eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 11. Data: 2013-06-29 09:39:00
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2013-06-29 09:28, Lisciasty pisze:
    > W dniu sobota, 29 czerwca 2013 08:13:00 UTC+2 użytkownik KS napisał:
    >> Nigdy nie liczyłem, ale jeśli znajdziesz silnik którego znamionowy moment i
    >> obroty są bliskie Twoim warunkom pracy (hamowania) to powinno działać.
    >
    > Znaleźć indukcyjniaka na 500 obr/min może być ciężko, ale faktycznie metodą
    Macajewa chyba najszybciej, bez zbędnego babrania się we wzorach ;)

    Dokładnie, tu się rozbija o niskie obroty.


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 12. Data: 2013-06-29 09:43:01
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2013-06-29 08:13, KS pisze:

    > Nigdy nie liczyłem, ale jeśli znajdziesz silnik którego znamionowy moment i
    > obroty są bliskie Twoim warunkom pracy (hamowania) to powinno działać.
    > Będziesz musiał zasilic uzwojenia prądem stałym, najlepiej jakis PWM i
    > kontrolować prąd.Są specjalne układy do hamowania slników indukcyjnych.
    > Jesli parametry masz inne, np. dużo pracuje (hamuje) na niskich obrotach to
    > pomyśl o obcym chłodzeniu albo/i o pomiarze teperatury silnika hamującego.

    O chłodzeniu obcym myślałem pod postacią przedmuchiwania wnętrza
    podziurawionego silnika sprężonym powietrzem. Przy tych parametrach (
    1Nm@500 obr/min, 10 minut ) ciężko będzie dobrać mały i tani silnik,
    chyba że jakiś jednofazowy.


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 13. Data: 2013-06-29 10:42:56
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 09:43:01 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:


    > O chłodzeniu obcym myślałem pod postacią przedmuchiwania wnętrza
    > podziurawionego silnika sprężonym powietrzem. Przy tych parametrach (
    > 1Nm@500 obr/min, 10 minut ) ciężko będzie dobrać mały i tani silnik,
    > chyba że jakiś jednofazowy.

    Czy ja dobrze liczę że to będzie 50W, czy coś mi mózg rano nie funguje?

    L.


  • 14. Data: 2013-06-29 11:37:09
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2013-06-29 10:42, Lisciasty pisze:
    > W dniu sobota, 29 czerwca 2013 09:43:01 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
    >
    >
    >> O chłodzeniu obcym myślałem pod postacią przedmuchiwania wnętrza
    >> podziurawionego silnika sprężonym powietrzem. Przy tych parametrach (
    >> 1Nm@500 obr/min, 10 minut ) ciężko będzie dobrać mały i tani silnik,
    >> chyba że jakiś jednofazowy.
    >
    > Czy ja dobrze liczę że to będzie 50W, czy coś mi mózg rano nie funguje?

    Dobrze liczysz. 50 W mocy mechanicznej przez 10 minut, która pójdzie w
    ciepło na wirniku , do tego jeszcze grzanie wzbudzenia. I jeszcze
    hamulec powinien mieć <65 mm średnicy. Bez chłodzenia się nie obejdzie.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 15. Data: 2013-06-29 11:51:10
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lisciasty,

    Saturday, June 29, 2013, 10:42:56 AM, you wrote:

    >> O chłodzeniu obcym myślałem pod postacią przedmuchiwania wnętrza
    >> podziurawionego silnika sprężonym powietrzem. Przy tych parametrach (
    >> 1Nm@500 obr/min, 10 minut ) ciężko będzie dobrać mały i tani silnik,
    >> chyba że jakiś jednofazowy.
    > Czy ja dobrze liczę że to będzie 50W, czy coś mi mózg rano nie funguje?

    52.33(3)W

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 16. Data: 2013-06-29 12:21:39
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 11:51:10 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Lisciasty,
    >>> O chłodzeniu obcym myślałem pod postacią przedmuchiwania wnętrza
    >>> podziurawionego silnika sprężonym powietrzem. Przy tych parametrach (
    >>> 1Nm@500 obr/min, 10 minut ) ciężko będzie dobrać mały i tani silnik,
    >>> chyba że jakiś jednofazowy.
    >> Czy ja dobrze liczę że to będzie 50W, czy coś mi mózg rano nie funguje?
    >
    > 52.33(3)W

    Nie, tam pi wchodzi do obliczen, nie moze byc taki ladny wynik.

