  • 1. Data: 2012-06-16 00:49:20
    Temat: Sieciówka PCI-X w slocie PCI 2.x
    Od: Michal <u...@i...pl>

    Cześć,

    Rekonesans po okolicznych sklepach lekko mnie podłamał - 95% dostępnych
    sieciówek AD2012 to nadal FastEthernet (i to zazwyczaj na RTL8139).
    Dlaczego - nie za bardzo pojmuję - w końcu praktycznie każda mobo od co
    najmniej 5-7 lat ma co najmniej zwykły FastEthernet wbudowany (teraz i
    gigabit, ale parę lat temu było to zastrzeżone dla mobo z wyższej
    półki), jeśli już kupuje się zewnętrzną sieciówkę to albo na do
    przyspieszenia, a jeśli nawet brak lub wbudowana jest uszkodzona to co
    najmniej dziwne jest sprzedawanie tragicznie wolnych 100 mbps.
    Jak już trafia się PCI 2.1/2.1 to zazwyczaj RTL8169 z jego wydajnością.

    W tej samej cenie (z przesyłką) można kupić porządne używane Intel
    Server Adaper czy 3com itp - zazwyczaj na Broadcomie BCM5701/BCM5703.
    Sam chip obsługuje hosta PCI v2.2, 32/64-bit, 33/66 MHz oraz
    PCI-X v1.0 64-bit, 133 MHz, manual od najpopularniejszego HP NC7770
    podaje zgodność z PCI 2.x 32bit.
    Tak samo Broadcom w FAQ zeznaje:
    "Will a 64-bit server adapter work on a 32-bit PCI slot? Yes."

    Karta jest PCI-X universal, ma działać w PCI 2.2 kluczowanej na 5V.
    Z teoretycznego sprawdzania wynika, że powinno to działać OK, zanim
    jednak zamówię pytanie - ktoś z Was w praktyce używał takiej lub
    podobnej sieciówki PCI-X w zwykłym PCI 2.2? Jakieś problemy?

    --
    MB

  • 2. Data: 2012-06-16 09:56:45
    Temat: Re: Sieciówka PCI-X w slocie PCI 2.x
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-16 00:49, Michal wrote:
> [...]
    > podaje zgodność z PCI 2.x 32bit.
    > Tak samo Broadcom w FAQ zeznaje:
    > "Will a 64-bit server adapter work on a 32-bit PCI slot? Yes."

    Troche nie w temacie, bo zdziwilo mnie co piszesz (niedostępność kart
    1Gb). wlasnie wydłubałem z rupieciarni Intel 1000 MT - kupione kilka lat
    temu, praktycznie nieuzywane, coś takiego:
    http://www.delllow.com/karta-sieciowa-intel-pro-1000
    mt-desktop-adapter.html

    Jeżeli zainteresowany, daj znac

  • 3. Data: 2012-06-16 10:36:59
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
    > Rekonesans po okolicznych sklepach lekko mnie podłamał - 95% dostępnych
    > sieciówek AD2012 to nadal FastEthernet (i to zazwyczaj na RTL8139).

    No popatrz. Kupiłem jakiś czas temu na RTL8167 (1 Gbps) na pci.

  • 4. Data: 2012-06-16 15:06:48
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Michal" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeśli nawet brak lub wbudowana jest uszkodzona to co najmniej dziwne jest
    > sprzedawanie tragicznie wolnych 100 mbps.

    A mi się wala kupiona 2 lata temu taka Gigabitowa D-Linka na PCI
    http://www.dlink.com/products/?pid=284

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2012-06-17 16:30:49
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Michal" <u...@i...pl> wrote in message
    > Cześć,
    > Rekonesans po okolicznych sklepach lekko mnie podłamał - 95% dostępnych
    > sieciówek AD2012 to nadal FastEthernet (i to zazwyczaj na RTL8139).
    > Dlaczego - nie za bardzo pojmuję

    po co to komu w osiedlowym sklepiku skoro entuzjasci na bank maja gigabitowe
    na plytach, a zwykli userzy w 90% przypadkow zadowola sie 10megabitami

    a gigabitowych sieciowek to jest masa dostepnych w miejsach ktore nimi handluja

  • 6. Data: 2012-06-18 00:46:48
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 16.06.2012 09:56, Rafal Lukawski pisze:

    > Jeżeli zainteresowany, daj znac

    Na jaki adres? Ten z nagłówka odbijają mi 3 różne konta mail od różnych
    providerów.

    --
    /MB

  • 7. Data: 2012-06-18 00:51:18
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 16.06.2012 10:36, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup

    > No popatrz. Kupiłem jakiś czas temu na RTL8167 (1 Gbps) na pci.

    O tym właśnie piszę. Raz, że zdziwiło mnie z lekka że nadal ogromna
    większość to fastethernet (cenowo RTL8139 i 8169 powinny różnić się
    minimalnie, bo zasadniczo to tylko różnica w chipie - pcb,
    wyprowadzenia, inne elementy pasywne są takie same), dwa że skoro
    porządną kartę serwerową można kupić z przesyłką taniej niż te
    badziewiaki na Realtekach, to wolę serwerówkę na Intelu (przy dużym
    ruchu i CPU jednordzeniowym już widać różnicę)

    --
    /MB

  • 8. Data: 2012-06-18 01:07:14
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 17.06.2012 16:30, m4rkiz pisze:

    > po co to komu w osiedlowym sklepiku

    To inaczej - po co produkować/sprzedawać AD2012 stare realteki na 8139,
    skoro różnica w cenie RTL8169 powinna być znikoma, a jednak transfery
    "lekko" lepsze, poza tym fastethernet od dawna ma każda płyta, a gigabit
    jest standardem dopiero od ~2-3 lat.

    > skoro entuzjasci na bank maja gigabitowe na plytach,

    Wiesz, też w większości desktopów i laptopów mam od jakiegoś czasu
    gigabitówki,ale gigabitówka przydałaby się do starszego komputera do
    testów i interenetu z płytą AFAIR z 2005 + Athlon64 3000,
    a tam jest na mobo zwykła FastEthernet - w tamtych czasach mało która
    mobo inna niż topowe modele miała gigabitową sieciówkę.
    Jeszcze ciekawiej jest z SOHO routerami/modemorouterami - modele z
    gigabitowym switchem zaczęły szerzej pojawiać się zdecydowanie później
    niż gigabitowe sieciówki na mobo w standardzie.

    > a zwykli userzy w 90% przypadkow zadowola sie 10megabitami

    Mnie już się znudziło np: robienie backupu systemu przez sieć
    na NAS po 100 mbps, o 10 mbps nawet nie mówię. Od czasu NT6.x sam backup
    partycji systemowej z kompresją to 30-40 GB, a przy RAID0 robienie
    częstych backupów jest jednak mocno zalecane ;)

    > a gigabitowych sieciowek to jest masa dostepnych w miejsach ktore nimi
    > handluja

    Nie chodzi o to że ich nie ma w wyspecjalizowanych sklepach ze sprzętem
    stricte sieciowym. Dziwne jest dla mnie po prostu nadal utrzymywanie się
    sprzedaży w ogromnej większości nieśmiertelnych RTL8139 przy
    dzisiejszych pojemnościach dysków itp., a robienie backupów z partycji
    na partycję na tym samym komputerze, to praktycznie tak jakby nie robić
    ich wcale.

    --
    /MB

  • 9. Data: 2012-06-20 21:43:55
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    >
    > Rekonesans po okolicznych sklepach lekko mnie podłamał - 95% dostępnych
    > sieciówek AD2012 to nadal FastEthernet (i to zazwyczaj na RTL8139).

    Sprawdziłem w sklepie gdzie najczęściej kupuję - gigabitówki stanowią jakieś
    30% oferty. Sprawdziłem na Allegro - 40%.

    > Dlaczego - nie za bardzo pojmuję

    Bo sieciówki 100Mbit są znacznie tańsze niż 1Gbit. Pozatym lameriada
    użyszkodników. Podłączy taki sieciówkę 1Gbit do innej 1Gbit i może mieć
    problem (bo link 1Gbit jest znacznie bardziej wymagający od kabla);
    połącznie 100Mbit jest znacznie mniej problematyczne.

    > - w końcu praktycznie każda mobo od co najmniej 5-7 lat ma co najmniej
    > zwykły FastEthernet wbudowany

    Bywały i płyty z dwoma RJ-45, obecnie zamiast drugiego Lanu bardziej opłaca
    się zintegrować sieciówkę wi-fi (a i z telefonami, aparatami fot, MP3 raczej
    rzadko można nawiązać połącznie RJ-45, znacznie częściej występuje tam wi-fi
    lub USB).

    > (teraz i gigabit, ale parę lat temu było to zastrzeżone dla mobo z wyższej
    > półki)

    I w Polsce zaczęły się pojawiać oferty internetu 1Gbit za akceptowalną cenę,
    ale kto ma taki internet ten napewno ma sieciówkę 1Gbit na płycie.

    > jeśli już kupuje się zewnętrzną sieciówkę to albo na do przyspieszenia, a
    > jeśli nawet brak lub wbudowana jest uszkodzona to co najmniej dziwne jest
    > sprzedawanie tragicznie wolnych 100 mbps.

    Rzadko kto ma internet szybszy niż 100Mbit. A do połączenia z resztą sprzętu
    domowego (inne pecety, laptopy, telefony) raczej używa się wi-fi. Więc to
    jest wręcz odwrotnie - komu siądzie zintegrowana na płycie sieciówka 1Gbit
    to pójdzie i kupi kartę 100 Mbit, bo więcej nie potrzebuje a po co przepłać
    dodatkowo 20 zł.