  • 111. Data: 2014-08-19 16:32:02
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > Podałem linka:
    > http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/d
    oc/consultations/drl_trl.pdf

    > [ciach przeczenie faktom]

    Jaki dokument zamówili, taki dostali :-)

  • 112. Data: 2014-08-19 16:35:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > Każdych.

    Weź nie świruj. Te pseuodświatełka dzienne które ludzie montują są wyłącznie
    dla spełnienia wymogu. Ich NIE WIDAĆ. Widać światła mijania, ale nie o nich
    dyskutujemy.

  • 113. Data: 2014-08-19 16:37:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    > To właśnie nie dyskutuję z tym dokumentem bo nie mam przesłanek, ale
    > ciekawy jest, podaje np o ile zwiększyła się emisja CO2 i innych z powodu
    > świateł. Przeczytaj i pochwal się. :-)

    A co to pl.misc.ekologia?
    Rozmowa o ekologii w kontekście tej grupy nie ma sensu bo za chwilę okaże
    się że wszyscy powinni jeździć autami z silniczkiem o pojemności 1l, a na
    autostradzie 80 km / h.

    Napisałem dlaczego popieram obowiązek jazdy na światłach - bo zwiększa
    bezpieczeństwo. Zostało to poddane pod wątpliwość więc pokazałem raport
    który to potwierdza.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 114. Data: 2014-08-19 16:50:22
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > Chodziło mi o znak z _sugerowaną_ prędkością. Bo to już chyba ustaliliśmy
    > że byłoby dobre, a dyskutujemy o tym czy oznaczanie jezdni kolorem byłoby
    > lepsze?

    A ja żadnego znaku z sugerowaną prędkością nie postuluję tylko znak
    informacyjny o trudności drogi, który wraz ze znakami ostrzegawczymi
    pozwalałby dobrać odpowiednią prędkość adekwatnie do możliwości swoich i
    swojego samochodu oraz otoczenia. Znak z sugerowaną prędkością kompletnie
    nie ma sensu bo musiałby chociaż uwzględnić warunki atmosferyczne by nie
    sugerować zbyt dużej. Trzy kolory trudności drogi dają jasny przekaz który
    zawsze można odnieść do tego, co się zmienia.

  • 115. Data: 2014-08-19 16:51:36
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Podałem linka:
    > http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/d
    oc/consultations/drl_trl.pdf
    Wybacz, że dopiero teraz Ci odpowiadam, ale postanowiłem zapoznać się z
    dokumentem do którego link podałeś.
    Dokument pochodzi z 2009, a opiera się na badaniach z 2006 roku
    przeprowadzonych w UK, która o ile mnie pamięć nie myli, nie wprowadziła
    całorocznego obowiązku używania świateł do jazdy dziennej.
    Za dalszy komentarz do przytoczonego dokumentu niech posłuży konkluzja z ww.
    Pozwolę sobie ją zacytować w oryginale, by nie być posądzonym o
    nieudolne/złe/złośliwe tłumaczenie.

    1. There is substantial evidence that the mandatory use of DRL would provide
    a net accident
    reduction. However, the evidence concerning the magnitude of the effect and
    particularly the
    relationship with accident severity is considerably weaker.

    2. The estimates of the fuel and emissions increases as a result of
    implementing DRL are
    reasonable and possibly slightly conservative (high).

    3. The research into the potential of DRL on cars to impair the conspicuity
    of motorcyclists and
    other vulnerable road users was well controlled but limited in scope and did
    not consider some
    important variables. However, when compared with other similar studies some
    consistent
    conclusions could be drawn. These were that it should be possible to design
    dedicated DRL of
    low intensity that are beneficial to the conspicuity of cars without
    adversely affecting the
    conspicuity of motorcyclists. However, DRL of higher intensity (potentially
    including
    standard passing beam headlights) could have an adverse effect on
    motorcyclist conspicuity in
    some circumstances.

    4. There is considerable scientific uncertainty inherent in the values of
    the benefit to cost ratios
    presented in the EC work. The key variable is the assumption that the
    accident benefits would
    be considerably greater for fatal accidents (15%) than for serious (10%) or
    slight (5%)
    accidents. This assumption was very weakly supported by the available data
    and changing it
    to a more technically defensible assumption that the mean effect of 5.9%
    remained the same
    for all accident severities reduced the benefit to cost ratios to much less
    than 1.

    5. It was considered that it would be more technically valid to present a
    range of possible benefit
    to cost ratios within which there could be confidence that the true answer
    would lie, thus
    reflecting the technical uncertainty. The analysis showed that a ratio of 1
    would fall within
    this range meaning that, although an accident reduction potential exists, it
    is not possible to
    say with certainty whether the benefits of implementing DRL would outweigh
    the costs.

    Proszę Cię więc bardzo serdecznie, przestań się ośmieszać przytaczając link
    do ww. dokumentu jako potwierdzenie faktów.
    Najciekawsze moim zdaniem jest:
    "Analiza pokazuje, że choć redukcja wypadków POTENCJALNIE występuje, to nie
    jest możliwe określenie, czy korzyści wprowadzenia DRL nie przewyższą
    kosztów"
    Dalej będziesz twierdził, że czarne jest białe?
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 116. Data: 2014-08-19 17:03:03
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > I nic. Każdy znając swoje umiejętności i swój samochód będzie wiedział czy
    > do tej sugerowanej wartości może spokojnie dodać 10, 20, czy może 30.

    ...no i odjąć jak ślisko jest. Czyli prędkość na tym znaku sprowadza się do
    trudności drogi co jest tylko bardziej złożonym wariantem trzech kolorów.

    > Ale w markecie ma być _sztywne_ ograniczenie, a na drodze _sugerowane_.

    To właśnie kwestionowałem, że nie ma być sztywne. Bo cóż na tym parkingu
    jest takiego, że jakaś konkretna prędkość miałaby być właściwa a większa już
    nie. Drzwi się nie zdążą otworzyć i trzeba będzie cofać ? Se właściciel
    wymyśla prędkość tak, jak na drodze i tylko wydaje się, że bliżej jest tych
    praw od użytkowników parkingu.

    > To co Ty chcesz _jednocześnie_ oznaczać trudność drogi i jeszcze stawiać
    > znaki ostrzegawcze gdy się chwilowo zmienia? W takim razie jestem przeciw.

    A Ty chcesz zdjąć wszystkie znaki ostrzegawcze jak "wprowadzisz" prędkość
    sugerowaną ?

  • 117. Data: 2014-08-19 17:06:54
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > 10 lat temu to bym rozważył, ale teraz? Ze praktycznie wszędzie mogę
    > dojechać dobrą drogą i z dużą dozą prawdopodobieństwa w założonym czasie.
    > Wyjątkiem jest 1 na Częstochowę (ale to się za kilka lat zmieni) i 11 na
    > Poznań.

    I to znaczy, że mamy jeździć po tych drogach jak pociągi ?

    > Do Szczecina mam A4 + S3
    > Do Gdańska A1
    > W Bieszczady A4

    170km od A4 do Bieszczad jest :-)

    > Na południe A1
    >
    > Z kierunków wakacyjnych to tylko Mazury są uciążliwe jeśli chodzi o
    > dojazd, ale i tak z roku na rok dojazd jest lepszy.

    Nadal nie widzę w jaki sposób to miałoby uzasadniać powstrzymanie się od
    wyprzedzania o którym pisałeś.

  • 118. Data: 2014-08-19 17:38:41
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > A co to pl.misc.ekologia?

    A co, samochód nie może być mniej lub bardziej ekologiczny ?

    > Rozmowa o ekologii w kontekście tej grupy nie ma sensu bo za chwilę okaże
    > się że wszyscy powinni jeździć autami z silniczkiem o pojemności 1l, a na
    > autostradzie 80 km / h.

    I każdy sobie wybiera na co go stać. A w przypadku świateł nie wybiera, ale
    masz w raporcie o obciążeniu środowiska jakie niesie używanie świateł i
    możesz być np przeciw bo uważasz, że społeczeństwa na to nie stać.

    > Napisałem dlaczego popieram obowiązek jazdy na światłach - bo zwiększa
    > bezpieczeństwo.

    Ja też w to wątpię. Myślę, że to coś jak zmiana czasu. :-)

    > Zostało to poddane pod wątpliwość więc pokazałem raport który to
    > potwierdza.

    I przeczytali ?

  • 119. Data: 2014-08-19 18:35:08
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 18 Aug 2014 17:41:54 +0200, WW <w...@v...pl> wrote:

    >Aż ciśnie się na usta pytanie, dlaczego dzieci bawią się na drodze?

    >Coś mi się zdaje, że nigdy nie było rzetelnego badania.
    >Powiedzenia o statystyce przytaczać nie będę. Jednak od wielu lat liczba
    >radarów i zakazów rośnie, prędkości dopuszczalne maleją a wypadków
    >wyraźnie nie ubywa.

    Zapomnial Kolega o glupocie. To tez czynnik. I byc moze ma tendencje
    rosnaca

    A.L.

  • 120. Data: 2014-08-19 18:35:49
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-08-19 13:10, WOJO pisze:
> [...]
    > "dojeniem" mniej lub bardziej świadomych kierowców. O ile na poparcie
    > potrzeby montowania i używania pasów, zwiększających bezpieczeństwo

    a ja bym był za tym żeby pasy nie były obowiązkowe - przecież
    niezapinający szkodzi sobie a nie innym. I jak napiszecie że zapłacę za
    jego leczenie w szpitalu to poproszę statystyki - bo może się okaże że
    pracował na emeryturę i jej nie doczekał, więc czysty zysk...

    Łukasz