  • 21. Data: 2015-07-16 20:51:02
    Temat: Re: Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-16 o 14:31, Pszemol pisze:
    > Nie. Masz dmuchawę pracującą na brudnym powietrzu,
    He, he. U mnie w octavii, jak wyjąłem filtr na zimę aby mieć silniejszy
    nadmuch, to zaplątał mi się w dmuchawę ogonek z liścia. Wrażenia
    akustyczne niezapomniane, a wyjąć nie było jak. Pomogła kamera do
    wziernikowania ;-)
    Jacek

  • 22. Data: 2015-07-17 00:07:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "t-1" <t...@t...pl> wrote in message

    > Poziom czucia smrodu jest bardzo subiektywny i zależy od codziennego tła
    > np. palenia papierosów. .

    Zgadzam się... Ale ani ja ani nikt w rodzinie nie pali.

    Nie używamy również w aucie żadnych chemicznych zapachów.

    Czuję subtelną różnicę zapachu gdy raz w roku wymienię filtr
    w kabinie na nowy, oryginalny filtr Hondy - pachnie on
    charakterystycznie tym czym w procesie produkcji napachnie
    ta tkanina z której jest zrobiona charmonijka filtra i tyle.
    Po pewnym czasie ten świeży zapach chemiczny znika.

  • 23. Data: 2015-07-17 00:09:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message

    > Jak widzisz zależy to od samochodu. Astra II fabrycznie nowa - śmierdziało
    > jeśli parownik nie był wysuszony co najmniej minutę przed wyłączeniem
    > silnika. Stilo fabrycznie nowe - nic nie śmierdziało przez 7 lat. Zaczęło
    > po niefortunnym odgrzybianiu. :)

    No ale to może znaczyć że Astra ma wadę fabryczną - ktoś
    nie przemyślał projektu: być może woda skraplająca się
    z parownika w normalny sposób zamiast spływać pod auto
    gromadzi się tam gdzieś, a może nawet nasiąka nią filtr - nie wiem,
    Astry nigdy nie miałem, ale nie było rozmowy o Astrze, nie? :-)
    A w ogólnym temacie, jak tylko auto jest dobrze zaprojektowane,
    to nic w nim nie śmierdzi i niczego nie trzeba "odgrzybiać".

  • 24. Data: 2015-07-17 00:10:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    > Thu, 16 Jul 2015 07:31:53 -0500, Pszemol

    > Które auta tak genialnie mają to rozwiązane?

    :-) hm...
    muszę się temu jeszcze raz przyjrzeć jak będę zmieniał filtr :-)

  • 25. Data: 2015-07-17 00:19:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "elmer radi radisson" <r...@s...spam.wireland.or
    g>
    wrote in message news:mo5qhe$6ho$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > BMW VAG?

    Nie wiedziałeś że on ma M6 robione przez VW ? :-)

  • 26. Data: 2015-07-17 11:56:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Jul 2015 16:25:47 +0200, elmer radi radisson

    ^^^^^^^ <--- ^^
    > BMW VAG?

    W BMW zauważyłem występowanie problemu od nowości, w Skodach też od nowości
    -- więc TU, w aucie należącym do VAGa, pewnie problem występuje w całej
    grupie.

    Generalnie problem będzie występować zawsze w mniejszym lub większym
    stopniu w sytuacji gdy używa się klimatyzacji a następnie pozostawi auto na
    słońcu (im na zewnątrz bardziej wilgotno i temp. >30sC, gdy w aucie się
    chłodzi <24sC, tym większy problem wystąpi).

    Wtedy wilgoć wykrapla się w kanałach (do niedawna lodowatych), w starszych
    autach mieszając się dodatkowo z kurzem, i wynikiem jest pośmiardywanie.
    Wyłączenie klimatyzacji i przedmuchanie kanałów to jeszcze gorsze
    rozwiązanie, bo zjawisko wykraplania wody nasila się. Kiepska konstrukcja
    kanałów czy tacki odpływowej może ten problem jeszcze zwiększać. W zasadzie
    nie ma przed tym ratunku poza skryciem auta w cieniu. Takie mam
    doświadczenia po Skodzie. :P W Mazdzie trzeba się mocno postarać żeby coś
    poczuć.

    --
    Pozdor Myjk

  • 27. Data: 2015-07-17 15:22:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-17 o 11:56, Myjk pisze:
    > Mazdzie trzeba się mocno postarać żeby coś
    > poczuć.

    Jakim cudem?

    Skoro problem jest natury fizycznej, to czemu Mazda nie śmierdzi a Skoda
    śmierdzi?

    --
    MN

  • 28. Data: 2015-07-17 17:36:02
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-07-17 o 15:22, Marcin N pisze:

    > Jakim cudem?
    >
    > Skoro problem jest natury fizycznej, to czemu Mazda nie śmierdzi a Skoda
    > śmierdzi?

    bo w Polsce wszystko co japonskie to super, reszta śmierdzi, to taka
    norma jest.
    mam bmw i żadnych problemów z zapachami, ostatnio ozonowane by wybić
    wszystko w układzie przewietrzania i tyle.

  • 29. Data: 2015-07-17 17:45:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-17 o 17:36, Dawid pisze:
    > ostatnio ozonowane by wybić wszystko w układzie przewietrzania i tyle.

    I pomogło? W sensie, czy efekt lepszy od preparatów dokanałowych?

    --
    MN

  • 30. Data: 2015-07-17 23:35:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

> [...]
    > ta tkanina z której jest zrobiona charmonijka filtra i tyle.
    > Po pewnym czasie ten świeży zapach chemiczny znika.

    Naciskając h przypadkiem trąciłeś sąsiedni klawisz c.

    Tak to jest. Jak sie człowiek śpieszy to się diabeł cieszy :)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.