KC, a film
    > radziecki jeszcze mniej. Oglądałem sondę, bo była super ciekawa.

    Oglądałeś Sondę, bo nie miałeś innego wyjścia.
    Nie było internetu, nie było w zasadzie komputerów. Czekało się aż
    wyjdzie nowy Młody Technik, albo Elektronik.
    ---
    Radio* ?

    Do księgarni w zasadzie nie
    było po co chodzić, bardzo mało pozycji ciekawych dla elektroników się
    pokazywało. Zdobycie schematu czegoś fajnego, albo katalogu elementów
    też nie było proste.
    ---
    Zdobycie pełnowartościowej części nie było proste :-)

    Sonda była ciekawa, bo była jakimś oknem na świat, choć teraz z
    perspektywy czasu widzę, że była czasami okropnie naiwna - taka
    "inżynierska bez zastanowienia praktycznego".
    ---
    Ojej, a dzisiaj jakąś sztuczną rybę zbudowali i co z tego ? :-)

  • 125. Data: 2016-03-14 23:48:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz"

    > To, że prawnicy nieoglądający programów o układach scalonych uzanwani
    > są za gorszy sort, a elektronicy nudzący się gdy telewizja pokazuje
    > chwasty, są jakoby sortem lepszym -- to jest jeszcze inna sprawa.

    Ale to akurat zależy od środowiska. Miewam do czynienia z dokładnie
    odwrotnymi i podobnymi sytuacjami i moim zdaniem akurat takie podejście
    świadczy tylko o "małości" takich ludzi - mają swoje kompleksy i w ten
    sposób próbują je maskować, bo przecież tak się ich nie pozbędą.
    A sam lubię pooglądać różne różniste filmy. Akurat "jak to jest
    zrobione" to tak sobie, poziom przekazywanej wiedzy zaczął być dość
    niski jak dla mnie, chociaż czasem człowiek się może czegoś nowego
    dowiedzieć. A lubię sobie pooglądać np "Pojemność 2400" - macie pojęcie
    co teraz pakują do ciągników? Ile elektroniki? Ale ja to ze wsi jestem,
    więc ta tematyka nie jest mi obca. O programach historycznych nie
    wspominając, tylko ilustracje filmowe są w nich z reguły mało
    przystające do tekstu :(
    ---
    Ja też ze wsi, globalnej wsi

  • 126. Data: 2016-03-14 23:49:38
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "ACMM-033"

    > więc ta tematyka nie jest mi obca. O programach historycznych nie
    > wspominając, tylko ilustracje filmowe są w nich z reguły mało przystające
    > do tekstu :(

    Umieć zrobić dobry program, by przykuć uwagę widza, to nieczęsty dar.
    Wypowiem się teraz dość kontrastowo, dla podkreślenia pewnych niuansów:
    Dwaj nieżyjący już panowie, Krystian Przysiecki i Tadeusz Mosz... Prowadzili
    programy, które mnie średnio interesowały. Ale, zwłaszcza przy tym drugim,
    nastawiałem często telewizor, by po prostu posłuchać ich pierdolenia o
    sprawach nieraz kompletnie mnie nie interesujących. Bo sposób, w jaki to
    robili, potrafił mnie przykuć do fotela.
    ---
    Mosz nie żyje ? Jak rodzina :-)

  • 127. Data: 2016-03-14 23:54:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > A elektronik ma w dupie chwasty

    Raczej nie jest to takie oczywiste. Przyznaj że też oglądałeś
    mechanizację rolnictwa w telewizji edukacyjnej gdzie rozwodzono się nad
    transportem i rozrzutem obornika. Nie było nic ciekawszego. Obejrzałem
    wszystki odcinki Sondy jakie dałem radę i najbardziej fascynowały mnie
    te na tematy których nie znałem. Choćby i o chwastach. O chodowli
    buraków. Whatever. Głód wiedzy był niewiarygodny.
    ---
    A Tydzień to nie jest ciekawy ? :-)

  • 128. Data: 2016-03-14 23:59:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Piotr Wyderski"

    > PS2. Oglądalnośc bedzie wysoka z powodu efektu sentymentu wśród 40+. A
    > potem ... "Grzesiek, przestań oglądać to gówno, Przyjaciólki lecą".

    Po to ludzkośc wymysliła telewizory wielotunerowe i nagrywanie. :-)
    ---
    Skoro o tym mowa ... który .. tfu Samsung to ma ?

    Czekam na prawdziwego PIPa już ze 30 lat :-)

  • 129. Data: 2016-03-15 00:01:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, March 14, 2016, 5:14:28 PM, you wrote:

    > Na stal mi to nie wyglada, ale sprawdze z ciekawosci magnesem ... a
    > myslisz, ze aluminium miedziowane sie nadaje do drutow 0.1 czy 0.2 mm
    > ?

    A z czego robią linkę CCA?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 130. Data: 2016-03-15 01:26:23
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > Ciekawe czy TVP będzie też realizowało misję przez dostepność tych
    > programów w internecie. Komercja czy misja? ...
    misja, bo są dostępne