-
11. Data: 2016-07-07 23:18:04
Temat: Re: Silnik 1f a 3f
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 2016-07-07 o 22:03, Robert Wańkowski pisze:
> W dniu 2016-07-07 o 21:22, janusz_k pisze:
>> W dniu 2016-07-07 o 17:04, Robert Wańkowski pisze:
>>> W dniu 2016-07-07 o 16:51, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>>> W dniu 2016-07-07 o 15:30, Robert Wańkowski pisze:
>>>>> Niby już wszystko wiem, że silniki (asynchroniczne) 1f i 3f są o tej
>>>>> samej mocy podczas pracy prawie synchronicznej mają takie same momenty
>>>>> obrotowe.
>>>>> Jedynie podczas przeciążenia 3f lepiej dają sobie radę.
>>>>> Tu cytat z elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic805595.html
>>>>> "Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa
>>>>> silnika
>>>>> spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż
>>>>> eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan
>>>>> rozruchowy."
>>>>>
>>>>> O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np.
>>>>> 25%?
>>>>
>>>> To zależy jak bardzo eliptyczne, czyli w zasadzie zależy od strumienia
>>>> magnetycznego fazy rozruchowej w stosunku do fazy głównej. Przy równych
>>>> strumieniach miałbyś pole kołowe, ale wówczas uzwojenia fazy
>>>> rozruchowej
>>>> musiałyby być znacznie większe od uzwojeń fazy głównej.
>>>>
>>>
>>> Nie wiem co oni tam nawinęli w tym stojanie. Ale różnica w masie obu
>>> wrzecion to 1,5 kg.
>> Różnią się masą uzwojeń, oba są 3F tyle że lżejsze jest na 220V a
>> cięższe na 380V, różnica w falownikach jest taka że na 220V wrzeciono
>> napędzisz falownikiem 1F/3F, jest łatwiej bo nie musisz mieć siły,
>> wrzeciono 380 musisz podłączyć do falownika 3F/3F.
>> Dlatego w obu masz identyczne opisy podłączenia
>>
>> "Interfejs 1234 oznaczony 1, 2 i 3, odpowiednio, a następnie wyjścia
>> falownika (U, V, W), 4 jest to przewód uziemienia"
>>
>>
>>
>>> Teraz sobie uświadomiłem, że te 1f musi mieć kondensator. Gdzie oni go
>>> upakowali? Jaką pojemność on powinien mieć? Tam miejsca jest na walec fi
>>> 55 h 20 [mm]
>> Bo go nie ma, wrzeciono jest 3F.
>
>
> No to wszystko jasne.
Kolejny raz widać niekompetencję sprzedawców, którzy nie potrafią
wyjaśnić różnic pomiędzy silnikami i falownikami.
> Tylko skąd ta różnica w cenie?
Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(
> I czy są różnice w użytkowaniu?
Nie powinny, w końcu z sieci pobiorą tą samą moc,
a silniki są tak samo 3 fazowe.
--
Pozdr
Janusz_K
-
12. Data: 2016-07-07 23:36:02
Temat: Re: Silnik 1f a 3f
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2016-07-07 o 23:18, janusz_k pisze:
>> Tylko skąd ta różnica w cenie?
> Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
> nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
> miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(
1000 zł różnicy jest uzasadnione?
Czy to marketing?
Robert
-
13. Data: 2016-07-08 00:54:04
Temat: Re: Silnik 1f a 3f
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
W dniu 2016-07-07 o 23:36, Robert Wańkowski pisze:
> W dniu 2016-07-07 o 23:18, janusz_k pisze:
>>> Tylko skąd ta różnica w cenie?
>> Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
>> nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
>> miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(
Ja nie widzę postów janusz_k, więc odpisuję tutaj.
Kabel antenowy pracuje na częstotliwościach 100+ MHz. Przy tych
częstotliwościach prąd płynie tylko po powierzchni, niemal w ogóle nie
wnika wgłąb, dlatego pomiedziowanie czy posrebrzenie wystarcza za
przewodnik.
Natomiast miedź jak wiemy jest miękka i gdyby kabel był z czystej
miedzi, to łatwo byłoby go uszkodzić przez zbyt mocne zgięcie lub
przydepnięcie. Więc to jest jak najbardziej prawidłowo, że kabel jest ze
stali oblanej miedzią.
