  • 11. Data: 2020-12-18 17:53:30
    Temat: Re: Smart TV
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.12.2020 o 17:47, Czarek pisze:

    > Na początek sprawdź aktualizacje oprogramowania telewizora - przez menu
    > w TV lub na stronie producenta, jeśli jest nowsza - zaktualizuj
    > Następnie niezależnie od tego, czy TV zaktualizowałeś, czy nie, sprawdź
    > aktualizacje poszczególnych aplikacji Smart poprzez odpowiednie funkcje
    > w TV.

    Tak jak pisałem, na przykładzie samsunga:

    1. funkcja smart ma przymusową aktualizację przed uruchomieniem.
    2. aktualizacja polega głównie na USUWANIU aplikacji z telewizora.

    MJ

  • 12. Data: 2020-12-18 17:55:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.12.2020 o 17:21, yabba pisze:

    > Lepiej kupić Android TV Box, np. od Xiaomi.

    Otototo. Mam już z 5 lat leciwe TV Box Overmaxa na Andro 4
    (klawiatura+toczpad, myszka, pilot) i nadal wszystko ładnie działa.

    Jak zdechnie Andek 4 to kupię podobne z najwyższym Andkiem. Nie dość, że
    jest bezproblemowy net/chrome, gry, cokolwiek co chodzi na smartfonie to
    są aktualizacje. Generalnie to taki wielgachny tablet z tego ale ekran
    bez dotyku. 3 USB daja radę na dyski/peny. Multi Smart. Te smarty z
    telewizorów to badziewie po latach. Miałem kiedyś chwilowo coś podobnego
    z tunerem DVB-T ale się zacinał tuner w HD. Obecne z tunerem to nie wiem
    ale jest to alternatywa, jak wprowadzą inne DVB.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 13. Data: 2020-12-18 17:58:08
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/12/2020 16:29, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A da się kupić coś jeszcze bez smart? 55" LG smart kosztuje poniżej 2
    > kPLN...

    > Przez jakiś czas będą na pewno aktualizacje.
    >
    > W wakacje na kwaterze trafiłem na jakiś kilkuletni telewizor z
    > praktycznie niedziałającym już AndroidTV - mało co się uruchamiało,
    > wieszało się. Z głupia frant sprawdziłem aktualizację - była. Kazałem
    > mu się zaktualizować i potem już bez problemów można się było połączyć
    > z TV i używać aplikacji.

    Jesli chodzi o AndroidTV to generalnie lepiej omijac tanie chinskie
    boxy, bo:
    - producent moze szybko stracic nimi zainteresowanie, a co za tym idzie
    zadne poprawki do niego wiecej nie trafia,
    - producent moze stracic certyfikacje Google, a co za tym idzie box
    straci dostep do uslug,
    - sporo ludzi narzeka na ich wydajnosc, a co za tym idzie jakosc dzwieku
    i obrazu.

    To samo sie zreszta tyczy tanich chinskich smart TV z Android TV firm
    typu Long Hui.

  • 14. Data: 2020-12-18 18:02:48
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.12.2020 o 17:53, Michal Jankowski pisze:

    > Tak jak pisałem, na przykładzie samsunga:
    >
    > 1. funkcja smart ma przymusową aktualizację przed uruchomieniem.

    Nie jest to normą. U siebie w 2 SmartTV Samsunga mogę wyłączyć
    aktualizacje i nic mi ich nie wymusza.

    > 2. aktualizacja polega głównie na USUWANIU aplikacji z telewizora.

    Nie zawsze
    U mnie jakoś przybywają nowe (dla mnie akurat zbędne) i aktualizuje
    wiele obecnych

    --
    Czarek

  • 15. Data: 2020-12-18 18:15:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5fdccba1$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    user J.F. pisze tak:

    > Tak sobie patrze na kilkuletni Smart TV, firmy zreszta LG.

    > Warto placic za to "smart" ?
    > Bo mam wrazenie, ze szybko sie degraduje ...

    Nie warto z tym ze jest to wpychane userowi i wikłany jest w zakładania
    kont i niedługo nie będzie pewnie można kupić bez smart. Komputery są
    coraz mniejsze i ma się smart w komputerze.

    --
    Piter

  • 16. Data: 2020-12-18 20:20:06
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 18.12.2020 o 18:15, PiteR pisze:
> [...]
    > kont i niedługo nie będzie pewnie można kupić bez smart. Komputery są
    > coraz mniejsze i ma się smart w komputerze.

    Zawsze można smarta pozbawić neta.
    Wtedy nic nie zaktualizuje i nie usunie a używać do niego boxa
    np. Xiaomi lub coś podobnego.
    Jak znam życie to można pewnie coś kupić co da rootować i samemu
    mieć kontrolę nad takim boxem.
    Zresztą boxy są o rząd tańsze od TV więc zawsze za parę lat mżna
    go zmienić.

    200 czy 300zł to mniej niż TV.

