  • 11. Data: 2010-03-11 08:16:15
    Temat: Re: Serwerek NAS, ktory?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-11 09:08, januszek pisze:

    > Ciężko ocenić co było źródłem.
    Więc w takim razie jaka różnica (z punktu widzenia szacowania ryzyka
    pożaru) miedzy:
    - nas-PC zbudowanym na _solidnym_ metalowym zasilaczu (który jakieśtam
    zabeczenia posiada), w obudowie metalowej i przewiewnej, gdzie ilość
    generowanego ciepła jest znikoma do obiętości (nawet bez chłodzenia się
    nie przegrzeje)
    - NAS chińskim gadżecie zbudowanym w małym plastikowym pudełku, które
    przegrzewa się przy większym obciążeniu i włącza się mały-wyjący
    wentylatorek 4cm (ciekawe jak długo pożyje) a całość ma wąskie kanaliki
    przepływu powietrza (zapychające się kurzem po miesiącu), zasilane z
    chińskiego najtańszego zasilacza w plastikowej obudowie, który
    niejednokrotnie aż "spływa" z przegrzania (chyba że wcześniej zdechnie,
    bo też często im się zdarza)

    Owszem, jak się robi "serwer" z najstarszego zasilacza (pewnie L&C) jaki
    znaleźliśmy i najstarszych działających komponentów (w tym płyta z
    kondensatorami cieknącymi), a potem wsadza to za szafę i nigdy już nie
    odkurza...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2010-03-11 08:33:06
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > Ja ci odpiszę inaczej: jak potrzebujesz na tym pracować wydajnie, to zrób
    > własnego. Te skrzyneczki to są zabawki do trzymania mp3 w domu, a nie
    > poważnej pracy, choćby dlatego że prędkość 3-5MB/s potrafi do każdej pracy
    > zniechęcić. Z tych które sprzedałem tak ~1rok temu - już 80%

    Sprzedawałeś takie buble? Nieładnie. Synology 209+ wyciąga ponad 40 MBps.
    210 tej samej firmy, który jest na wspomnianym już Marvellu 6281 -
    przekracza 50.

  • 13. Data: 2010-03-11 08:40:00
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    > poszło "na gwarancji" bo zasilacz padł (taka miniaturka laptopo-podobny,
    > nierozbieralny bez zniszczenia, więc naprawić nie ma co)

    Piszesz chyba o "konwerterach" z allegro zamieniających usb na lan. U
    mnie synology DS409+ na wolnych dyskach 5900 rpm osiąga wydajność bliską
    100MB/s na pojedynczym dysku. Czyli nie jestem w stanie nawet jej
    wykorzystac w domowym zastosowaniu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2010-03-11 08:46:21
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Norbert pisze:

    > materialow na ktorych pracuje (kopie dobowe) oraz jako serwer FTP i SVN
    > (dla kilku osob spoza sieci lokalnej). Byc moze tez wykorzystam serwer www

    Synology ma dedykowany moduł do obsługi SVN, jeśli chodzi o QNAP - nie wiem.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2010-03-11 08:49:21
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-11 09:33, MC pisze:
    > Sprzedawałeś takie buble? Nieładnie. Synology 209+ wyciąga ponad 40
    > MBps. 210 tej samej firmy, który jest na wspomnianym już Marvellu 6281 -
    > przekracza 50.
    Jak klient się uprze, bo się naczytał recenzji i opinii na ceneo, to co
    zrobisz. Bo to ładne, dobrze wygląda, ma przecież 1Gbit sieć, a dla usb
    podają prędkość 400Mbit, więc jest szybki. A że realnie to jest zabawka,
    to nikt się po zakupie przyznać nie chce, bo wydał te kilkaset zł na
    skrzynkę.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 16. Data: 2010-03-11 08:51:53
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-11 09:33, MC pisze:
    > Sprzedawałeś takie buble? Nieładnie. Synology 209+ wyciąga ponad 40
    > MBps. 210 tej samej firmy, który jest na wspomnianym już Marvellu 6281 -
    > przekracza 50.
    No tak, ale to są sprzęty klasy 1500zł+, a ludzie chcą kieszeni na dysk
    za 159zł i żeby jeszcze miała 1Gbit, usb, firewire (nie wiem po co) i
    żeby była jeszcze ładna.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 17. Data: 2010-03-11 08:56:04
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-11 09:40, Piotr Rezmer pisze:

    > Piszesz chyba o "konwerterach" z allegro zamieniających usb na lan.
    No... Np taki "tani i z allegro" Lacie Ethernet Big Disc d2 ...
    http://www.ceneo.pl/;0152500560-10.htm Znaleziono w 2 sklepach w cenie
    od 2339,00 zł do 2375,00 zł.

    > mnie synology DS409+ na wolnych dyskach 5900 rpm
    Chyba 5400rpm ?

    > osiąga wydajność bliską
    > 100MB/s na pojedynczym dysku.
    Wydajność dysku, a wydajność po ethernecie? 100Mbit (żadne osiągnięcie)
    czy 100MB/s (to nawet dla 1Gbit eth by było za dużo)?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 18. Data: 2010-03-11 09:37:10
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 10 Mar 2010 23:26:27 +0100, Norbert <n...@r...no> wrote:

> [...]
    >Wybralem ostatecznie dwa podobne cenowo urzadzenia, poradzcie ktore Waszym
    >zdaniem jest lepsze lub z ktorym macie zle doswiadczenia:

    Ja w jednym z miejsc używam czegoś takiego:
    http://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/nas/intel-ss4200-e/
    Kosztowało to niecałe 800PLN plus koszt dysków - ja akurat wsadziłem
    4x1TB w RAID5. Wyciąga mi toto średnio 42-43MB/s w odczycie i
    30-31MB/s w zapisie - leci na to backup z kilku komputerów w sieci.
    Obudowa jest dość duża - formatu obudowy mini tower do komputera ale
    zdecydowanie cieńsza. Może pracowac poziomo i pionowo. Po
    skonfigurowaniu zapomniałem że jest ;-) Jak sie uprzesz to jest
    metoda żebu postawić na tym Microsoft Home Server zamiast natywnego
    softu. Acha - kumpel testowął to z dyskami 2TB Seagate i też poszło
    bezproblemowo. Acha - ma jedną wadę o której nie wspomina się w
    dokumentacji: musi pracować z co najmniej 2 dyskami - z jednym nie
    działa.

    Zdrówko

  • 19. Data: 2010-03-11 10:17:59
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    BartekK pisze:

    > Chyba 5400rpm ?
    Fakt, akurat Samsung ma serię Eco green na 5400, choć, seagate robi 5900

    > Wydajność dysku, a wydajność po ethernecie? 100Mbit (żadne osiągnięcie)
    > czy 100MB/s (to nawet dla 1Gbit eth by było za dużo)?
    Wydajność przy połączeniu przez switch 1Gb, oczywiście karty sieciowe
    rónież 1Gb, klient Realtek; przy marvellu gorsze wyniki.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2010-03-11 10:18:51
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > podają prędkość 400Mbit, więc jest szybki. A że realnie to jest zabawka,
    > to nikt się po zakupie przyznać nie chce, bo wydał te kilkaset zł na

    Ale Norbert, inaugurujący wątek, nie pisze o modelu za 150 zł. Synology 209,
    które proponuje, nie kosztuje mało. Zdaje się, że ten drobiazg uciekł twojej
    uwadze przez co cała wypowiedź stała się trochę nie na temat.