-
1. Data: 2012-09-10 12:33:35
Temat: Shadow 1100
Od: <MW>
No i kupiłem!
Teraz kilka pytań natury technicznej do doświadczonych w tego typu
armaturze - tylko się nie śmiejcie ;-)
- hamowanie w cruiserze - tylko mi się wydaje, czy tak jest w
rzeczywistości, że żeby to bydlę zatrzymać, trzeba mocno depnąć tyłem (ma
tam bęben, tarcza tylko z przodu)? A w każdym razie mocniej "zaakcentować"
tył, niż w lżejszym motorze? Nie chciałbym wpaść w poślizg tyłem i będę
stopniowo uczył się dozowania, ale czy kierunek mam dobry?
- jeździłem z prędkościami podwórkowymi i parkingowymi i żeby skręcić w
lewo, skręcałem w lewo kierownicę, co przy małych prędkościach nie dziwi.
Nie jechałem chyba szybciej niż 35- 40 km/h i tak samo, skręcałem jak na
parkingu - ale kiedy użyć przeciwskrętu - jest jakis próg graniczny
prędkości, kiedy to naturalnie wyjdzie? Jeździłem podszyty stachem i
niepewnością, może jak się bardziej oswoję to nie będę tak cipowato
podchodził do tematu - ale czy moja obserwacja jest trafna, że przeciwskręt
wchodzi w gre przy większych prędkościach niż na "zwykłym motorze" ? I od
czego to zależy - od wagi czy geometrii?
Kolejne pytania pewnie wkrótce ;-)
--
MW
-
2. Data: 2012-09-10 12:45:00
Temat: Re: Shadow 1100
Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>
W dniu 2012-09-10 12:33, MW pisze:
> - jeździłem z prędkościami podwórkowymi i parkingowymi i żeby skręcić w
> lewo, skręcałem w lewo kierownicę, co przy małych prędkościach nie
> dziwi. Nie jechałem chyba szybciej niż 35- 40 km/h i tak samo, skręcałem
> jak na parkingu - ale kiedy użyć przeciwskrętu - jest jakis próg
> graniczny prędkości, kiedy to naturalnie wyjdzie? Jeździłem podszyty
> stachem i niepewnością, może jak się bardziej oswoję to nie będę tak
> cipowato podchodził do tematu - ale czy moja obserwacja jest trafna, że
> przeciwskręt wchodzi w gre przy większych prędkościach niż na "zwykłym
> motorze" ? I od czego to zależy - od wagi czy geometrii?
Zalezy od wszystkiego ;) Kiedy, gdzie, jak, z jaka predkoscia wchodzisz
w zakret, jak ten zakret jest wyprofilowany.
Ogolnie mozna przyjac, ze zaczynasz przeciwskrecac jak sila odsrodkowa
Cie zaczyna wypychac z zakretu "na zewnatrz". Wtedy przeciwskret i
sciaga Cie do "srodka".
M.
-
3. Data: 2012-09-10 13:05:36
Temat: Re: Shadow 1100
Od: <MW>
Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <m...@g...com> napisał w
wiadomości news:504dc4a6$1@news.home.net.pl...
> Zalezy od wszystkiego ;) Kiedy, gdzie, jak, z jaka predkoscia wchodzisz w
> zakret, jak ten zakret jest wyprofilowany.
>
> Ogolnie mozna przyjac, ze zaczynasz przeciwskrecac jak sila odsrodkowa Cie
> zaczyna wypychac z zakretu "na zewnatrz". Wtedy przeciwskret i sciaga Cie
> do "srodka".
Nie no, to jest jasne, chodzi mi tylko o to, czy moja obserwacja jest
słuszna, czy też tylko "wydawałomisię" (że "później" przeciwskręt na
cruiserze) - a jeśli nie wydawało mi się, czy to wynika z masy czy
geometrii?
--
MW
-
4. Data: 2012-09-10 13:36:49
Temat: Re: Shadow 1100
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 10 Sep 2012 13:05:36 +0200) ktos podajacy sie za <MW>
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Nie no, to jest jasne, chodzi mi tylko o to, czy moja obserwacja jest
> słuszna, czy też tylko "wydawałomisię" (że "później" przeciwskręt na
> cruiserze) - a jeśli nie wydawało mi się, czy to wynika z masy czy
> geometrii?
Nie znam się, więc się wypowiem :) Moim zdaniem z geometrii.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
5. Data: 2012-09-10 13:58:50
Temat: Re: Shadow 1100
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 10.09.2012 <MW> <MW> napisał/a:
> No i kupiłem!
