  • 1. Data: 2010-09-01 13:06:13
    Temat: [css] kopia stylu
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    Witam ponownie.

    Mam element na stronie, który chcę ostylować tak samo jak element <th>.
    Nie zrobię go wprost jako <th>, bo nie jest to wcale nagłówek tabeli.
    Chciałem stworzyć nowy styl i przekopiować wszystkie atrybuty z <th>,
    ale... nie wiem jakie one są (firebug pokazuje mi tylko te atrybuty,
    które sam dopisałem a nie wszystkie łącznie z tymi defaultowymi).

    Jak to zrobić najbardziej elegancko?

  • 2. Data: 2010-09-01 13:23:14
    Temat: Re: [css] kopia stylu
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-09-01 15:06, pikny zenon pisze:

    > Jak to zrobić najbardziej elegancko?

    A dobra, bzdet. Sorry.

  • 3. Data: 2010-09-02 05:35:43
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-09-01 15:23, pikny zenon pisze:

    > A dobra, bzdet. Sorry.

    Ale mam inne pytanie, też pewnie banalne, ale proszę o wyrozumiałość:

    Styl na zasadzie <znacznik class="styl"> mogę przypisywać do
    istniejących elementów html. A co jeśli chcę taki styl przypisać do
    fragmentu tekstu, który nie jest żadnym nagłówkiem, paragrafem etc.,
    tylko po prostu siódmym wyrazem w jakimś tekście tekście?

    Np. mam na stronie "Ala ma kota" i chcę "kota" zrobić CSS-em na żółto?

  • 4. Data: 2010-09-02 05:58:31
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 10-09-02 07:35, pikny zenon pisze:

> [...]
    > tylko po prostu siódmym wyrazem w jakimś tekście tekście?
    > Np. mam na stronie "Ala ma kota" i chcę "kota" zrobić CSS-em na żółto?

    I teraz
    p span < kazdy span w p
    lub w span class="yellowlubinnanazwa"

    --
    Robert Kusmierz
    www.visitubud.com | Ubud: Travel, Hotels, Restaurants, Maps

  • 5. Data: 2010-09-02 06:38:19
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-09-02 07:58, Robert Kusmierz pisze:

    > I teraz
    > p span < kazdy span w p
    > lub w span class="yellowlubinnanazwa"

    Dzięki, oczywiście działa, ale... (ostatnie pytanie w tym temacie mam
    nadzieję). Mam tak:

    W HTML:

    Ala ma <span=class"zoltykot">kota</span>

    a w CSS:

    span.zoltykot {
    color:yellow
    }

    No i działa, tylko teraz znowu nie wiem, jak zapisać w CSS, żeby ta
    klasa 'span.zoltykot' dziedziczyła wszystkie atrybuty z np. nagłówka
    <h3>. Żeby była żółta, ale miała np. tę samą wielkość fonta co <h3>
    itd.. (atrybutów nagłówka nie zmieniałem).

    Dzięki.

  • 6. Data: 2010-09-02 06:45:02
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-09-02 08:38, pikny zenon pisze:

> [...]
    > <h3>. Żeby była żółta, ale miała np. tę samą wielkość fonta co <h3>
    > itd.. (atrybutów nagłówka nie zmieniałem).

    Albo po prostu (zataczając koło) jak podejrzeć defautowe atrybuty
    nagłówków, paragrafów etc..? Znam tylko Firebuga a ten pokazuje tylko to
    co sam dopisałem w arkuszu CSS. A przecież różne znaczniki htmla różnie
    formatowane są już na starcie.

  • 7. Data: 2010-09-02 15:19:48
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-09-02 08:45, pikny zenon wrote:
> [...]

    Slowo kluczowe: CSS inheritance

    Aby jawnie nakazac dziedziczenie z rodzica mozesz we wlasnosci uzyc
    wartosci "inherit", np:
    p span{background:inherit;}

    Sporo wlasnosci (m.in. te okreslajace wyglad tesktu) jest juz domyslnie
    dziedziczone, liste znajdziesz np. tu:
    http://monc.se/kitchen/38/cascading-order-and-inheri
    tance-in-css

    > Albo po prostu (zataczając koło) jak podejrzeć defautowe atrybuty
    > nagłówków, paragrafów etc..? Znam tylko Firebuga a ten pokazuje tylko to
    > co sam dopisałem w arkuszu CSS.

    Firebug pokazuje rowniez te domyslne.
    Zakladka "styl", zaznacz opcje "Pokazuj style przegladarki".

    --
    NotBear

  • 8. Data: 2010-09-03 11:40:59
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    > I teraz
    > p span < kazdy span w p
    > lub w span class="yellowlubinnanazwa"

    Nazwy klas nie powinny wskazywać na ich wygląd... w przypadku gdy
    zmienisz kolor
    span.yellowlubinnanazwa { color:#c00; } to żeby było logicznie musiałbyś
    zmodyfikować wszystkie htmle. Lepiej IMHO styl01 i zrobić sobie indexik
    nawet w /* pliku CSS */

    pozdr,p.

  • 9. Data: 2010-09-04 05:12:14
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-09-03 13:40, beherit / pn pisze:

    > Nazwy klas nie powinny wskazywać na ich wygląd...

    To jest w ogóle nieistotne. Powiedz lepiej jak zapisać, żeby ta klasa
    dodatkowo dziedziczyła po <h3> :)

    Pozdr.

  • 10. Data: 2010-09-04 05:48:14
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-09-02 17:19, NotBear pisze:

    > Firebug pokazuje rowniez te domyslne.
    > Zakladka "styl", zaznacz opcje "Pokazuj style przegladarki".

    Fakt, dzięki.