    52,359877559829887307710723054658...

    J.






  • 17. Data: 2013-06-29 12:33:13
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 12:21:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Nie, tam pi wchodzi do obliczen, nie moze byc taki ladny wynik.
    > 52,359877559829887307710723054658...

    Zrobisz rysę pilnikiem na wale i będzie 52,33(3) :]

    L.


  • 18. Data: 2013-06-29 12:45:41
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2013-06-29 12:33, Lisciasty pisze:
    > W dniu sobota, 29 czerwca 2013 12:21:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >> Nie, tam pi wchodzi do obliczen, nie moze byc taki ladny wynik.
    >> 52,359877559829887307710723054658...
    >
    > Zrobisz rysę pilnikiem na wale i będzie 52,33(3) :]

    No i te okresowe (3) zabije projekt w zarodku :>


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 19. Data: 2013-06-29 12:57:04
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-29 09:23, Lisciasty pisze:
    > W dniu sobota, 29 czerwca 2013 00:32:56 UTC+2 użytkownik bartekltg
    > napisał:
    >
    >>
    >> Magnesy stałe i opornik dadzą siłę zależną od obrotów. (dobrze
    >> kombinuje, napięcie ~ obroty. Napięcie ~ natężenie, natężenie ~
    >> moment :))
    >
    > Ja tam gdzieś widziałem obroty na poziomie 500, nie pisał o zmiennych
    > :>

    "Chodzi o wytwarzanie stałego momentu hamującego, np. 1Nm@500 1/min
    przez dłuższy czas, a nie zatrzymanie maszyny."

    To zatrzymywanie zmyliło mnie.


    >> Dziwne, nie mogłem na szybko znaleśc przyzwoitego modelu
    >> (matematycznego, uproszczonego) generatora indukcyjnego.
    >
    > Modele matematyczne mają to do siebie że paroma kliknięciami myszki
    > można z nimi zrobić co się chce, ale niekoniecznie to zadziała w
    > rzeczywistości :>

    Wiedza przybliżona i tak jest lepsza niż zupełny brak informacji;-)
    Chodziło tylko o zgrubne oszacowanie, zawsze się przydeje wiedzieć,
    czy napięcie będzie z grubsza proporcjopnalne do obrotów,
    kwadratowe (;)) czy nasyci się.

    pzdr
    bartekltg




  • 20. Data: 2013-06-29 13:06:07
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-29 07:47, PeJot pisze:
    > W dniu 2013-06-29 00:32, bartekltg pisze:
    >
    >> Magnesy stałe i opornik dadzą siłę zależną od obrotów.
    >> (dobrze kombinuje, napięcie ~ obroty. Napięcie ~ natężenie,
    >> natężenie ~ moment :))
    >
    > Opornik da się sterować PWMem. I tak przydałby się kawałek automatyki do
    > pilnowania obciążenia.

    W sumie w przykładzie podał moc dość małą.
    1Nm przy 500rpm to 50W z hakiem.

    Jeśli mamy prąd zmienny (a tak zakladam) i nie przeszkadza nam
    dopasowanie z dokładnością do okresu, kilka tyrystorów (albo triaków,
    jak nie che nam się prądy prostować, bez wygładzania!), procek
    i zestaw oporników R,2R...R2^k (z grubsza się ułoży).
    Mierzymy prąd w szczycie, a przed zerem zmieniamy sygnał
    do tyrystorów i prąd leci przez odpowiedni zestaw równolegle
    ułożonych oporników.


    >>> Chyba że uprzesz się na indukcyjniaka, może da się toto zamodelować i
    >>> coś policzyć, kufa czy ja jeszcze pamiętam QuickFielda? :>
    >>
    >> Dziwne, nie mogłem na szybko znaleśc przyzwoitego modelu
    >> (matematycznego, uproszczonego) generatora indukcyjnego.
    >
    > Ciekawa koncepcja, ale z uwagi na magnesy klejone samodzielnie
    > nadmiernie prototypowa :) Gotowca chciałbym, a najlepiej ze 6.

    To nie ja proponowałem magnesy;>

    pzdr
    bnartekltg




strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: