  • 1. Data: 2011-02-23 21:29:06
    Temat: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zachęcony tematem wcześniej o gaśnięciu silnika przy skręcie chciałem
    zapytac o podobny problem:

    Laguna 2.2dci. Podczas *lekkiego* skręcania w prawo słyszę wyraźnie
    głośniejszą prace silnika. Zjawisko nie wystepuje na postoju a tylko
    przy jeździe (nawet niezbyt szybko, np. 20km/h). Przypomina to jak gdyby
    glosniejsze walenie w klawiaturze silnika nakładające sie na normalny
    dzwięk.

    Jedyne co mi przychodzi do glowy to że olej siłą odśrodkową przemieszcza
    się pod pokrywą głowicy na lewo i klawiatura głośniej stuka. Silnik nie
    wykazuje żadnych przejawów utraty mocy czy innych felerów. Po prostu
    pojawia się glosniejszy dzwięk, znika po wyprostowaniu. Brak objawów nie
    działania wspomagania, nic nie drga, dzwięk zsynchronizowany z
    prędkością silnika, chyba występuje słabiej na niższych obrotach.
    Oczywiście olej jest. Nowy czy stary stuka tak samo. Ciepły czy zimny
    stuka tak samo. Wyraźniej głośniej przy skręcie w prawo. W lewo nie ;)

    Czy to jakaś znana przypadlość, czy muszę jednak posłuchac gdzie to
    stuka (ale w trakcie jazdy ... ;)?

  • 2. Data: 2011-02-23 21:38:19
    Temat: Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Jestes pewny, ze to odglos od silnika a nie np. przegubu ?

    sz.

  • 3. Data: 2011-02-23 21:42:08
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-02-23 21:38, szufla pisze:
    > Jestes pewny, ze to odglos od silnika a nie np. przegubu ?
    >
    > sz.

    jak na zakręcie to może być łożysko - przegub charakterystycznie
    terkocze (ale to już jego ostatnie chwile), łożysko "szumi"

  • 4. Data: 2011-02-23 21:42:18
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Jedyne co mi przychodzi do glowy to że olej siłą odśrodkową przemieszcza
    > się pod pokrywą głowicy na lewo i klawiatura głośniej stuka.

    rotfl :)

  • 5. Data: 2011-02-23 21:43:46
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-02-23 21:42, sth pisze:

    > rotfl :)

    tez się uśmiałem :)

  • 6. Data: 2011-02-23 22:08:53
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Jak w Nissanie GT-R. :D Są w nim zastosowane pompki elektryczne, na
    zakrętach odprowadzające na siłę olej z turbosprężarek do miski olejowej, bo
    siła odśrodkowa jest większa niż siła grawitacji :D

    Silnik 2.2 dCi nie ma klawiatury. Krzywki bezpośrednio naciskają szklanki
    popychaczy.

    Może masz uszkodzoną poduszkę zawieszenia silnika i ten przesuwa się na
    zakręcie? Albo to przegub napędowy terkocze?

    Paweł

  • 7. Data: 2011-02-23 22:31:43
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Jak dla mnie to pompa wspomagania wymaga wymiany prawdopodobnie łożyska.
    Jak nie krecisz kierownica to nic nie stuka?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 8. Data: 2011-02-23 23:14:46
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Raczej stukalby rowniez skrecajac na postoju, jadac z kolei nie ma jak
    przylozyc ucha ;)

    --
    Pozdr

  • 9. Data: 2011-02-24 00:25:01
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak w Nissanie GT-R. :D Są w nim zastosowane pompki elektryczne, na
    > zakrętach odprowadzające na siłę olej z turbosprężarek do miski olejowej,
    > bo siła odśrodkowa jest większa niż siła grawitacji :D

    olej doprowadzany jest do sprezarki pod cisnieniem, wiec to jakas bzdura o
    ktorej piszesz. zrodlo prosze :)

  • 10. Data: 2011-02-24 00:41:55
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 23.02.2011 21:42, Olek pisze:
    > jak na zakręcie to może być łożysko - przegub charakterystycznie
    > terkocze (ale to już jego ostatnie chwile), łożysko "szumi"

    Ja jeszcze dołożę kolejną możliwość - u mnie dziwnorzężący odgłos
    wydawała przy zakręcie ta osłona za tarczą hamulcową.

    S.