  • 1. Data: 2009-05-11 15:08:54
    Temat: 50mm f/1.4 do Nikona
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    Kupuje stałki.
    Ponieważ nie ma żadnego innego wyjścia na pewno S 30mm f/1.4.
    Oraz 50mm. f/1.4. Tylko niepewny jestem czy Sigma czy Nikkor.
    Normalnie nie miałbym problemu ale Sigma jest nieco droższa i tak z grubsza
    to chyba nieco lepiej oceniana. Dziwne.
    Ma ktoś doświadczenie albo przerabiał taki dylemat przedemną?
    Mniej się dla mnie liczy ostrość (w granicach rozsądku). Bardziej stawiam na
    wyciąganie kontrastów w trudnych warunkach (coś jak N85 f/1.4) :)

    Dzięki z góry
    Pzdr, MW

  • 2. Data: 2009-05-11 16:02:46
    Temat: Re: 50mm f/1.4 do Nikona
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "MW" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mniej się dla mnie liczy ostrość (w granicach rozsądku). Bardziej stawiam
    > na wyciąganie kontrastów w trudnych warunkach (coś jak N85 f/1.4) :)

    Ale w sumie po co 50/1.4, skoro większość z tych szkieł już raczej mydli
    przy takiej dziurze i zwykle trzeba je przymykać? Może rozsądniej i taniej
    byłoby wziąć po prostu 50/1.8? Fajne szkło, zwłaszcza te starsze, japońskie.

    zdrówka, PW

  • 3. Data: 2009-05-11 16:17:17
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    Czasem nie ma wyjścia :)

  • 4. Data: 2009-05-11 18:10:17
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    MW pisze:

    Hej

> [...]
    > Oraz 50mm. f/1.4. Tylko niepewny jestem czy Sigma czy Nikkor.
    > Normalnie nie miałbym problemu ale Sigma jest nieco droższa i tak z grubsza

    Polecam Sigme 50/1.4. Miałem Nikkora 50/1.4D i poszedł na Allegro. Sigma
    ma bdb jak na 50tkę bokeh. Canonierzy porównują do 50/1.2L.
    Sigma ma ostrzejsze boki kadru w porównaniu do Nikkora D, nie miałem
    nowej wersji G do porównania.

    Tu masz moje porównanie Nikkora 1.4D do Sigmy:

    http://www.krystian.witryna.pl/bokeh.jpg
    http://www.krystian.witryna.pl/bokeh2.jpg

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 5. Data: 2009-05-11 18:25:38
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze MW:

> [...]
    > Oraz 50mm. f/1.4. Tylko niepewny jestem czy Sigma czy Nikkor.
    > Normalnie nie miałbym problemu ale Sigma jest nieco droższa i tak z grubsza

    _Według mnie_ najbardziej opłaca się kupić starego 50/1.4D. Optycznie jest
    _moim zdaniem_ lepszy od wersji G (nie wali tak silnie aberracją), a jest
    prawie o połowę tańszy od tej Sigmy. Czy warto dać 2000 zł za 50/1.4 Sigmy
    który idealny wcale nie jest? IMHO nie, za to warto dać tyle za S30/1.4.

  • 6. Data: 2009-05-11 18:37:27
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    PW pisze:

    > Ale w sumie po co 50/1.4, skoro większość z tych szkieł już raczej mydli
    > przy takiej dziurze i zwykle trzeba je przymykać?

    A po co komu 50/1.2 ? Nie dość , że 20 razy droższy od 50/1.8 to jeszcze
    na pełnej dziurze to mydło... Ech ...

    --
    f1969

  • 7. Data: 2009-05-12 06:49:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PW wrote:
> [...]
    > mydli przy takiej dziurze i zwykle trzeba je przymykać? Może
    > rozsądniej i taniej byłoby wziąć po prostu 50/1.8? Fajne szkło,

    bo 50 /1.8 mydli przy 1.8 a 50/1.4 przy 1.8 już mniej mydli :)

    a po drugie ile zrobiłeś zdjęć tym nikkorem 50/1.4 na pełnej dziurze?

  • 8. Data: 2009-05-14 07:20:27
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 11 maja 2009 (20:10:17) napisano:

    > http://www.krystian.witryna.pl/bokeh2.jpg

    O fuck jaki beznadziejny bokeh, to jest Nikkor ?

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 9. Data: 2009-05-14 07:48:24
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz pisze:

    Hej

    > O fuck jaki beznadziejny bokeh, to jest Nikkor ?

    Z lewej jest Nikkor AF 50/1.4D, z prawej Sigma 50/1.4 HSM
    z tego co widziałem wersja G ma identyczną konstrukcję optyczną jak
    starszy model więc można spodziewać się takiego samego rezultatu.
    --
    Pozdro
    Kryhu