  • 41. Data: 2012-06-21 09:53:22
    Temat: Re: Skladam PeCeta :)
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik JoteR napisał:

    > Tak samo złym pomysłem jest zostawianie tego typu użytkownikom (cytuję:
    > "LEwizny totalne jesli chodzi o komputery") mechanizmu, umożliwiającego
    > przywrócenie komputera do stanu "fabrycznego".

    No to pojechales po producentach laptopów ;)

    > Kto im zarchiwizuje przed
    > tą operacją dokumenty i ustawienia?

    Albo zrobia to sami albo syn sasiada.

    > Do kogo będą wydzwaniać z
    > pretensjami "ale tu miałam takie ikonki, a teraz ich nima i nie mogie
    > odebrać poczty", "a gdzie są zdjęcia naszego Stasia robiącego kupkę, bo
    > chcemy je pokazać cioci?" IMHO lepiej w razie draki wykorzystać
    > mechanizmy zawarte w systemie operacyjnym (przywracanie systemu,
    > instalacja naprawcza), które zachowują owoce pracy użytkownika.
    > Naprawdę, już od czasów XP ciężko jest tak zepsuć system, żeby jedynym
    > ratunkiem była instalacja czystego systemu lub odtworzenie go z obrazu.

    Ale czasem jest to potrzebne.

    :)

  • 42. Data: 2012-06-21 09:56:12
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik januszek napisał:
    > Mr Misio napisa?(a):

    > Nie mam już siły czytać tej debaty o sofcie ;) Więc pomogę:
    >
    > http://www.fixitpc.pl/topic/936-wlasna-ukryta-partyc
    ja-recovery/
    > http://www.fixitpc.pl/topic/596-system-recovery-praw
    ie-profesjonalnie-i-kompleksowo/

    Dzieki :) Widac moja pomylka grupy nauczy mnie wielu ciekawych rzeczy :)

  • 43. Data: 2012-06-21 14:58:32
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-06-2012 o 09:53 Mr Misio napisał na pl.comp.pecet:

    > No to pojechales po producentach laptopów ;)

    > Albo zrobia to sami albo syn sasiada.

    > Ale czasem jest to potrzebne.

    Miałem się nie odzywać, bo to podobno NTG, ale nie mogę się powstrzymać ;)
    Nie wycinam również cytatów JoteRa, ponieważ napisał to czego ja napisać
    już nie zdążyłem :)

    Moim zdaniem robienie obrazu systemu w dzisiejszej dobie stawia pod
    znakiem zapytania sens takiej operacji. Oprócz tego co napisał JoteR
    trzeba było od tego zacząć dyskusję) dochodzi jeszcze kwestia aktualnych
    programów, sterowników a nawet późniejszych ustawień.

    "Dawno temu" zrobiłem kilka takich obrazów i wyobraź sobie, że nigdy ich
    nie wykorzystałem. Obrazy były już na tyle stare, że lepiej było postawić
    nowy system. Tylko, że ja strasznie grzebię w tym Windowsie i starcza
    mi na dwa-trzy lata, innym użytkownikom na wiele dłużej. Pomijam problemy
    sprzętowe i "śmieciowe".
    Oczywiście w międzyczasie zdarzają się różne błędy w systemie, ale do
    tego służą bardzo skuteczne narzędzia MS.

    Mało tego, że W7 posiada wszelkie narzędzia odzyskiwania systemu (o wiele
    bardziej przydatne niż obraz), o czm wspomniał JoteR. Posiada również
    narzędzie o które pytasz i przy tym z pełną pomocą MS.
    http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows7/Back-up-
    your-programs-system-settings-and-files

    Jeżeli już jednak występuje konieczność reinstalacji, radzę sobie w ten
    sposób, że instaluję nowy system obok starego (instalator stary system
    pakuje do folderu .old). Mogę sobie wtedy przerzucić co mi się podoba do
    nowego (niczego przy tym nie tracąc) i w końcu usuwam stary system.

    Z tym wydzwanianiem (gdzie się podział folder) o którym wspomina JoteR
    również miałem sposobność się spotkać, a przecież pytałem o ważne dane..

    W każdym razie życzę szczęścia i zdrowia w korzystaniu z kopii dysku :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 44. Data: 2012-06-21 15:24:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Mr Misio" napisał:

    > No to pojechales po producentach laptopów ;)

    Ależ oni nie robią tej partycji "recovery" dla użytkowników, ino dla własnej
    wygody

    > Albo zrobia to sami albo syn sasiada.

    Przypuszczam, że wątpię. To zadziwiające, jaką pomysłowość wykazują
    użytkownicy w wyszukiwaniu lokalizacji dla swoich Niesłychanie Ważnych
    Danych.

    > Ale czasem jest to potrzebne.

    Więc Ty trzymaj ten obraz. Jeśli się zdarzy ta wyjątkowa okazja, że trzeba
    będzie orać po całości, będziesz mógł ją odpowiednio uczcić na koszt
    zapraszających Cię serdecznie gospodarzy.

    JoteR

  • 45. Data: 2012-06-21 16:53:44
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "WiesłaW" napisał:

    > Miałem się nie odzywać, bo to podobno NTG, ale nie mogę się powstrzymać

    Lepiej byś zrobił powstrzymując sie zamaist pisania bzdur. Patrz niżej:

    > Moim zdaniem robienie obrazu systemu w dzisiejszej dobie stawia pod
    > znakiem zapytania sens takiej operacji.

    Szkoda tego czytać.

    > "Dawno temu" zrobiłem kilka takich obrazów i wyobraź sobie, że nigdy ich
    > nie wykorzystałem. Obrazy były już na tyle stare, że lepiej było postawić
    > nowy system.

    Obrazy były robione z Win 3.11, a Ty potrzebowałeś Win 7? Wypisywanie takich
    bredni powinno byc karane sądownie.

    emek

  • 46. Data: 2012-06-21 16:54:10
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > instalacja naprawcza

    Żadnego systemu nie udało mi się w ten sposób naprawić. Poczynając od Win
    95, 98, XP, Vista i Win 7. To bezwartościowa opcja.

    Remek

  • 47. Data: 2012-06-21 17:08:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Remek" napisał:

    > Żadnego systemu nie udało mi się w ten sposób naprawić.

    A mi wiele. Usuwając też skutki działań różnego robactwa.

    > Poczynając od Win 95, 98,

    AFAIR tam nie było takiego mechanizmu. Zamiast instalacji naprawczej -
    nadinstalowywało się "na chama", a punkty przywracania załatwiało się
    zewnętrznym oprogramowaniem.

    > XP, Vista i Win 7.

    XP wiele razy z dobrym skutkiem. Głównie korzystając z punktów przywracania.
    Windows 7 ma ten mechanizm ponoć jeszcze lepszy, ale nie musiałem z niego
    jeszcze korzystać. Nie wiem, co inni robią, że muszą co 2 miesiące naprawiać
    system.

    > To bezwartościowa opcja.

    Nie zgadzam się. Ale to już NTG.

    JoteR

  • 48. Data: 2012-06-21 17:17:44
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-06-2012 o 16:53 Remek napisał na pl.comp.pecet:

    > Szkoda tego czytać.

    > Obrazy były robione z Win 3.11, a Ty potrzebowałeś Win 7? Wypisywanie
    > takich
    > bredni powinno byc karane sądownie.

    Remuś, czy to oznacza, że wyciągnąłeś mnie z KFa? :) Przecież ja wiem, że
    poziom Twojej percepcja nie pozwala na zrozumienie prostych zdań, nie
    mówiąc
    już o minimum merytorycznej dyskusji z Tobą. Nawet nie będę się wysilał.

    Po prostu, jak Ci szkoda to nie czytaj, a gdyby karano za wypisywanie
    bredni to dawno dostałbyś co najmniej dożywocie :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 49. Data: 2012-06-21 17:30:18
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2012-06-21 16:53, Remek pisze:

    > Obrazy były robione z Win 3.11, a Ty potrzebowałeś Win 7? Wypisywanie takich
    > bredni powinno byc karane sądownie.
    >
    > emek

    Może nie ma racji, ale przedstawił kilka argumentów. U Ciebie nic
    merytorycznego.

    Pozdro

  • 50. Data: 2012-06-21 20:15:14
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik JoteR napisał:

    > Przypuszczam, że wątpię. To zadziwiające, jaką pomysłowość wykazują
    > użytkownicy w wyszukiwaniu lokalizacji dla swoich Niesłychanie Ważnych
    > Danych.

    Ale w takim przypadku nie ma roznicy, czy zreinstaluja system od zera,
    czy wgraja obraz.

    > Więc Ty trzymaj ten obraz. Jeśli się zdarzy ta wyjątkowa okazja, że
    > trzeba będzie orać po całości, będziesz mógł ją odpowiednio uczcić na
    > koszt zapraszających Cię serdecznie gospodarzy.

    Nie ma mowy. Chce sie pozbyc obslugi. Tyle :)