-
11. Data: 2015-03-23 19:06:30
Temat: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2015-03-23 18:19, Cavallino wrote:
>
> Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mepg1u$5ap$...@d...me...
>> On 2015-03-23 16:43, Czesław Wiśniak wrote:
>>>> -szybka jazda autostradą oznacza spalanie ponad 10 l/100, ale już
>>>> spokojna jazda z utrzymywanym przez tempomat 130 na ekspresówce
>>>> zamknęła się w 8 l, czyli spalił mniej niż by spalił diesel w
>>>> analogicznych warunkach)
>>>>
>>>> -ogólnie pewnie bym się zdecydował właśnie na tą wersję, gdyby w
>>>> momencie kiedy kupowałem Dustera była dostępna z napędem 4WD
>>>
>>> Załamuje mnie jak czytam ile palą te silniki.
>>
>> ja też, zwłaszcza jak porównuję ten silniczek 1.2l i jego spalanie.
>
> Diesel dla porównania pali 7,5-8 l po mieście, 8l przy 120 km/h przy
> tempomacie, oraz za każde +10 km/h o 1-1,5 l więcej.
>
>>
>> Dla silnika benzynowego 2.4l MIVEC (bez turbiny) 170KM w znacznie
>> ciezszym aucie od Dustera z 4WD mam mniejsze - a na pewno _nie
>> większe_ spalanie (dla warunków opisanych przez piszącego).
>
> Ale może nie w aucie z Cx cegły.
> No chyba że to LandRover Discovery - on ma zbliżony Cx do Dustera.
>
Discovery 3 teraz 4 ma szef - to w ekodrivingu nie schodzi ponizej
10l/100km (2.9 TD V6). Depnięcie pedałem wywołuje słyszalny wir w baku
:) (ta cegła ma sporą powierzchę do pchania przed sobą + masa własna)
>> W dwa lata - srednia nie przekracza 10l/100km (mierzone od tankowania
>> do tankowania - a nie z komputera)
>
co nie znaczy, że i 15-17l/100km też mi się zdarzało (jak ciezka noge
mialem).
Natomiast w lajtowej (czyli bez spięć) jeździe po GOP mieszczę się w
9-10l/100km
>>
>> Silnik sie nie meczy (w miescie zakres 1600-2000obr/min) - po prostu
>> mruczy sobie w jezdzie miejskiej, przyspiesza bez problemu, nie ma
>> zadyszki, spalanie jak w tych nowych downsizowanych 1.2l z turbiną.
>> Po co ta cała pseudo ekologia?
>
> Bo jak nie będziesz gazu używał, to ten 1.2 spali mniej, ten Twój nie.
> A testy spalania robi się właśnie w takich laboratoryjnych warunkach -
> tak więc ten cały downsizing jest tylko i wyłącznie pod testy i dla
> kapeluszników.
>
ale wg sprit monitor - ten 2.4l MIVEC srednia dla sporej probki nie
wychodzi poza 10-11l/100km
(wiec nie jestem jakims wyjatkiem)
-
12. Data: 2015-03-23 20:52:39
Temat: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
Powitanko,
> Natomiast w lajtowej (czyli bez spięć) jeździe po GOP mieszczę się w
> 9-10l/100km
Nawet w zimie w miescie nie dobija mi do takich wynikow. Max mialem 8,7.
2,5TDI w V70, autko wazy 1600kg. No sportowy samochod to to nie jest,
ale wyprzedzic cos sie daje. W jezdzie miejskiej mieszcze sie zwykle w
7,7-8 l/100km. Niech zyja stare, poczciwe, duze diesle.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
13. Data: 2015-03-23 21:45:22
Temat: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>
W dniu 2015-03-23 o 16:29, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:mep46p$e0n$...@n...news.atman.pl...
>> W dniu 2015-03-23 o 13:42, Cavallino pisze:
>>
>>> -na trasie wyraźnie brakuje mu dołu, więc każde sprawne wyprzedzanie
>>> musi być raczej z redukcją.
>> Dzięki za konkret. W sumie to się chyba zdecyduję, zwłaszcza, że
>> ostatnio mam dość diesli i kosztownych problemów z dwumasami, filtrami
>> FAP i świecami żarowymi, których się nie da wykręcić bez demontażu
>> połowy osprzętu.
>> Mam nadzieję, że ten 1,2 TCe nie ma dwumasy.
>
> Oj, żebyś się nie zdziwił - to jeden z najbardziej zaawansowanych
> technicznie silników benzynowych.
> Turbina, bezpośredni wtrysk, co do dwumasy nie wiem - ale nie zdziwiłbym
> się gdyby była, w Megane z tym silnikiem (o innej mocy) jest.
> Czyli ma się co psuć.
Oj ma. Z pewnością silnik potencjalnie dużo bardziej awaryjny od tego
wołowatego 1.6, 68KM.
> W przypadku produktów Renault gwarancja na 5 lat to temat od którego
> MUSISZ zaczynać układanie oferty.
Dlatego też nie gdy nie znalazłem w warunkach gwarancji jakich wyłączeń
na awarie turbiny, skrzyni itd zdecydowaliśmy się na Dacię. A biorąc pod
uwagę moje roczne przebiegi samochodem rzędu 5-10 tys km, to Lodgy
powinna nam długo posłużyć :-)
Seco
-
14. Data: 2015-03-23 22:13:16
Temat: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
Od: Koziołek <k...@g...pl>
Bartosz 'Seco' Suchecki napisał:
> A biorąc pod uwagę moje roczne przebiegi samochodem rzędu 5-10 tys km, to
> Lodgy powinna nam długo posłużyć :-)
Tutaj bym polimeryzował. Widząc, w jakim stanie bywają kilkuletnie Dacie
obawiał bym się agresywnych działań rudej suki :-/ Może nie na poziomie
Taty, ale zawsze...
Pozdr.,
Koziołek
--
www.przepraszamzacrossposta.blox.pl
www.blogmateuszka.blox.pl
-
15. Data: 2015-03-23 22:23:12
Temat: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
> ale wg sprit monitor - ten 2.4l MIVEC srednia dla sporej probki nie
> wychodzi poza 10-11l/100km
> (wiec nie jestem jakims wyjatkiem)
Wg sprint monitor 1.2 tce pewnie mieści się w części faktycznych ilości
(które podałem).
Tam zawsze kapelusznictwo dominuje.
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
http://www.avast.com
-
16. Data: 2015-03-23 22:24:37
Temat: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:55107b63$0$8371$6...@n...neostrada
.pl...
> W dniu 2015-03-23 o 16:29, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
>> grup dyskusyjnych:mep46p$e0n$...@n...news.atman.pl...
>>> W dniu 2015-03-23 o 13:42, Cavallino pisze:
>>>
>>>> -na trasie wyraźnie brakuje mu dołu, więc każde sprawne wyprzedzanie
>>>> musi być raczej z redukcją.
>>> Dzięki za konkret. W sumie to się chyba zdecyduję, zwłaszcza, że
>>> ostatnio mam dość diesli i kosztownych problemów z dwumasami, filtrami
>>> FAP i świecami żarowymi, których się nie da wykręcić bez demontażu
>>> połowy osprzętu.
>>> Mam nadzieję, że ten 1,2 TCe nie ma dwumasy.
>>
>> Oj, żebyś się nie zdziwił - to jeden z najbardziej zaawansowanych
>> technicznie silników benzynowych.
>> Turbina, bezpośredni wtrysk, co do dwumasy nie wiem - ale nie zdziwiłbym
>> się gdyby była, w Megane z tym silnikiem (o innej mocy) jest.
>> Czyli ma się co psuć.
>
>
> Oj ma. Z pewnością silnik potencjalnie dużo bardziej awaryjny od tego
> wołowatego 1.6, 68KM.
W Dusterze jest co najwyżej 1.6 16V 105 KM.
Mega badziew, do tego po prostu za słaby do tak dużego auta.
>
>> W przypadku produktów Renault gwarancja na 5 lat to temat od którego
>> MUSISZ zaczynać układanie oferty.
>
> Dlatego też nie gdy nie znalazłem w warunkach gwarancji jakich wyłączeń
> na awarie turbiny, skrzyni itd zdecydowaliśmy się na Dacię.
Ja też.
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
http://www.avast.com
-
17. Data: 2015-03-23 22:26:16
Temat: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Koziołek" <k...@g...pl>
napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:551081ef$0$2200$6...@n...neostrada
.pl...
> Bartosz 'Seco' Suchecki napisał:
>> A biorąc pod uwagę moje roczne przebiegi samochodem rzędu 5-10 tys km, to
>> Lodgy powinna nam długo posłużyć :-)
>
> Tutaj bym polimeryzował. Widząc, w jakim stanie bywają kilkuletnie Dacie
> obawiał bym się agresywnych działań rudej suki :-/
Logany mają już po 10 lat, więc mają prawo rdzewieć.
I zwłaszcza te z pierwsze serii to robią, wtedy zabezpieczenia antykorozyjne
były wtedy zdecydowanie za słabe.
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
http://www.avast.com
-
18. Data: 2015-03-23 23:07:10
Temat: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2015-03-23 20:52, Pawel O'Pajak wrote:
> Powitanko,
>
>> Natomiast w lajtowej (czyli bez spięć) jeździe po GOP mieszczę się w
>> 9-10l/100km
>
> Nawet w zimie w miescie nie dobija mi do takich wynikow. Max mialem 8,7.
> 2,5TDI w V70, autko wazy 1600kg.
2.4l MIVEC to benzyna, nie diesel
> No sportowy samochod to to nie jest,
> ale wyprzedzic cos sie daje. W jezdzie miejskiej mieszcze sie zwykle w
> 7,7-8 l/100km. Niech zyja stare, poczciwe, duze diesle.
>
niech żyje benzyna w stawce 'wyższej akcyzy' ;)
bez turbo, bez kół dwumasowych, bez filtrów DPF :P
-
19. Data: 2015-03-24 07:20:12
Temat: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
Od: Marek <m...@g...pl>
>
> W Dusterze jest co najwyĹźej 1.6 16V 105 KM.
> Mega badziew, do tego po prostu za sĹaby do tak duĹźego auta.
megane z tym motorem dobija do 430kkm i ma sie dobrze.
wlasnie ten silnik jest dla mnie jedynym sensownym.