    From: Michal <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Sieciówka PCI-X w slocie PCI 2.x
    Date: Mon, 18 Jun 2012 01:07:14 +0200

    W dniu 17.06.2012 16:30, m4rkiz pisze:

    > po co to komu w osiedlowym sklepiku

    To inaczej - po co produkować/sprzedawać AD2012 stare realteki na 8139,
    skoro różnica w cenie RTL8169 powinna być znikoma, a jednak transfery
    "lekko" lepsze, poza tym fastethernet od dawna ma każda płyta, a gigabit
    jest standardem dopiero od ~2-3 lat.

    > skoro entuzjasci na bank maja gigabitowe na plytach,

    Wiesz, też w większości desktopów i laptopów mam od jakiegoś czasu
    gigabitówki,ale gigabitówka przydałaby się do starszego komputera do
    testów i interenetu z płytą AFAIR z 2005 + Athlon64 3000,
    a tam jest na mobo zwykła FastEthernet - w tamtych czasach mało która
    mobo inna niż topowe modele miała gigabitową sieciówkę.
    Jeszcze ciekawiej jest z SOHO routerami/modemorouterami - modele z
    gigabitowym switchem zaczęły szerzej pojawiać się zdecydowanie później
    niż gigabitowe sieciówki na mobo w standardzie.

    > a zwykli userzy w 90% przypadkow zadowola sie 10megabitami

    Mnie już się znudziło np: robienie backupu systemu przez sieć
    na NAS po 100 mbps, o 10 mbps nawet nie mówię. Od czasu NT6.x sam backup
    partycji systemowej z kompresją to 30-40 GB, a przy RAID0 robienie
    częstych backupów jest jednak mocno zalecane ;)

    > a gigabitowych sieciowek to jest masa dostepnych w miejsach ktore nimi
    > handluja

    Nie chodzi o to że ich nie ma w wyspecjalizowanych sklepach ze sprzętem
    stricte sieciowym. Dziwne jest dla mnie po prostu nadal utrzymywanie się
    sprzedaży w ogromnej większości nieśmiertelnych RTL8139 przy
    dzisiejszych pojemnościach dysków itp., a robienie backupów z partycji
    na partycję na tym samym komputerze, to praktycznie tak jakby nie robić
    ich wcale.

    --
    /MB