  • 21. Data: 2017-04-14 20:47:38
    Temat: Re: Silniki synchroniczne sterowanie i problemy.
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-14 o 20:39, Lisciasty pisze:

    > Ojtam rury, szynoprzewody nie są wcale jakieś specjalnie imponujące.
    > A rury to tylko obudowa, w środku jest mnóstwo niczego ;)

    > Nie czynnej, tylko pozornej. Ale generalnie prawidłowo.
    > I nie tylko w polskich elektrowniach ;)

    No to jeszcze więcej. Bo jak mamy blok energetyczny 200 MW, to jakiej
    wielkości jest generator? 250 - 300 MVA?

    > Wcale nie ekstremalne, tylko nominalne :> I nie ma żadnego naporu czynnika
    > na turbinę, bo skoro chcesz mieć 0MW to turbina ma kręcić tylko tyle żeby
    > pokrywać straty mechaniczne.

    Zgadza się, coś mnie zaćmiło.

  • 22. Data: 2017-04-14 21:07:39
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    ja nie z tych zasłużonych,
    ale czy sterowanie silnikiem synchronicznym to nie wymaga po prostu
    sterowania poszczególnymi cewkami?

    niezłe jajka są dopiero z silnikami asynchronicznymi...
    w euro szkołach doktoryzują frajerów, że takie silniki trzeba sterować
    jakimś bliżej nieokreślonym sinusem, a praktycy wcale się nie pierdolą i
    sterują je po prostu prostokątem... to jest dopiero ciekawe, nie?

  • 23. Data: 2017-04-14 21:21:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 20:47:47 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    > No to jeszcze więcej. Bo jak mamy blok energetyczny 200 MW, to jakiej
    > wielkości jest generator? 250 - 300 MVA?

    To mnóstwo proste. Większość generatorów ma nominalny cosfi=0,8
    czasami zdarza się 0,85. Zatem mając na uwadze że P=S*cosfi,
    dla generatora 250MVA moc czynna jest na poziomie 200MW.
    Co nie znaczy, że kiedy moc pozorna=0, to nie można wydusić więcej
    niż te 200MW. O ile turbina wydoli, można wydusić równie dobrze 250MW.
    A nawet więcej, bo przy pozornej w okolicy zera ogranicznik prądu
    stojana nie jest jakoś bardzo istotny, ale to już się wgłębiamy
    za bardzo w te bzdety ;)

    L.

  • 24. Data: 2017-04-14 21:26:52
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    ------------------------------^^^^^^^^^
    --------------------------^^^^^^^^
    > stojana nie jest jakoś bardzo istotny, ale to już się wgłębiamy
    > za bardzo w te bzdety ;)

    Rozumiem, że masz na myśli bierną, nie pozorną?

  • 25. Data: 2017-04-14 21:28:38
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-14 o 21:07, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
> [...]
    > jakimś bliżej nieokreślonym sinusem, a praktycy wcale się nie pierdolą i
    > sterują je po prostu prostokątem... to jest dopiero ciekawe, nie?

    Pokaż dowód że tak jest, albo spierdalaj.

    Bo wszystkie te wektory przestrzenne itp. to się biorą jednak z
    akademickich prac naukowych.

  • 26. Data: 2017-04-14 21:32:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 21:27:01 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    > Rozumiem, że masz na myśli bierną, nie pozorną?

    Taaa, teraz ja dałem ciała. Za dużo szpadla dzisiaj,
    człek się odmóżdża :]

    L.

  • 27. Data: 2017-04-15 17:02:28
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    za darmo, ależ proszę
    https://allegro.pl/h0-1-87-tabor-kolejowy-26917?ref=
    side-navigation&string=dcc&order=m&bmatch=base-relev
    ance-floki-5-nga-col-1-2-0222

  • 28. Data: 2017-04-15 17:28:02
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-15 o 17:02, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
    > za darmo, ależ proszę
    > https://allegro.pl/h0-1-87-tabor-kolejowy-26917?ref=
    side-navigation&string=dcc&order=m&bmatch=base-relev
    ance-floki-5-nga-col-1-2-0222

    To żaden dowód. Można by to napędzić synchronicznym od zegarka, o którym
    pisałem parę postów temu.

  • 29. Data: 2017-04-15 17:40:04
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no tak dochodzimy tu do "problemu tuska"
    może i można by było...
    ale tu jest sterowanie asynchronicznego prostokątem...

    a skąd to wiem, bo na forach dziesiątki postów, że lokomotywy na małych
    obrotach ostro szarpią...
    proszę sobie wpisać jeszcze w wyszukiwarkę "UPS"...