    --
    pzdr, j.r.

  • 17. Data: 2020-12-19 15:35:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-18 16:32, J.F. wrote:
    > Warto placic za to "smart" ?
    > Bo mam wrazenie, ze szybko sie degraduje ...

    Jeżeli masz wybór (a najczęściej go już nie ma) to niekoniecznie biorąc
    pod uwagę że jakiś działający chromecast kosztuje ze stówkę (za używany).

  • 18. Data: 2020-12-20 11:23:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Dec 2020 17:45:52 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Owszem, i roznica ceny nieduza ... ale czy warto przeplacac?
    > Za netflixa, ktory podziala pare lat, a potem sie okaze, ze update
    > apki wymagany ?

    Problem jest w obu przypadkach. Jak jest wymagany a nie ma a jak
    jest to psuje to co działało do tej pory.
    Mam 4 letniego Samsunga super smart, 120 stron warunków licencji do
    zaakceptowania przed uruchomieniem, 8 procesorów, moduł elektroniki
    w boxie poza ekranem.

    Stan działania aplikacji po 4 latach:

    YouTube działa (ale trudno powiedzieć, że to jakaś skomplikowana
    aplikacja bo to tylko jsowy wraper dla YouTube.com/tv)

    Netflix działa (chyba najsprawniej działająca aplikacja poza YouTube)

    HBO GO z reguły działa, rzadko potrafi się zawiesić szczególnie jak
    sieć wolna.

    Player działał bez zarzutu przez pierwsze 2 lata, po któreś
    aktualizacji, żeby go uruchomić trzeba włączać i wyłączać tv (wiesza
    się przy starcie).
    Co ciekawe konsultant Samsunga na oficjalnej infolinii radzi na to
    wyciągać wtyczkę zasilania podczas ładowania aplikacji, co ma pomóc
    przy kolejnym uruchomieniu. I to nie jest oficjalne remedium Samsunga
    tylko jego prywatna rada (!!!!!).

    Reszty aplikacji nie używam. A czy warto mieć Smart tv? No
    oczywiście, bo w mojej opinii nie ma nic już ciekawego w klasycznej
    tv, której sie tak już nie ogląda.

    Można też kupić tv bez smart i dołożyć Google chromcast (orginalny a
    nie podróbki).

    --
    Marek

  • 19. Data: 2020-12-20 23:14:43
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 18.12.2020 o 17:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Niemirowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Cos tam od razu nie dzialalo.
    > Czy - moze i dzialalo, ale za dlugo trzeba by czekac.
    > Albo obslugiwac nie umiem

    > Nie wiem. Ale zakladam, ze skoro zainstalowali program, to powinien
    > dzialac.

    > Owszem, i roznica ceny nieduza ... ale czy warto przeplacac?

    Czy warto niewiele przepłacić aby mieć przez kilka lat działające apki
    obsługujące jakieś fajne serwisy w rodzaju Netflix? Nawet gdybyś
    postarał się i znalazł taniej identycznej jakości TV bez smart, to
    raczej i tak te pieniądze od razu musisz wydać na jakiś TVBox czy media
    stick. A za kilka lat i tak się okaże, że w niektórych serwisach zmienią
    się formaty mediów strumieniowych, powstaną jakieś nowe serwisy, a twój
    TVBoX jest za stary aby go upgradeować. Bierz to co jest teraz i ciesz
    się pełną funkcjonalnością. Zawsze za parę lat możesz podłączyć do niego
    świeżo kupionego aktualnego TVBoxa.
    Swoją drogą wyłączenie w sklepach online funkcji smart w filtrze
    wyszukiwarki, redukuje ci liczbę odpowiedzi prawie dziesięciokrotnie (np
    z 550 do 61). A w przypadku telewizorów od 50 cali wzwyż, redukuje ci z
    360 do 6 sztuk (RTVEuroAGD). Czyli jesteś skazany raczej na małe
    formaty. Poza tym w ofercie obejmującej mało modeli raczej nie
    szukałbym dla siebie czegoś na lata.

    > Za netflixa, ktory podziala pare lat, a potem sie okaze, ze update apki
    > wymagany ?
    >
    > Gdzies tam jeszcze sa "android TV" ale ponoc tez okaleczone ...

    Pewnie za parę lat okaże się za słaby aby dało się wgrać mu nowszego
    androida, wymaganego do zainstalowania nowszych apek. Poza tym były już
    zdaje się akcje, że androidowy TV zaczął sypać reklamami w trakcie
    odtwarzania.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2020-12-21 09:04:29
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 20.12.2020 o 23:14, Mario pisze:

> [...]
    > androida, wymaganego do zainstalowania nowszych apek. Poza tym były już
    > zdaje się akcje, że androidowy TV zaczął sypać reklamami w trakcie

    He he... Kupię TV na androidzie jak będzie można na nim zainstalować
    adblocka na reklamy telewizyjne :)