  • 131. Data: 2012-11-15 11:04:22
    Temat: Re: RSM i spline
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "AK" napisał w wiadomości grup

    >Jak to "nieco" wiecej ? Ani nie wiecej, ani nie mniej.
    >_Dokladnie_ tyle samo (w dodatku wynik dokladniejszy).
    >
    >Trapezy:
    >calka = (x[0]+x[n])/2 + SUMA(i=1,n-1,1, x[i])

    Granice sumowania: nie powinno być i=2,i-1,1 ?

    >Simpson:
    >calka = (x[0]+x[n])/3 + 4/3*(SUMA(i=1,n-1,2, x[i]) + 2/3*SUMA(i=2,n-2,2,
    >x[i])))

    Trapez to N-1 dodawań i jedno mnożenie (tzn. mnożenie przez 0.5 zamiast
    dzielenia przez 2.0).
    Natomiast Simpson to N-1 dodawań i trzy mnożenia (są trzy różne wagi). Czyli
    o 2 działania więcej.

    Formalnie nie masz racji, ale praktycznie można się zgodzić że "tyle samo".
    Ponadto można te dwa mnożenia zastąpić trzema dodawaniami (wątpię czy to
    będzie jakiś wielki zysk). Oczywiście wszystko się zmienia, jeżeli mnożenie
    przez wagi jest pod pętlą (a tak jest np. w implementacji Simpsona z Wiki -
    tej w Phytonie - oraz - surprise - w zapodanej w tym wątku wersji
    Matlab'owej).

    Wtedy jest circa N mnożeń - a w "zwykłych trapezach" tych mnożeń nie ma
    wcale.

  • 132. Data: 2012-11-15 11:17:16
    Temat: Re: Simpson vs. Niski Cotes [OFF-FIR]
    Od: e...@g...com

    W dniu środa, 14 listopada 2012 16:27:18 UTC-5 użytkownik kenobi napisał:

    > Na mnie michoo robi wrazenie nieco niedorozwinietego, Pozatym widze jeszcze
    >
    > inny problem, mam wrazenie ze czesc grupowiczow chcialoby zmienic grupe w cos w
    rodzaju party (dresiarskiego party dokladniej) a powaznie mowiac moja wizja
    programistycznego usenetu jest inna, mniej osobista, jak dla mnie to powinno byc
    miejsce do dyskutowania powazniejszych (czy tez mocno nerdowskich) tematow z
    programowania (i mnie takie najrozmaitsze dygresje niesamowicie wnerwiają)

    Przy IQ ponizej 60 zycie fira musi byc trudne. Fir, nie przejmuj sie,
    wez sobie czopek z pyralgina, i niech ci sie mile dresiarki przysnia.

    --
    Edek

  • 133. Data: 2012-11-15 11:17:51
    Temat: Re: Simpson vs. Niski Cotes
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "AK" napisał w wiadomości grup

    >Funkcja łamaną ? No no.
    >Liczysz pola wielokatow ? :)

    A dlaczego nie?

    >Wiekszosc (bo sa glupowate wyjatki) twierdzi jedna, ze parabola
    >w ogolnym przypadku lepiej (szybsza zbieznosc, wieksza dokladnosc)
    >interpoluje funkcje niz odcinek

    A co to jest ogólny przypadek? Serio: dlaczego np. funkcja sinus jest, a
    funkcja Weierstrassa nie jest typowa dla "ogólnego przypadku"?

    Tak na oko to większość funkcji jest nieróżniczkowalnych i/lub trudnych do
    scałkowania. Oczywiście, pozostaje pytanie co to jest "większość" ;)

    Szkoła "wielomianowa" uczy, że błąd oszacowania to n-ta pochodna brana
    gdzieś pomnożona przez krok do potęgi m. Ok. Tylko - skąd ja mam wiedzieć,
    że istnieje n-ta pochodna... skoro nigdy nie widziałem nic innego niż pary
    wartości (x,y) ?! Wystarczy że ta pochodna będzie dostatecznie duża (sama
    funkcja nie musi!) - i całe piękne rozumowanie padnie.

  • 134. Data: 2012-11-15 11:23:48
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "slawek" <h...@s...pl> napisał:

    > Granice sumowania: nie powinno być i=2,i-1,1 ?

    Nie ! Jest dobrze.
    Masz probki od 0 do n (n to nie ilosc ale indeks ostatniego wezla,
    Chyba widac to wyraznie po tym (x[0]+x[n])/2. Nieprawdaz ?)

> [...]
    działania więcej.

    > Formalnie nie masz racji, ale praktycznie można się zgodzić że "tyle samo".

    K.. palancie. Mnozenia sa PO sumowaniu.
    Ich koszt mozna wiec KOMPLETNIE pominac.

    > Ponadto można te dwa mnożenia zastąpić trzema dodawaniami (wątpię czy to będzie
    jakiś wielki
    > zysk).

    Ale jak chcesz to sobie mozesz rozkladac na dodawania :)
    Tyle ze to _kompletnie_ bezsensowne (powiem wiecej: skrajnie idiotyczne).
    No ale glupich nie sieja, wiec dzialaj.

