  • 1. Data: 2023-06-29 12:06:56
    Temat: Smuga
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    https://photos.app.goo.gl/328ikuxQU33Bp1cPA

    Co to za wstrętna smuga światła na mym TV się pojawiła. Na zdjęciu blado
    wygląda, ale w rzeczywistości wygląda jak ostre światło padające na ekran.

    Gdyby przyciemniało to rozumiem, ale co? Dyfuzor się powyginał? Na 100%
    nie był uderzony.

    Robert

  • 2. Data: 2023-06-29 12:53:03
    Temat: Re: Smuga
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 29 Jun 2023 12:06:56 +0200, użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:

> [...]
    > ekran.
    >
    > Gdyby przyciemniało to rozumiem, ale co? Dyfuzor się powyginał? Na 100%

    Sądząc po ramce, TV na ładnych kilka lat więc podświetlenie z dyskretnych
    LED z soczewkami na kilku listwach. Zapewne jakaś soczewka ci odpadła.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2023-06-29 16:18:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.06.2023 o 12:53, Jacek pisze:

    > Sądząc po ramce, TV na ładnych kilka lat więc podświetlenie z dyskretnych
    > LED z soczewkami na kilku listwach. Zapewne jakaś soczewka ci odpadła.

    Z 5-6 lat...

    https://www.samsung.com/pl/tvs/uhd-4k-tv/nu7092-50-i
    nch-crystal-uhd-smart-tv-ue50nu7092uxxh/

    Robert

  • 4. Data: 2023-06-29 16:45:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Jun 2023 12:06:56 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    >
    > Gdyby przyciemniało to rozumiem, ale co? Dyfuzor się powyginał? Na 100%

    A jak delikatnie przycisniesz cos sie zmienia?
    Bo ekrany LCD potrafia podobne efekty pokazywac pod naciskiem.

    Tu na mój gust to cos sie jednak stało w podswietlającym LED.

    J.

  • 5. Data: 2023-06-29 16:54:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.06.2023 o 16:45, J.F pisze:

    > A jak delikatnie przycisniesz cos sie zmienia?
    > Bo ekrany LCD potrafia podobne efekty pokazywac pod naciskiem.

    Nie to nie są te siniaczki.
    Nie zmienia się podczas nacisku, próby wyginania ramki, ale zaraz go
    opukam, może coś sie tam zmieni.

    > Tu na mój gust to cos sie jednak stało w podswietlającym LED.

    Ale, że jaśniej?

    Robert

  • 6. Data: 2023-06-29 17:14:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    >
    > Gdyby przyciemniało to rozumiem, ale co? Dyfuzor się powyginał? Na 100%

    Mojej mamie się takie w telewizorze porobiło. Świeciło tak jasno
    i raziło w oczy, że musiała plasterm zakleić (mama uzywa TV jako
    monitora kompterowego). Dzwoniłem w jej imieniu do magika -- od
    razu wiedział, mówi, że soczewka się odkleiła. I że można kleić,
    ale nie warto, bo jak jedna odpadła, to zaraz mogą polecieć inne.
    Wymienił całe podświetlenie i jest dobrze.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2023-06-29 17:33:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > ale nie warto, bo jak jedna odpadła, to zaraz mogą polecieć inne.
    > Wymienił całe podświetlenie i jest dobrze.

    Czyli potwierdza się diagnoza Jacka.
    Możliwe, że mam podświetlenie tylko dookoła ekranu?
    Bo patrząc na ten film widać kropeczki. U mnie jest smuga.
    https://youtu.be/zE57tqh4hYY?t=14

    Robert

  • 8. Data: 2023-06-29 17:49:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Czyli potwierdza się diagnoza Jacka.
    > Możliwe, że mam podświetlenie tylko dookoła ekranu?
    > Bo patrząc na ten film widać kropeczki. U mnie jest smuga.
    > https://youtu.be/zE57tqh4hYY?t=14

    W opisanym przeze mnie przypadku wyglądało to tak, jak na początku
    tego filmu. Tyle że jasność była oślepiająca, czego film nie odda.
    Nie znam sie na konstrukcji podświetlenia matryc LED, ale wydaje mi
    się, że to prawdopodobna teoria. To był duży telewizor LG, coś koło
    50 cali. Mniejsze być może mają oświetlacze po brzegach. Tak jak
    kiedyś były tam świetlówki.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2023-06-29 18:53:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > się, że to prawdopodobna teoria. To był duży telewizor LG, coś koło
    > 50 cali. Mniejsze być może mają oświetlacze po brzegach. Tak jak

    No mój ma 50 cali. No cóż, rozkręcę.

    Robert

  • 10. Data: 2023-06-29 20:49:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u7jnqf$24oq2$1@dont-email.me>
    user Jacek M. pisze tak:

    > Sądząc po ramce, TV na ładnych kilka lat więc podświetlenie z
    > dyskretnych LED z soczewkami na kilku listwach. Zapewne jakaś
    > soczewka ci odpadła.

    tfu tfu

    ta ramka wygląda jak w moim tv UE58RU7100KXXU

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.