-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Date: Tue, 19 Aug 2014 16:51:36 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 71
Message-ID: <lsvo9o$n6g$1@node1.news.atman.pl>
References: <lssotn$j4s$1@node1.news.atman.pl> <lsst31$2gg$1@node2.news.atman.pl>
<lst3vk$9tv$1@node2.news.atman.pl> <lsuvau$s08$1@node1.news.atman.pl>
<lsv0n3$tdc$1@node1.news.atman.pl> <lsv70l$4tb$1@node1.news.atman.pl>
<lsvbbn$9ls$1@node1.news.atman.pl> <lsvfg5$l7e$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89-167-78-235.nplay.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1408459896 23760 89.167.78.235 (19 Aug 2014 14:51:36
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Aug 2014 14:51:36 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <lsvfg5$l7e$1@node2.news.atman.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2542032
[ ukryj nagłówki ]> Podałem linka:
> http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/d
oc/consultations/drl_trl.pdf
Wybacz, że dopiero teraz Ci odpowiadam, ale postanowiłem zapoznać się z
dokumentem do którego link podałeś.
Dokument pochodzi z 2009, a opiera się na badaniach z 2006 roku
przeprowadzonych w UK, która o ile mnie pamięć nie myli, nie wprowadziła
całorocznego obowiązku używania świateł do jazdy dziennej.
Za dalszy komentarz do przytoczonego dokumentu niech posłuży konkluzja z ww.
Pozwolę sobie ją zacytować w oryginale, by nie być posądzonym o
nieudolne/złe/złośliwe tłumaczenie.
1. There is substantial evidence that the mandatory use of DRL would provide
a net accident
reduction. However, the evidence concerning the magnitude of the effect and
particularly the
relationship with accident severity is considerably weaker.
2. The estimates of the fuel and emissions increases as a result of
implementing DRL are
reasonable and possibly slightly conservative (high).
3. The research into the potential of DRL on cars to impair the conspicuity
of motorcyclists and
other vulnerable road users was well controlled but limited in scope and did
not consider some
important variables. However, when compared with other similar studies some
consistent
conclusions could be drawn. These were that it should be possible to design
dedicated DRL of
low intensity that are beneficial to the conspicuity of cars without
adversely affecting the
conspicuity of motorcyclists. However, DRL of higher intensity (potentially
including
standard passing beam headlights) could have an adverse effect on
motorcyclist conspicuity in
some circumstances.
4. There is considerable scientific uncertainty inherent in the values of
the benefit to cost ratios
presented in the EC work. The key variable is the assumption that the
accident benefits would
be considerably greater for fatal accidents (15%) than for serious (10%) or
slight (5%)
accidents. This assumption was very weakly supported by the available data
and changing it
to a more technically defensible assumption that the mean effect of 5.9%
remained the same
for all accident severities reduced the benefit to cost ratios to much less
than 1.
5. It was considered that it would be more technically valid to present a
range of possible benefit
to cost ratios within which there could be confidence that the true answer
would lie, thus
reflecting the technical uncertainty. The analysis showed that a ratio of 1
would fall within
this range meaning that, although an accident reduction potential exists, it
is not possible to
say with certainty whether the benefits of implementing DRL would outweigh
the costs.
Proszę Cię więc bardzo serdecznie, przestań się ośmieszać przytaczając link
do ww. dokumentu jako potwierdzenie faktów.
Najciekawsze moim zdaniem jest:
"Analiza pokazuje, że choć redukcja wypadków POTENCJALNIE występuje, to nie
jest możliwe określenie, czy korzyści wprowadzenia DRL nie przewyższą
kosztów"
Dalej będziesz twierdził, że czarne jest białe?
Pozdrawiam.
WOJO
Następne wpisy z tego wątku
- 19.08.14 17:03 John Kołalsky
- 19.08.14 17:06 John Kołalsky
- 19.08.14 17:38 John Kołalsky
- 19.08.14 18:35 A.L.
- 19.08.14 18:35 dddddddd
- 19.08.14 18:46 Cavallino
- 19.08.14 18:47 Cavallino
- 19.08.14 18:48 Cavallino
- 19.08.14 19:01 Czesław Wiśniak
- 19.08.14 19:11 RoMan Mandziejewicz
- 19.08.14 20:04 Gotfryd Smolik news
- 19.08.14 20:01 Gotfryd Smolik news
- 19.08.14 19:58 Gotfryd Smolik news
- 19.08.14 20:06 Gotfryd Smolik news
- 19.08.14 19:39 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
Najnowsze wątki
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-07 Piaseczno => Developer .NET <=
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-07 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=