  • 1. Data: 2010-09-01 12:51:03
    Temat: Skokowość powolnych animacji Flash
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Przeszukuję od 2 dni roziązania problemu trzęsących się animacji ruchu
    robionych we Flash'u. Bezskutecznie - tak jakby ten problem w ogóle nie
    istniał (shaking animation). Czy ktoś z Was przerabiał podobny problem? Czy
    jest gdzieś we AS3 opcja, która wyeliminowałaby to zjawisko? A może ktoś z
    Was mógłby poratować mnie jakimś linkiem?

    Doprecyzuję:
    1. Ruch (po X i po Y) realizowany jest w AS w zdarzeniu FRAME_ENTER.
    2. Animacja ma być bardzo powolna.
    3. Wszystkie obiekty tak animowane nie wykonują płynnego ruchu lecz
    przemieszczają się skokowo. Po przyspieszeniu animacji (lecz zachowaniu
    fps=25) zjawisko znika z oczywistych względów. Wygląda to tak jakby obiekty
    mogły zajmować pozycje na poziomie całych pikseli lub nawet więcej niż 1
    piksela.

    Dodam też, że powolny ruch zrealizowany bez użycia AS też tak się
    zachowuje.

  • 2. Data: 2010-09-01 23:07:25
    Temat: Re: Skokowość powolnych animacji Flash
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Marek pisze:
    > (lecz zachowaniu
    > fps=25)

    Tak na logikę to trzeba zwiększyć ilość fps.

    --
    kamil d

  • 3. Data: 2010-09-03 17:06:39
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 02 Sep 2010 01:07:25 +0200, kamil d napisał(a):

    > Tak na logikę to trzeba zwiększyć ilość fps.

    To nic nie da. Zrób sobie prosty eksperyment. Utwórz nową animację np.
    500x500px. Narysuj kwadrat np. 80px. w lewym górnym rogu. Ustaw fps na 25.
    Zrób przejście tego kwadratu tak aby w klatce 500 znalazł się w skrajnej
    prawej pozycji i schodził pod kątem ok. 20 stopni. To ważne: przy 45
    stopniach zjawisko nie wystąpi.

    Potem drugi wariant: ustaw FPS na 50 a animację rozszerz na 1000 klatek aby
    tempo poruszania sie kwadratu było takie samo.

    W obu tych przypadkach obiekt przesuwa się skokowo. Wygląda nawet tak jakby
    zmieniał swój rozmiar na poziomie 1 px.

  • 4. Data: 2010-09-03 21:35:47
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2010-09-03 19:06, Marek pisze:
    > W obu tych przypadkach obiekt przesuwa się skokowo. Wygląda nawet tak jakby
    > zmieniał swój rozmiar na poziomie 1 px.

    To nie tylko we Flashu tak jest. IMHO to jest spowodowane brakiem
    synchronizacji z odświeżaniem ekranu i niedokładnością timera z powodu
    wielozadaniowości. To są problemy w zasadzie nierozwiązywalne w Windows.
    Na porządnych komputerach (dawno temu) synchronizowało się grafikę z
    przerwaniem pionowym i stosowało sprzętowe podwójne buforowanie, to było
    idealnie płynnie.

    artur

  • 5. Data: 2010-09-04 06:40:14
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 03.09.2010 Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl> napisał/a:

    > To nie tylko we Flashu tak jest. IMHO to jest spowodowane brakiem
    > synchronizacji z odświeżaniem ekranu i niedokładnością timera z powodu
    > wielozadaniowości. To są problemy w zasadzie nierozwiązywalne w Windows.

    Może we flashu się nie da - nie znam flasha, ale w Windows masz oczywiście
    sync z ramką obrazu, karta graficzna informuje system operacyjny o tym i
    aplikacja może tej informacji użyć.

    > Na porządnych komputerach (dawno temu) synchronizowało się grafikę z
    > przerwaniem pionowym i stosowało sprzętowe podwójne buforowanie, to było
    > idealnie płynnie.

    A teraz karta graficzna sama synchronicznie buduje obraz, wystarczy jej
    załadować scene i tekstury :) i zrobi to synchronicznie do ramki, to tylko
    flash jest taki ułomny.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 6. Data: 2010-09-04 17:11:12
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 03 Sep 2010 23:35:47 +0200, Artur Muszyński napisał(a):

> [...]
    > Na porządnych komputerach (dawno temu) synchronizowało się grafikę z
    > przerwaniem pionowym i stosowało sprzętowe podwójne buforowanie, to było

    Tak, pamiętam. Kiedyś gdy bawiłem się w oprogramowanie na "starych"
    komputerach, to obraz generowałem w przerwaniach ramki. Nawet dało
    przełączać się paletę kolorów w poziomych przerwaniach aby zaszokować
    widzów większą ilością kolorów niż 256 :-)

    Jednakże to dygresja. Wracając do wątku: mam pewne wątpliwości co do Twojej
    interpretacji zjawiska. Gdy obiekt schodzi pod kątem 45 stopni to efekt nie
    występuje. Przy problemach z synchronizacją różnych FPS zawsze
    występowałaby nierównomierność poruszania się obiektu. Tymczasem w tym
    przypadku tak nie jest. Po drugie (może mi się wydaje - trudno to zmierzyć)
    - poruszający się obiekt tak jakby zmieniał swoje wymiary (ok 1px) w
    różnych klatkach. Wygląda mi to na kłopoty z samym playerem.

  • 7. Data: 2010-09-07 21:06:33
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2010-09-04 08:40, Sergiusz Rozanski pisze:
    > Może we flashu się nie da - nie znam flasha, ale w Windows masz oczywiście
    > sync z ramką obrazu, karta graficzna informuje system operacyjny o tym i
    > aplikacja może tej informacji użyć.

    Może użyć, ale ja od lat staram się uzyskać płynny ticker+video i słabo
    to wychodzi.

    > A teraz karta graficzna sama synchronicznie buduje obraz, wystarczy jej
    > załadować scene i tekstury :) i zrobi to synchronicznie do ramki, to tylko
    > flash jest taki ułomny.

    AFAIK Flash działa na timerze i ma w nosie synchronizację i
    najprawdopodobniej wszystko inne, co chodzi w przeglądarkach robi tak samo.

    artur