    > Oczywiście wszystko się zmienia, jeżeli mnożenie przez wagi jest pod pętlą (a tak
    jest np. w
    > implementacji Simpsona z Wiki -

    Chyba tylko jakis _kompletny nieuk_ mnozylby nie wiadomo po co pod petla :)).

    PS: Sluchaj BUCu , Odpowiedz mi szczerze
    Czy ty jestes naprawde az tak glupi/zadufany w sobie czy tylko od samego poczatku
    (coraz bardziej sklaniam sie do podejrzen Bartka) idiotycznie trolujesz ?
    Jests w stanie odpowiedziec szczerze ?

    AK

  • 135. Data: 2012-11-15 11:26:17
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup

    >Z dogłębnej analizy wynika, że należy użyć 42. W razie potrzeby modulo
    >długość ciągu.

    To błąd zecerski - powinno być 44.

  • 136. Data: 2012-11-15 11:35:12
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > A dlaczego nie?

    Alez mozna.
    Wtedy twe trapezy beda ubber alles :)
    Tylko nie nazywaj tego "interpolacyjna numeryczna metoda obliczania calki"
    bo to "nieco" na wyrost (choc formalnie prawda, tak jak "prawdziwy" jest
    "konserwator powierzni plaskich" miast szprzatacza)

    > Tylko - skąd ja mam wiedzieć, że istnieje n-ta pochodna...
    > skoro nigdy nie widziałem nic innego niż pary wartości (x,y) ?!

    Jesli kompletnie nic nie wiesz o charakterze funkcji (nawet w zarysach) to wpierw idz
    do wrozki a nie bierz sie za numeryke :)
    1.Jednak nawet w tym przypadku (kompletnej niewiedzy) metoda Simpsona sprawdzi sie
    lepiej.
    2. Nie jestes w stanie udowodnic , ze 1. jest falszywe (bo NIC nie wiesz o funkcji)
    wiec sie nie wysilaj.

    AK

  • 137. Data: 2012-11-15 11:37:33
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "slawek" <h...@s...pl> napisał:

    > To błąd zecerski - powinno być 44.

    Optuję (ostanie - na razie jeszcze tajne - badania z Jet Propultion Laboratory) za
    63.

    AK

  • 138. Data: 2012-11-15 11:43:33
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.11.2012 20:16, bartekltg wrote:

    > O ile błąd pomiaru pomiaru jest odpowiednio niski.
    > Jaki... w uroszczeniu taki, aby dobrze dawało się
    > wyznaczyć 2 pochodną z trzech punktów.

    Ale zauważ, że pomiar to coś co robimy tak dobrze jak się da - staramy
    się nie mieć szumów przekraczających 1/2 LSB bo to efektywnie oznacza,
    że mamy o ten jeden bit mniej w wyniku. (Albo trzeba stosować duży
    oversampling, czyli jeszcze większą f pracy.)

    > Prawda jest taka, że jak mamy możliwość mierzenia,
    > to mierzymy jak często się da;)

    Nie do końca - zbyt szybki pomiar to często niska dokładność - jak w
    oknie czasowym jesteś w stanie złapać 0, 1 albo 2 fotony to nie masz
    nawet 3 pełnych bitów. (Zresztą zobacz jaką "kaszę" robią aparaty
    cyfrowe o małej matrycy przy krótkim czasie naświetlania.)

    No i druga kwestia - szybkość kosztuje - 100-200kHz kosztuje
    kilka-kilkanaście złotych, 1MHz - koło 50-100, 30MHz - około 300.

    Michoo

  • 139. Data: 2012-11-15 11:46:38
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 15.11.2012 00:50, AK wrote:

    > Najnowsze opracowania zalecaja jednak 57

    Ja jednak obstaję przy 42:

    https://www.google.com/search?q=the+answer+to+life+t
    he+universe+and+everything

    Michoo

  • 140. Data: 2012-11-15 11:50:52
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał:

    > Ale ja nie rozmawiam o urojeniach i poprawnych przewidywaniach
    > sławka, tylko zastanowiłem się nad problemem, czy aby przypadkiem
    > metody wyższego rzędu nie są bardziej wrażliwe na szum.

    IMHO niewatpliwie tak (nie podam namiarow na teorie, ale .. jestem jej
    istnienia dosc pewien - na tyle na ile mozna byc pewnym 56letniej pamieci;)
    Wlasnie dlatego w _rzeczywistej_ analizie sygnalow (a wiec szumow
    - tych prawdziwych - czyli statystycznych, a nie deterministycznych - np tlo)
    trapezy (FFT) starczą (a nawet sa lepsze niz metody wyzszych rzedow).
    Trapezy po prostu dzialaja jak pewnego rodzaju filtr (odszumiacz).
    W tym _rowniez_ nie zadnej magii. Tyle tylko ze slawkowi chyba zupelnie
    sie pozajaczkowalo i "przypial" ta ceche trapezow z "teorii sygnalow" do
    stricte determnistycznych/znanych/analitycznych (wiec niezakloconych szumami)
    funkcji.

    AK