  • 21. Data: 2012-01-08 15:00:08
    Temat: Re: Sklejanie styków przekaźnika
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 08.01.2012 13:54, Sylwester Łazar wrote:

    > W takim razie masz odpowiedź na to jaki on goły:-)

    Tylko jest jeden "malutki" szczegół:
    To jest schemat typowej aplikacji a nie budowy wewnętrznej.

    Nie będę kupował tego elementu żeby się nad nim pastwić. Jak będę miał
    potrzebę zastosowania _optotriaka_ to wtedy wezmę go pod uwagę.
    Ostatnio właśnie wsadziłem przekaźnik w sterowanie roletą z alarmu -
    najprościej jak się da: 12V z wyjścia sterującego centralki alarmowej na
    przekaźnik - alarm uzbrojony - przekaźnik trzyma i podaje zasilanie 230V
    na "zamknij" rolety, alarm rozbrojony - puszcza i podaje na "otwórz".
    Nawet miałem obawy że może przeciągnąć łuk i zrobić jakieś zwarcie, ale
    nic takiego się nie dzieje. Działa to już z pół roku, a nawet jeśli za
    parę lat trzeba go będzie wymienić (wątpie) to zrobi to każdy elektryk,
    bo jest na podstawce.
    W mojej pracy stosujemy przekaźniki można powiedzieć nagminnie i
    właściwie nie pamiętam żadnych awarii poza jedną partią wadliwych (takie
    łopatą ładowane na statek) i kilkoma ekstremalnymi przypadkami tyou
    zalanie wodą, rozbicie itp.

    Mirek.

  • 22. Data: 2012-01-08 17:01:26
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > W mojej pracy stosujemy przekaźniki można powiedzieć nagminnie i
    > właściwie nie pamiętam żadnych awarii poza jedną partią wadliwych (takie
    Tu leży problem.
    Przekaźniki szkodzą użytkownikom końcowym.
    Tak jak przy podatku VAT: W całości płaci go zawsze tylko klient.
    Kolejne firmy, które przygotowują ten produkt, mają tylko częściowe z nim
    problemy :-)

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 23. Data: 2012-01-08 17:20:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Jan 2012 13:54:12 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):
    > Aha, czyli przeczytałeś.
    > W takim razie masz odpowiedź na to jaki on goły:-)
    > Kiedyś J.F. już podważał jego skuteczność.
    > I to jest jedyny przypadek, kiedy go spaliłem po jego podpowiedzi.
    > Był podłączony na zwarcie.

    Moge prosic o rozwiniecie ?

    > 2) Spróbuj naszkicować dodatkowy układ zabezpieczenia elementu SHARP S202,
    > tak aby zmieścić się w cenie 2 Euro lub 9 zł.

    Nie bardzo rozmiem sensu pytania.

    > 3) Jakie znasz Triaki o prądzie przewodzenia większym niż 16A?
    > Wymień miniumum 4.
    > 4) Jakie znasz tranzystory MOSFET o prądzie większym niż 16A ?
    > Wymień miniumum 4.

    I znow - ale w jakim celu ? Tyrystory widzialem na 1200A.

    Raczej bym zadal pytanie czy ten ST202 poradzi sobie z wlaczaniem 500W
    silnika albo 500W w zarowkach. No dobra - 450W.

    > 5) Zastąp triak tranzystorami MOSFET. Jak je połączysz i wysterujesz?

    Ale to dziala w obie strony - zastap mosfety triakami. Nie da sie ?
    A to niespodzianka ..

    J.

  • 24. Data: 2012-01-08 19:01:08
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Moge prosic o rozwiniecie ?
    Coś tam było o upływności.
    Podłączyłem go wprost do sieci 230V. Niestety się załączył i bum.

    S202,

    > Nie bardzo rozmiem sensu pytania.

    Nie rozwiązałeś jeszcze żadnego, a już masz problemy i próbujesz zmienić
    zestaw pytań :-)

    S.

    .

  • 25. Data: 2012-01-08 19:05:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2012 20:01:08 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):
    > Coś tam było o upływności.
    > Podłączyłem go wprost do sieci 230V. Niestety się załączył i bum.

    I ja proponowalem zeby go podlaczac wprost do sieci ?
    Normalnie czy zeby cos udowodnic ?

    Ale teraz podlacz tak przekaznik ... i widzisz ze lepszy :-)

    Bo te pytania jakeis dziwne :-)

    J.

  • 26. Data: 2012-01-08 19:12:15
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 10:14:39 +0100, Sylwester azar wrote:
    >Do wentylatorka WC? Pr d nominalny S202 8A 400V.

    Gasik do tyrystora dodaje sie z definicji :-)

    >U mnie steruje pompk do C.O. Zapomnia em gasika :-)

    A tak z ciekawosci - sprawdz prad uplywu.
    Ciekaw jestem czy ma wbudowany :-)

    J.

  • 27. Data: 2012-01-08 21:20:48
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 08.01.2012 18:01, Sylwester Łazar wrote:

    > Tu leży problem.
    > Przekaźniki szkodzą użytkownikom końcowym.

    Nikomu nie zaszkodziły. Kupili kilkanaście sztuk na próbę - bo tanie.
    Już od początku wydawały się podejrzane - każdy inaczej pykał a niektóre
    wcale. Ktoś tam z rozpędu gdzieś zamontował, ale wszystkie zostały
    wymienione. Było, minęło.

    Mirek.

  • 28. Data: 2012-01-08 21:39:01
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Pytanie jest o to, kto jest teraz właścicielem i użytkownikiem tego
    > urządzenia.
    > Często jest tak, że całe urządzenie ląduje w śmietniku z powodu uszkodzenia
    > jednego elementu,
    > wcześniej leżąc nieużywane z tego samego powodu przez kilka lat.
    > Najczęściej jest to styk (przekaźnik, przerwa w obwodzie) lub kondensator
    > elektrolityczny.

    Lub podrobiony półprzewodnik.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2012-01-08 21:41:17
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

  • 30. Data: 2012-01-08 22:31:55
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 08.01.2012 22:41, Sylwester Łazar wrote:

    > Pytanie jest o to, kto jest teraz właścicielem i użytkownikiem tego
    > urządzenia.
    > Często jest tak, że całe urządzenie ląduje w śmietniku z powodu uszkodzenia
    > jednego elementu,

    Kolego w mojej branży jest tak, że montujesz urządzenie _u_klienta_,
    dajesz mu gwarancję, serwisujesz, konserwujesz. I nie jedziesz na serwis
    jak masz czas, tylko JUŻ.

    Mirek.