  • 151. Data: 2014-08-20 10:37:27
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    > I chyba dlatego post był trudny do zrozumienia :)
    > (bo w okolicy była dyskusja o strzałkach :))

    ... o zatrzymywaniu się na strzałkach, o tym, jak to rzekomo podnosi
    bezpieczeństwo i "ilu niezatrzymujących się na strzałkach debili
    rozjechało pieszych". :)

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 152. Data: 2014-08-20 10:40:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    > A co, samochód nie może być mniej lub bardziej ekologiczny ?

    Może -> Załóż wątek o ekologii.

    > I każdy sobie wybiera na co go stać. A w przypadku świateł nie wybiera,
    > ale masz w raporcie o obciążeniu środowiska jakie niesie używanie świateł
    > i możesz być np przeciw bo uważasz, że społeczeństwa na to nie stać.

    Oczywiście, ale fakt negatywnego wpływu na środowisko nie umniejsza faktu
    poprawy bezpieczeństwa - więc nie jest kontrargumentem w dyskusji o
    bezpieczeństwie.

    > I przeczytali ?

    To już nie moje zmartwienie. Ja nie mam zamiaru nikogo nawracać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 153. Data: 2014-08-20 10:50:11
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 18.08.2014 o 14:54 Ergie <e...@s...pl> pisze:

    > Ale mocno nie jednolita :-)

    Otóż to. Dlatego nieodmiennie śmieszą mnie pomysły na Partię Kierowców,
    Partię Internautów, Partię Studentów itp. bo gdyby to miało działać tak
    prosto to Partia Kobiet i Partia Mężczyzn miałyby po około 50%.

    --
    SW3
    ----

  • 154. Data: 2014-08-20 10:53:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup

    > Wybacz, że dopiero teraz Ci odpowiadam, ale postanowiłem zapoznać się z
    > dokumentem do którego link podałeś.
    > Dokument pochodzi z 2009, a opiera się na badaniach z 2006 roku
    > przeprowadzonych w UK, która o ile mnie pamięć nie myli,
    > nie wprowadziła całorocznego obowiązku używania świateł do jazdy dziennej.

    W dokumencie są zacytowane wyniki badań z kilku różnych krajów które taki
    obowiązek wprowadziły.

    > Za dalszy komentarz do przytoczonego dokumentu niech posłuży konkluzja z
    > ww.
    > Pozwolę sobie ją zacytować w oryginale, by nie być posądzonym o
    > nieudolne/złe/złośliwe tłumaczenie.

    > 1. There is substantial evidence that the mandatory use of DRL would
    > provide a net accident
    > reduction. However, the evidence concerning the magnitude of the effect
    > and particularly the
    > relationship with accident severity is considerably weaker.

    [ciach kwestie dotyczące ekologii o opłacalności]

    > Proszę Cię więc bardzo serdecznie, przestań się ośmieszać przytaczając
    > link do ww. dokumentu jako potwierdzenie faktów.

    Sam zacytowałeś zdanie które potwierdza redukcję wypadków, więc jak ktoś się
    ośmiesza to Ty.

    > Najciekawsze moim zdaniem jest:
    > "Analiza pokazuje, że choć redukcja wypadków POTENCJALNIE występuje, to
    > nie jest możliwe określenie, czy korzyści wprowadzenia DRL nie przewyższą
    > kosztów"

    Co nie ma nic wspólnego z tym o czym ja pisałem czyli zmniejszeniem liczby
    wypadków co jest _faktem_. Nie pisałem o kosztach.

    > Dalej będziesz twierdził, że czarne jest białe?

    Nie dalej będę twierdził, że obowiązek jazdy na światłach zwiększa
    bezpieczeństwo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 155. Data: 2014-08-20 10:54:58
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>

  • 156. Data: 2014-08-20 10:55:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    > Weź nie świruj. Te pseuodświatełka dzienne które ludzie montują są
    > wyłącznie dla spełnienia wymogu. Ich NIE WIDAĆ.

    Widać. Tyle że z mniejszej odległości.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 157. Data: 2014-08-20 10:59:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    > ...no i odjąć jak ślisko jest. Czyli prędkość na tym znaku sprowadza się
    > do trudności drogi co jest tylko bardziej złożonym wariantem trzech
    > kolorów.

    W takim razie tych wariantów musiałoby być więcej niż trzy. Bo odpowiedniki
    obecnych np. 40, 70 i 90 to trochę słaba gradacja.

    > To właśnie kwestionowałem, że nie ma być sztywne. Bo cóż na tym parkingu
    > jest takiego, że jakaś konkretna prędkość miałaby być właściwa a większa
    > już nie.

    Piesi :-)

    > A Ty chcesz zdjąć wszystkie znaki ostrzegawcze jak "wprowadzisz" prędkość
    > sugerowaną ?

    Nie, ale w każdym miejscu będzie tylko jeden znak albo z prędkością
    sugerowaną albo obowiązkową.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 158. Data: 2014-08-20 11:08:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    > I to znaczy, że mamy jeździć po tych drogach jak pociągi ?

    Nie _mamy_, ale _możemy_.

    > 170km od A4 do Bieszczad jest :-)

    Zgadza się, trochę uprościłem. Ale jak zaczynałem jeździć w Bieszczady to A4
    była tylko na odcinku Katowice-Kraków, więc tych kilometrów poza
    autostradami miałem ponad 100 km więcej.

    No i druga sprawa droga z Tarnowa do Soliny została jakiś czas temu
    wyremontowana (nie wiem, czy cała) i w ogóle nie przypomina tej sprzed nastu
    lat.

    > Nadal nie widzę w jaki sposób to miałoby uzasadniać powstrzymanie się od
    > wyprzedzania o którym pisałeś.

    Z takich jak pisałem - skoro zaplanowałem podróż na 4 godziny i ona tyle
    zajmuje +/- 15 minut to nie odczuwam żadnej potrzeby by łamać ograniczenia i
    jechać szybciej powtarzając ciągle manewr wyprzedzania skoro jadąc tak jak
    inni dojadę na czas.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 159. Data: 2014-08-20 11:09:11
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 18.08.2014 o 17:09 Poldek <p...@i...pl> pisze:

    > Bezkolizyjnym, nie licząc pieszych na pasach, ale to się nie liczy ;-)

    Często nie ma pasów a jest strzałka.
    W najbliższym otoczeniu mam takie skrzyżowanie, że zielona strzałka jest
    momencie gdy przejazd jest całkowicie bezkolizyjny (uwzględniając również
    pieszych) a gdy się zapala zielone to piesi również mogą mieć zielone
    (oczywiście na drodze poprzecznej więc zgodnie z przepisami, tylko, że
    jest to pierwsze przejście za sygnalizatorem a sygnalizator jest już na
    łuku (osobny pas do skrętu) więc dla kierującego nie zawsze to wyraźne). W
    każdym razie w tym konkretnym przypadku zielona strzałka (S-2) oznacza:
    droga wolna, a zielone światło (S-1) oznacza: mogą być piesi.

    A co do rozjeżdżania pieszych na strzałce to równie dobrze można rozjechać
    po zatrzymaniu się.

    --
    SW3
    ----

  • 160. Data: 2014-08-20 11:09:14
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-08-19 o 21:58, Liwiusz pisze:

    > Ale ponoć ta "zielona strzałka" daje bezkolizyjny z pieszymi przejazd.

    Ale ta bezkolizyjność wynika z ustawienia świateł na danym skrzyżowaniu,
    a nie z przepisów prawa dla tego rodzaju sygnalizatora.