  • 21. Data: 2017-02-25 00:22:11
    Temat: Re: Seryjny rejestrator jazdy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Robia kamery w formie lusterka. W lusterku nie bedzie na szybie i wiecej niz lusterko
    nie bedzie zaslaniala. Cos mi sie widzi ze zakaz uzywania kamerek ma niedopuscic do
    ujawniania tego co robi policja i inne sluzby.

  • 22. Data: 2017-02-25 07:33:35
    Od: p...@g...com

    Policja ma to w dupie ... 5 lat temu zatrzymali mnie do kontroli gdzieś w okolicach
    Rostocku policjant pyta się co to jest na szybie ? Mówię mu że kamera i że w Polsce
    kultura jazdy jeszcze nie teges i nagranie może się przydać, aha a teraz też nagrywa
    tak aha i stoi dalej przed maską :-)
    Politycy mają cykora że obywatele przejmą rolę policji: masz nagranie jak sąsiad tnie
    na czerwonym wysyłasz policji i bach mandat i prawko znika na miesiąc albo idziesz do
    niego i mówisz dogadamy się ... Taka masowa inwigilacja to prosta droga do samosądu,
    korupcji i innego zła :-) i taka Szwajcaria czy Luksemburg ostoje demokracji chce
    mieć na to monopol ... Na szczęście nowoczesna technologia nie ułatwia im zadania ;-)

  • 23. Data: 2017-02-26 11:00:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Feb 22:33:35 p...@g...com napisał(a):
> [...]
    > ? Mówię mu że kamera i że w Polsce kultura jazdy jeszcze nie teges
    > i nagranie może się przydać, aha a teraz też nagrywa tak aha i stoi

    Rostock nie lezy w Austrii, a prawidlowo dzialajacy policjant nie ma
    sie czego obawiac.
    Co innego nieprawidlowo dzialajacym.

> [...]
    > dogadamy się ... Taka masowa inwigilacja to prosta droga do
    > samosądu, korupcji i innego zła :-) i taka Szwajcaria czy

    IMO to przesadzasz z tym dogadaniem sie - predzej sie trafi jakis
    ormowiec/szeryf amator i jak na takiego trafisz, to sam bedziesz
    wnioskowal, aby tego zabronic :-)

    > Luksemburg ostoje demokracji chce mieć na to monopol ... Na
    > szczęście nowoczesna technologia nie ułatwia im zadania ;-) w

    Ale w Szwajcarii chyba kamerki nie sa zabronione.
    Za to jak widac w Austrii ... no powiedzmy, ze nagrywanie wykroczen
    innych jest zabronione.

    J.

  • 24. Data: 2017-02-26 11:58:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Feb 2017 04:32:18 p...@g...com
    napisał(a):
    > -Ale jak tam pisze - nie sa tez dozwolone :)
    > aha tak samo jak ipady, psp, ps vita i reszta gadzetow
    >
    > --Czyli ciagle g* wiemy, a burdel w prawie maja nie gorszy niz my :-)
    > nonsens, jesli chca kogos ukarac musza podac paragraf/przepis nie ma ? to zjazd :-)

    Kiedy przepis sie znajdzie, a nawet dwa, ustawe podali.

    A potem moze byc dluga batalia prawna, czy takie zastosowanie przepisu
    ustawodawca mial na mysli ... ale czy cie stac na austryjackiego
    adwokata ? :-)

    J.

  • 25. Data: 2017-02-26 13:39:02
    Od: p...@g...com

    Ahs czyli jedziesz sobie normalnie nagle ktoś tnie na czerwonym a ty hebel na parking
    i szybko kasujesz nagranie :-)

  • 26. Data: 2017-02-26 13:45:26
    Od: p...@g...com

    "Zwar sind Dashcams nicht verboten. Ausdrücklich genehmigt wurden sie jedoch noch
    nie", erläutert ÖAMTC-Chefjurist Martin Hoffer.

    Nie pękaj zapisz się do ÖAMTC i jak policjant będzie podskakiwal postrasz go
    prawnikiem :-)

  • 27. Data: 2017-02-26 14:00:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 01:36:39 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Samochody nie mają takiej opcji np. dlatego że nie mógłbyś takim samochodem
    > poruszać się po niektórych krajach Europy.
    argument
    Trochę chyba bez sensu
    Posiadanie videorejstora zakazane raczej nie jest. Ew używanie może być zakazane tak
    jak gdzieniegdzie używanie aplikacji ostrzegających przed fotoradarami itp zakazane
    jest.
    Czyli trzeba tylko zadbać o wyłączenie w nagrywania w danym kraju
    O ile gdzieś samo nagrywanie zakazane jest

  • 28. Data: 2017-02-26 14:20:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-24 01:33, Tomasz Pyra wrote:
    > Samochody nie mają takiej opcji np. dlatego że nie mógłbyś takim samochodem
    > poruszać się po niektórych krajach Europy.

    Może być błyskawicznie odpinana mechanicznie. Nie ma żadnego problemu.
    Ba, może sama wyłaczyć zapis jeśli wykryje że jest na terytorium kraju z
    zakazem.

    Naprawdę, nie ma problemu.

    Że nie wspomnę że samochody autonomiczne mają kilka kamer na stanie,
    więc przepisy będa musiały się zmienić.

  • 29. Data: 2017-02-26 15:57:13
    Od: p...@g...com

    Zabronić nagrywania ? No można zabronić dashcamow a także uzywania smartfona jako
    nawigacji ba nawet aparatów cyfrowych położonych na podszybiu :-)

  • 30. Data: 2017-02-26 16:37:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-26 o 13:45, p...@g...com pisze:
> [...]
    nie", erläutert ÖAMTC-Chefjurist Martin Hoffer.

    > Nie pękaj zapisz się do ÖAMTC i jak policjant będzie podskakiwal postrasz go

    A policjant się nie przestraszy bo to nie on będzie stroną i nie on
    będzie tracił czas i pieniądze.