>
> Teraz kilka pytań natury technicznej do doświadczonych w tego typu
> armaturze - tylko się nie śmiejcie ;-)
>
> - hamowanie w cruiserze - tylko mi się wydaje, czy tak jest w
> rzeczywistości, że żeby to bydlę zatrzymać, trzeba mocno depnąć tyłem (ma
> tam bęben, tarcza tylko z przodu)? A w każdym razie mocniej "zaakcentować"
> tył, niż w lżejszym motorze? Nie chciałbym wpaść w poślizg tyłem i będę
> stopniowo uczył się dozowania, ale czy kierunek mam dobry?
>
Masz sporo masy na tylnym kole, to hamowanie tyłem powinno mieć znaczenie.
Ze względu na dynamiczne przeniesienie masy na przód podczas hamowania,
zwykle efektywniejsze jest hamowanie przodem. Hamować tak czy inaczej należy
wszystkimi kołami, o ile dotykają asfaltu. Zablokowanie tyłu nie ma jakiegoś
dramatycznego wpływu na tor jazdy, jeśli się jedzie prosto.
Powinieneś to poćwiczyć. Zablokowanie przodu, zresztą też.
> - jeździłem z prędkościami podwórkowymi i parkingowymi i żeby skręcić w
> lewo, skręcałem w lewo kierownicę, co przy małych prędkościach nie dziwi.
> Nie jechałem chyba szybciej niż 35- 40 km/h i tak samo, skręcałem jak na
> parkingu - ale kiedy użyć przeciwskrętu - jest jakis próg graniczny
> prędkości, kiedy to naturalnie wyjdzie?
To samo wychodzi, przynajmniej w pewnych granicach.
Przeciwskrętu (ech, kto wymyślił tą nazwę) używa się do pochylenia
motocykla, aby zrównoważyć moment bezwładności przy jeździe po łuku.
Mała prędkość, wielki promień łuku, małe pochylenie, duża prędkość
w zakręcie, mały promień, duże pochylenie. Skręcając kierownicę w jakąś
stronę sprawiasz że motocykl, zaczyna przewracać się w drugą. Aby przejechać
zakręt kierujesz kierownicę w stronę zakrętu, tak żeby przestał się
przewracać i utrzymał odpowiednie dla danej prędkości i zakrętu pochylenie.
Na koniec zakrętu skręcasz kierownicę mocniej w stronę zakrętu, aby motocykl
się wyprostował.
To jest pewne uproszczenie, bo zakłada stałą prędkość, a ta nigdy nie jest
stała. Są jeszcze hamulce i gaz, które mają znaczny wpływ na sposób
przejeżdżania zakrętu.
> Jeździłem podszyty stachem i
> niepewnością, może jak się bardziej oswoję to nie będę tak cipowato
> podchodził do tematu - ale czy moja obserwacja jest trafna, że przeciwskręt
> wchodzi w gre przy większych prędkościach niż na "zwykłym motorze" ? I od
> czego to zależy - od wagi czy geometrii?
Działa nawet jak robisz "stójkę" na rowerze, przy dużych prędkościach
wskazane jest świadome użycie, żeby nie pojechać prosto.
>
> Kolejne pytania pewnie wkrótce ;-)
Weź idź na 2h doszkalania na placu.
--
kakmaratgmaildotcom
-
6. Data: 2012-09-10 14:10:38
Temat: Re: Shadow 1100
Od: <MW>
Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:k2kklq$6na$1@usenet.news.interia.pl...
> Weź idź na 2h doszkalania na placu.
Obdzwoniłem siedem czy osiem szkół, wszędzie CBR 250 i nic większego, do
tego terminy pod koniec października...
--
MW
-
7. Data: 2012-09-10 14:30:23
Temat: Re: Shadow 1100
Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>
MW napisał(a):
> Obdzwoniłem siedem czy osiem szkół, wszędzie CBR 250 i nic większego,
nie rzutuje, motocykl to motocykl
> o
> tego terminy pod koniec października...
a skad Ty mieszkasz?
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke
-
8. Data: 2012-09-11 09:11:38
Temat: Re: Shadow 1100
Od: grzech <z...@g...com>
> Obdzwoniłem siedem czy osiem szkół, wszędzie CBR 250 i nic większego, do
> tego terminy pod koniec października...
>
Trening czyni mistrza:) Weś wsiądź na tego swojego nowego rumaka i
pojedź sobie na jakiś równy plac,
poćwicz skręty, przeciwskręty, hamowanie z różnych prędkości/awaryjne.
Musisz sam poświęcić
sporo godzin by wyczuć co/gdzie i kiedy. Im więcej ogarniesz tym dalej
zajedziesz:)
_____
grzech
tdm
-
9. Data: 2012-09-12 20:14:28
Temat: Re: Shadow 1100
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <m...@g...com> napisał
w wiadomości news:504dc4a6$1@news.home.net.pl...
> Zalezy od wszystkiego ;) Kiedy, gdzie, jak, z jaka predkoscia
> wchodzisz w zakret, jak ten zakret jest wyprofilowany.
Mogę Ci mówić "Mistrzu"?
--
Jasio
vfr vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj