  • 1. Data: 2009-05-11 15:58:02
    Temat: Sigma 12-24 mm F4.5-5.6 EX DG
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Witam,
    czy ktoś z Was bawił się tym szkłem przez dłuższy czas i mógłby się
    podzielić życiowymi spostrzeżeniami? Zwłaszcza z pełną klatą, Nikon.
    Backfocusy, winietowanie, ostrość, szybkość AF, ergonomia, awaryjność,
    wiadomo o co chodzi.

    zdrówka, PW

  • 2. Data: 2009-05-11 17:54:13
    Temat: Re: Sigma 12-24 mm F4.5-5.6 EX DG
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 11 May 2009 19:31:26 +0100, f1969 wrote:
    > Zastrzeżeń brak - poza jednym - trzeba uważać na własne buty jak się
    > robi na szerokim kącie na wprost ;-) Prawie zawsze wchodzą w kadr.

    Jakim cudem? Chyba gdy się foci psy, dzieci czy inne stworzenia
    parterowe samemu stojac?
    W zyciu, zadnym UWA -- ani szklanym, ani otworkiem nie sfocilem siebie,
    chyba ze liczy się moj cien...

    A szkielko jest fajne, potwierdzam, o ile się lubi takie katy widzenia i
    potrafi je ujarzmic ;)

    Jedynym chyba jego felerem jest to, ze szklo jest tak naprawde ciemniejsze niz
    by się mozna spodziewac z nazwy 4.5-5.6:
    12mm -> 4.5
    12+mm--18mm -> 5.0
    19mm-24mm -> 5.6

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 3. Data: 2009-05-11 18:19:50
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    PW pisze:

    Hej

    > czy ktoś z Was bawił się tym szkłem przez dłuższy czas i mógłby się
    > podzielić życiowymi spostrzeżeniami? Zwłaszcza z pełną klatą, Nikon.

    To szkło pewnie teraz kosztuje tyle że ja bym się zastanowił i skoro
    stać Cię na pełną klatkę, to i tak pewnie za chwilę pomyślisz o Nikkorze
    14-24/2.8. A ten jest ewenementem wśród szerokich szkieł bez względu na
    który system spojrzysz.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 4. Data: 2009-05-11 18:31:26
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    PW pisze:

> [...]
    > podzielić życiowymi spostrzeżeniami? Zwłaszcza z pełną klatą, Nikon.
    > Backfocusy, winietowanie, ostrość, szybkość AF, ergonomia, awaryjność,

    Używałem z Canonem 5D.

  • 5. Data: 2009-05-11 18:41:10
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Michal Tyrala wrote:

    > Jakim cudem? Chyba gdy się foci psy, dzieci czy inne stworzenia
    > parterowe samemu stojac?

    może ma duże stopy ;]

    a tak na serio... pewnie chodziło o pion... a tam na prawdę łatwo...

    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-05-11 20:27:39
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "f1969" <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:gu9n5t$5rg$1@inews.gazeta.pl...

    > Używałem z Canonem 5D.
    > Zastrzeżeń brak - poza jednym - trzeba uważać na własne buty jak się robi
    > na szerokim kącie na wprost ;-) Prawie zawsze wchodzą w kadr.

    A jak spisuje się pod światło? Ktoś kiedyś rzucił mimochodem, że powłoki
    Sigm to nie całkiem pierwsza liga...

    zdrówka, PW

  • 7. Data: 2009-05-11 20:30:45
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Cię na pełną klatkę, to i tak pewnie za chwilę pomyślisz o Nikkorze
    > 14-24/2.8. A ten jest ewenementem wśród szerokich szkieł bez względu na

    Oj tak, ale Nikkor kosztuje ponad dwa razy więcej... może kiedyś... Będzie
    święto lasu, jak uda się z tą Sigmą :)

    zdrówka, PW

  • 8. Data: 2009-05-12 06:30:24
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Mon, 11 May 2009 22:27:39 +0200, PW <c...@p...wytnijto.e-wro.pl> wrote(a):

    > A jak spisuje się pod światło? Ktoś kiedyś rzucił mimochodem, że powłoki
    > Sigm to nie całkiem pierwsza liga...

    http://img218.imageshack.us/img218/3626/pict690501.j
    pg

    pozdrawiam, B.

  • 9. Data: 2009-05-12 08:04:29
    Od: Ra-Deck <n...@t...latwo.pl>

    dnia 11-05-09 19:54 Michal Tyrala był(a) uprzejmy(a) napisać:

    To dość łatwe na FF bez cropa :)

    Radek

    --
    ---- Skype/AIM/iChat: radekpa3 ------------------------
    Czlowiek nie po to zostal stworzony, by pracowac,

  • 10. Data: 2009-05-12 09:22:37
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@o...pl>

    Moja sigma 12-24 z pełną klatką
    fotki testowe