-
14. Data: 2016-07-08 10:26:42
Temat: Re: Silnik 1f a 3f
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nlmgub$1461$...@g...aioe.org...
>> Tylko skąd ta różnica w cenie?
>Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
>nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
>miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(
Nie trzeba. To silniki tej samej mocy - wiec wiecej zwojow drutu, ale
mniejszej srednicy.
No chyba, ze wcale nie sa tej samej mocy, szczegolnie, ze sie waga
roznia.
Ewentualnie jeden ma 2.2kW przez 3 minuty a potem 10m chlodzenia, a
drugi stale.
J.
-
15. Data: 2016-07-08 12:57:06
Temat: Re: Silnik 1f a 3f
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nlmmij$cii$...@n...news.atman.pl...
>> Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
>> nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast
>> z
>> miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(
>Ja nie widzę postów janusz_k, więc odpisuję tutaj.
>Kabel antenowy pracuje na częstotliwościach 100+ MHz. Przy tych
>częstotliwościach prąd płynie tylko po powierzchni, niemal w ogóle
>nie wnika wgłąb, dlatego pomiedziowanie czy posrebrzenie wystarcza za
>przewodnik.
>Natomiast miedź jak wiemy jest miękka i gdyby kabel był z czystej
>miedzi, to łatwo byłoby go uszkodzić przez zbyt mocne zgięcie lub
>przydepnięcie.
Przez wiele lat kabel antenowy byl z miedzi, i nikomu to nie
przeszkadzalo.
Ba - czesto byla to miedz cynowana (bo chyba nie srebrzona ?).
Tak wiec tu nie o twardosc chodzi, tylko o pieniadze.
Na 100+ MHz stal w srodku istotnie nie przeszkadza.
J.
-
16. Data: 2016-07-08 13:42:33
Temat: Re: Silnik 1f a 3f
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
news:nlmgub$1461$1@gioia.aioe.org...
>W dniu 2016-07-07 o 22:03, Robert Wańkowski pisze:
>> Tylko skąd ta różnica w cenie?
> Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
> nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
> miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(
Bez problemu można kupić koncentryk 75 om z czystą miedzią w środku.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
17. Data: 2016-07-08 14:52:33
Temat: Re: Silnik 1f a 3f
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2016-07-07 o 17:10, Robert Wańkowski pisze:
> Nawet zadzwoniłem, aby zapytać sprzedawcę. Widocznie porządna firma i po
> 15 nie pracują. :-) Spróbuję jutro, albo mailem.
No i po rozmowie ze sprzedawcą... to, że oba są trójfazowe to już
wyjaśniliście.
Co do różnicy to usłyszałem, że któreś będzie się mniej grzać. :-)
A cena wynika z innego uzwojenia. Ale 1000 zł?
Robert
-
18. Data: 2016-07-08 15:06:33
Temat: Re: Silnik 1f a 3f
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:577fa20e$0$12539$6...@n...neostrad
a.pl...
>No i po rozmowie ze sprzedawcą... to, że oba są trójfazowe to już
>wyjaśniliście.
>Co do różnicy to usłyszałem, że któreś będzie się mniej grzać. :-)
>A cena wynika z innego uzwojenia. Ale 1000 zł?
Bez dokladnych danych to bedzie gdybanie.
Kup, podlacz, dowiesz sie czemu tanszy.
Ewentualnie oddasz na gwarancji :-)
J.
-
19. Data: 2016-07-08 15:48:03
Temat: Re: Silnik 1f a 3f
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
W dniu 2016-07-08 o 15:06, J.F. pisze:
> Kup, podlacz, dowiesz sie czemu tanszy.
> Ewentualnie oddasz na gwarancji :-)
Albo i nie, bo w umowie gwarancyjnej, artykuł 19. paragraf 135. ustęp
11. punkt 3. podpunkt m wyraźnie jest napisane, że gwarancją nie są
objęte uszkodzenia spowodowane pełnią księżyca :-D
-
20. Data: 2016-07-08 15:55:59
Temat: Re: Silnik 1f a 3f
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2016-07-08 o 15:06, J.F. pisze:
> Kup, podlacz, dowiesz sie czemu tanszy.
No właśnie mam już trzy te tańsze.
Musiałbym kupić to droższe, aby mieć porównanie. :-)
Robert