  • 21. Data: 2020-12-21 13:02:53
    Temat: Re: Smart TV
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 21.12.2020 o 09:04, spider pisze:

    > He he... Kupię TV na androidzie jak będzie można na nim zainstalować
    > adblocka na reklamy telewizyjne :)

    W roli ciekawostki... Do radia był, to może i do TV kiedyś będzie:
    http://blog.rekawek.eu/2016/02/24/radio-adblock/

  • 22. Data: 2020-12-21 13:50:52
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 21/12/2020 12:02, mrvtktjv wrote:

    > W roli ciekawostki... Do radia był, to może i do TV kiedyś będzie:
    > http://blog.rekawek.eu/2016/02/24/radio-adblock/

    w czasach telewizji analogowej jak zaczynały się reklamy to ginął na
    chwilę sygnał synchronizacji i były urządzenia, które to wykorzystywały
    (wtedy jeszcze nie do blokowania reklam tylko pomijanie ich podczas
    nagrywania na magnetowid)

    dzisiaj można by spokojnie sprawdzać występowanie logo stacji. Chyba
    tylko na kilku programach logo nie znika podczas reklam.

    Niestety większość programów telewizyjnych to jeden wielki product
    placement a to już troche trudniejsze do wykrycia :-)

    c.

  • 23. Data: 2020-12-21 13:53:15
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2020 o 13:02 mrvtktjv <m...@m...ct8.pl> pisze:

    > W roli ciekawostki... Do radia był, to może i do TV kiedyś będzie:
    > http://blog.rekawek.eu/2016/02/24/radio-adblock/

    Były takie próby :)
    To się nazywało ShowView.

    Planowano w telegazecie zamieszczać kody programu, żeby magnetowidy mogły
    automatycznie nagrywać audycje z uwzględnieniem przesunięć czasowych, ale
    też z pominięciem przerw reklamowych.
    Miało to także ułatwić programowanie magnetowidu.
    W praktyce powstały urządzenia z ShowView, gazety nawet umieszczały kody
    dla poszczególnych programów, ale stacje nie umieszczały w telegazecie
    kodów programu. Efektem było tylko ułatwienie programowania (kod zamiast
    zestawu danych o programie i audycji), ale nie było mechanizmu
    uwzględniania przesunięć czasowych i wycinania reklam. To ostatnie było
    powodem naturalnej śmierci systemu - nikt nie chciał wycinać reklam.

    --
    Trefniś

  • 24. Data: 2020-12-21 15:49:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
    W dniu 18.12.2020 o 17:45, J.F. pisze:

    >Pewnie za parę lat okaże się za słaby aby dało się wgrać mu nowszego
    >androida, wymaganego do zainstalowania nowszych apek.

    Ja mysle, ze sie od razu nie da.
    Tzn producent moze i jedna aktualizacje zrobi, a wiecej nie.

    I teoretycznie mozna zaisntalowac jakas niezalezna dystrybucje ... ale
    to chyba teoretycznie ...

    J.

  • 25. Data: 2020-12-21 18:09:59
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 21.12.2020 o 09:04, spider napisał:

    > He he... Kupię TV na androidzie jak będzie można na nim zainstalować
    > adblocka na reklamy telewizyjne :)

    Zainstalujesz, a po przełączeniu telewizora na ulubiony kanał, ukaże
    się komunikat na pół ekranu: "Pokazywanie gołych lasek to nasza pasja.
    Prosimy, doceń to i jeśli używasz Adblocka, wyłącz go". A pod tym -
    pole do kliknięcia: "OK, chcę oglądać filmy na kanale "Duże oczy"
    i dodać kanał "Duże oczy" do wyjątków Adblocka", tak jak to się już
    dzieje w serwisach internetowych. Nie klikniesz, to do widzenia.
    He, he.

    Tęsknota za oglądaniem komercyjnej telewizji za frajer, to atawistyczne
    pragnienie u sierot po PRL-u. A w kapitalizmie nie ma nic za darmo:
    chcesz oglądać telewizję prywatną bez abonamentu - płać poprzez
    oglądanie reklam. Proste jak budowa cepa. He, he.

  • 26. Data: 2020-12-21 18:25:40
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-12-21 o 18:09, collie pisze:

> [...]
    > chcesz oglądać telewizję prywatną bez abonamentu - płać poprzez
    > oglądanie reklam. Proste jak budowa cepa. He, he.

    Zastanawiająca jest tylko wiara reklamodawców, że ktokolwiek zwraca na
    nie uwagę i płacą.
    A może się mylę?

  • 27. Data: 2020-12-21 18:54:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 21.12.2020 o 18:25, t-1 napisał:

    > Zastanawiająca jest tylko wiara reklamodawców, że ktokolwiek zwraca na
    > nie uwagę i płacą.
    > A może się mylę?

    Może. Zastanawiająca jest bowiem wiara oglądaczy TV, że jeżeli nie
    zwracają uwagi na reklamy - rozmawiając w tym czasie z domownikami,
    bawiąc się z dziećmi, z psami, robiąc sobie kawę w otwartej kuchni,
    czy nawet wykonując szybki numerek przy włączonym telewizorze - to
    do ich głowy reklama nie dociera i nie ma zupełnie wpływu na ich
    późniejsze zachowania w supermarkecie. A tymczasem coraz częściej
    mówi się o przekazie podprogowym w TV i o możliwości przetwarzania
    przez mózg sygnałów, które nie są dostępne naszej świadomości. To
    spiskowa teoria? Może.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 28. Data: 2020-12-21 20:11:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    et...

    Mysle, ze sie troche mylisz.
    Ale to trzeba w duzej korporacji pracowac, i wiedziec jaka np byla
    sprzedaz przed reklama, a jaka po ..
    Z drugiej strony ... czesc tych reklam to mnie istotnie zastanawia
    sensownoscia.

> [...]
    >czy nawet wykonując szybki numerek przy włączonym telewizorze - to
    >do ich głowy reklama nie dociera i nie ma zupełnie wpływu na ich

    Alez dociera - ja tam wylawiam uchem.
    Ale w sklepie ... raczej bez wplywu.
    Choc ostatnio pojechalem po reklamowany towar - ale to oni mnie
    przyciagneli, bo akurat potrzebowalem.

    No wlasnie - gdyby nie przyciagneli, to moglbym kupic u konkurencji
    :-)

    >A tymczasem coraz częściej
    >mówi się o przekazie podprogowym w TV i o możliwości przetwarzania
    >przez mózg sygnałów, które nie są dostępne naszej świadomości. To
    >spiskowa teoria? Może.

    Moze niekoniecznie spiskowa teoria, ale czy stosowana ?

    Gdzies tam jeszcze jest druga czesc - youtube.
    Z utesknieniem czekam na to "pomin reklame", ale skutek uboczny - oni
    maja 5s na zainteresowanie mnie, trzeba sie spieszyc w reklamie.

    J.

  • 29. Data: 2020-12-21 20:13:04
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-21 o 20:11, J.F. pisze:
> [...]
    > Z utesknieniem czekam na to "pomin reklame", ale skutek uboczny - oni
    > maja 5s na zainteresowanie mnie, trzeba sie spieszyc w reklamie.

    Na to AddBlock akurat działa. Zacznij stosować.
    Jest inny problem jak na razie nie do obejścia.
    Nagrywający materiał w jego środku zachęca do zakupu czegoś czy
    skorzystania z rewelacyjnej oferty czegoś tam.
    I to już tylko ręcznie można przewinąć.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2020-12-21 22:33:50
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 18.12.2020 16:32, J.F. wrote:

    > Warto placic za to "smart" ?
    > Bo mam wrazenie, ze szybko sie degraduje ...

    Moim zdaniem nie warto. Warto za to przeznaczyć stosunkowo niewielką
    kwotę na zakup Chromecasta.
    Ładnych parę lat temu kupowałem nowy telewizor. Postawiłem wtedy na
    model Samsunga wyposażony w funkcje internetowe (termin "SmartTV"
    dopiero się wtedy przyjmował). Podpiąłem telewizor do sieci lokalnej
    (jeszcze przez Ethernet) i początkowo było całkiem fajnie. Działała
    aplikacja YouTube, działała aplikacja TVP VoD, działała iPla i kilka
    mniejszych serwisów z mediami. Ale już po roku czy dwóch zaczęło się
    psuć - pierwszą większą stratą był fakt, że po zmianie API przestał
    działać YouTube. Teraz nie działa już chyba żadna z aplikacji. I dla
    mnie to żadna strata, bo mam Chromecasta. Gdy kupowałem telewizor to
    urządzenie jeszcze nie istniało.
    Gdybym dzisiaj kupował nowy odbiornik, po prostu odpuściłbym sobie opcje
    internetowe i przełożył Chromecasta. :)